۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱

پس از قهرمانی در جهان؛

جوانان آزادکار طلسم 19 ساله را شکستند/ حاشیه‌سازی هم حریف این تیم نشد!

جوانان آزادکار طلسم 19 ساله را شکستند/ حاشیه‌سازی هم حریف این تیم نشد!

تیم کشتی آزاد جوانان ایران در حالی موفق شد پس از 19 سال قهرمان جهان شود که اعضای کادر فنی این تیم علاوه بر پیکار شاگردان خود در میدان، با مسایل و اتفاقات حاشیه‌ای فراوانی در خارج از میدان نیز همراه بودند که می‌توانست هر لحظه انسجام و اتحاد تیمی آنان را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم کشتی آزاد جوانان ایران با حضور مقتدارنه در رقابتهای جهانی 2014 کرواسی و با کسب 3 مدال طلا و 3 مدال برنز نشان داد که از هر نظر مهیا و آماده این میدان بزرگ بود. تا جاییکه حتی مسایل و اتفاقات حاشیه‌ای اخیر پیرامون حضور دودانگه در ترکیب مربیان این تیم نیز نتوانست بر بدنه منسجم و یکدست این تیم کارگر شود.

ضمن اینکه محمد طلایی سرمربی این تیم هم با مواجهه با شایعه اختلاف با رسول خادم و اظهارات ضد و نقیض و حاشیه‌ای رقابتهای جهانی، فکورانه و صبور ظاهر شد و در نهایت با قهرمانی در رقابتهای جهانی در عمل پاسخ بسیاری از منتقدان و حاشیه‌سازان خود را داد.

تیم ایران در مجموع دو روز پیکار در آوردگاه جهانی توسط ایمان صادقی، حسن یزدانی و علیرضا کریمی در اوزان 60، 66 و 84 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و صابر خانجانی، رضا مظفری و امین طاهری نیز در اوزان 50، 74 و 120 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند که نتیجه این تلاش تیمی،  کسب 64 امتیاز و اختلاف 15 امتیازی با روسیه همیشه مدعی بود.

جوانان آزادکار ایران در حالی روی سکوی قهرمانی تکیه زدند که تیم‌های مدعی آمریکا و روسیه به ترتیب 58 و 49 امتیاز به چنگ آوردند و به رغم تجهیز و آمادگی بالای خود عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند. 

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قهرمانی تیم کشتی آزاد جوانان ایران مربوط به رقابتهای جهانی 1995 بود که شاگردان محمد طلایی توانستند پس از 19 سال در کرواسی  به این افتخار بزرگ نائل شوند.

البته نباید از این حقیقت گذشت که اردوهای مشترک جوانان و بزرگسالان در روند آماده‌سازی آزادکاران جوان تاثیر بسزایی داشت و حضور مربیان رده بزرگسالان همچون اکبر دودانگه در اردوی جوانان و همکاری سازنده وی با محمد طلایی و همکارانش به چنین نتیجه افتخارآمیزی منتهی شد.

در پایان باید نگاهی هم به رده‌بندی انفرادی رقابتهای جهانی انداخت که تیم روسیه با توجه به کسب 3 مدال طلا، باز هم نتوانست حریف آزادکاران جوان و آینده دار کشورمان شود و مقهور تکنیک و توان ذاتی گوش شکسته های ایرانی شد:

50 کیلوگرم:
1- حسن حسین بدرالدین‌اف (روسیه) 2- محمدجان شاوکاتوف 3- امره دمیرچین (ترکیه) و صابر خانجانی (ایران)

55 کیلوگرم:
1- عظمت توسکایف (روسیه) 2- میچالان حسن زادا (آذربایجان) 3- باریس کایا (ترکیه) و توماس گیلمان (آمریکا) 7- رضا اطری (ایران)

60 کیلوگرم:
1- ایمان صادقی (ایران) 2- جوزف مک کنا (آمریکا) 3- ورقان علی اف (آذربایجان) و حاجی مراد رشید اف (روسیه)

66 کیلوگرم:
1- حسن یزدانی (ایران) 2- آرون پیکو (آمریکا) 3- دایچی تاکاتانی (ژاپن) و رسول ارسلان علی اف (روسیه)

74 کیلوگرم:
1- زلیم خان حاجی اف (فرانسه) 2- محمد حاجی موخوتوف (آذربایجان) 3- رضا مظفری (ایران) و مرات ارتورک (ترکیه)

84 کیلوگرم:
1- علیرضا کریمی (ایران) 2- عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) 3- پراوین پاون (هند) و دین گابی (آمریکا)

97 کیلوگرم:
1- گرگلی گوکایف (روسیه) 2- یوسف خان زی بک (ترکیه) 3- واسیلی کاراس (رومانی) و کیلی ساندر (آمریکا) 5- پدرام جمشیدی (ایران)

120 کیلوگرم:
1- گنو پتریاشوی (گرجستان) 2- آمار هسی (کانادا) 3- امین طاهری (ایران) و آدام سون (آمریکا)

در رده‌بندی تیمی این دوره از مسابقات پس از ایران، آمریکا و روسیه به عنوان تیم‌های اول تا سوم، تیم‌های ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، اوکراین، گرجستان، بلاروس و ژاپن به ترتیب عناوین چهارم تا دهم را کسب کردند.

کد خبر 2347491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha