۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۴۲

تایینا خبر داد:

سرمایه گذاری 370 میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر مازندران

سرمایه گذاری 370 میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر مازندران

نوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از سرمایه گذاری 370 میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر تاتینا ظهر سه شنبه در بازدید از بندر نوشهر با بیان اینکه تقویت حضور بخش خصوصی در بنادر نوشهر و فریدونکنار رویکرد جدی ما در توسعه بنادر استان است گفت:تاکنون بالغ بر 370میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این بنادر سرمایه گذاری شده و مذاکرات برای جذب 400میلیارد ریال دیگر نیز در حال نهایی شدن است.
 
وی افزود : حمایت از بخش خصوصی موجب انتقال سرمایه به بخش تولید و خدمات می شود و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از سازمان های پیشرو در اجرای اصل 44 قانون اساسی بسیاری از وظایف غیر حاکمیتی خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است .
 
وی با تشریح عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در بخش های مختلف خاطر نشان کرد : عملکرد اداره کل در بندر نوشهر از ابتدای سال جاری از رشد 52 درصدی نسبت به مدت مشابه قبلی برخوردار بوده است .
 
تاتینا افزود : در بخش ساخت و ساز نیز علیرغم کمبود منابع مالی ، فعالیت های خوبی در دست اقدام داریم بطوریکه سیلوی غلات تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران پدیده دریا خواری و تصرف اراضی ساحلی را یکی از معضلات جدی استان عنوان کرد و افزود : با حمایت استاندار محترم و مسئولان قضایی استان کمیته ساماندهی سواحل استان تشکیل شده و با برنامه ریزی صورت گرفته با افراد سود جو برخورد قانونی صورت می گیرد بطوریکه اخیراً چند سازه دریایی غیر مجاز در مناطق ساحلی نوشهر و چالوس تخریب شده است .
 
وی توسعه بخش گردشگری دریایی استان را از دیگر اولویت های اداره کل برشمرد و افزود : استان مازندران با دارابودن بیش از 400 کیلومتر نوار ساحلی و ورود حجم بالای گردشگر ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری دریایی دارد.
 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر خاطر نشان کرد : در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد در بخش خرید شناورهای تفریحی و ساخت اسکله های تفریحی علاوه بر ارائه مشاوره های فنی و مهندسی ، تسهیلات با بهره صفر درصد و بدون محدودیت در اختیار متقاضیان بخش خصوصی قرار دهد.
 
وی همچنین تخریب دیوار بتونی بندر نوشهر که در روزهای اخیر صورت گرفت را در راستای بهره برداری شهروندان و گردشگران از فضای بندر و افزایش تعامل بین بندر و شهر عنوان کرد.
کد خبر 2358027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha