۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۲۱

خدایی:

دستگیری قاچاقیان در آبیک 190 درصد افزایش یافته است

دستگیری قاچاقیان در آبیک 190 درصد افزایش یافته است

آبیک- خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک گفت: در شش ماهه نخست امسال دستگیری قاچاقچیان در شهرستان آبیک نسبت به مشابه سال گذشته 190 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور خدایی عصر شنبه در نشستی با خبرنگاران شهرستان آبیک همکاری نیروی انتظامی شهرستان آبیک و دستگاه قضایی را در بالاترین سطح عنوان کرد و اظهارداشت: نیروی انتظامی به عنوان ضابط دستگاه قضایی در تمام پرونده ها و دستگیری ها نقش دارد و به همین منظور برنامه های بسیار زیادی در راستای کاهش جرم تدوین شده است.

وی تصریح کرد: برنامه های پیشگیرانه در دو قالب انتظامی و اجتماعی دنبال می شود و آمارها نشان می دهد تا حد بسیار بالایی برنامه های پیشگیرانه اجرایی شده تأثیر گذار بوده و در نهایت این برنامه ها موجب کاهش جرایم و پرونده ها شده است.

این مسئول ادامه داد: پیشگیری اجتماعی باید توسط بدنه جامعه دنبال شود و این مهم زمانی تحقق می یابد که شهروندان در تمام صنوف آگاهی و اطلاعات خود را از روشهای مجرمان بالا ببرند و به همین منظور نیروی انتظامی در بخشهای مختلف برنامه هایی را اجرایی کرده و در دست انجام دارد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک تأکید کرد: تا یکماه آینده در 6 نقطه از شهرستان آبیک دوربین مداربسته نصب خواهد شد تا کار پیشگیری با کیفیت بهتر انجام شود و در آینده در بخشهای دیگر به ویژه کنترل ترافیک شهر از دوربین های بیشتر استفاده خواهد شد.

افزایش دستگیری قاچاقچیان در آبیک

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک گفت: در شش ماهه نخست امسال دستیگیری قاچاقچیان در شهرستان آبیک نسبت به مشابه سال گذشته 190 درصد افزایش یافته است.

وی ساماندهی کمپ های ترک اعتیاد را به منظور کاهش معتادان و بازگرداندن آنها به جامعه بعداز ترک ضروری عنوان کرد و گفت: به همین منظور دو کمپ ترک اعتیاد در آبیک ساماندهی شده و دوره های ترک اعتیاد همراه با روشهایی برای بازگرداندن سریع معتادان به جامعه اجرایی می شود.

سرقت در آبیک 10 درصد کاهش یافته است

خدایی بر مبارزه جدی با سارقان جزئی و کلی تأکید کرد و افزود: باندهای سرقت در شهرستان آبیک متلاشی شده است و عمدتاً سرقت ها به صورت جزئی انجام می شود و با دستگیری معتادان، کنترل سارقان پرونده دار و افزایش گشت زنی، کاهش چشم گیر سرقت را داشته ایم اما برخی دیگر از سرقت ها توسط باندهایی که از خارج شهرستان به شهر  می آیند صورت می گیرد که تمامی این باندها نیز شناسایی شده اند و در شش ماه گذشته 224 سارق دستگیر شده اند.

تصادفات در آبیک 31 درصد کاهش یافته است

این مسئول اظهار داشت: با اجرای مهندسی ترافیک، ایجاد دوربرگردانها و استاندارد سازی آن و استقرار پارکبان ها در مجموع تصادفات شهرستان آبیک 31 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در بخش پلیس 110 تماسهای ورودی از 2513 به 3678 افزایش یافته است و به منظور افزایش رفاه حال شهروندان و با توجه به اینکه میدان مادر یکی از ورودی های اصلی شهر آبیک می باشد یک واحد 110 نیز در این میدان مستقر کرده ایم.

اتباع بیگانه حق سکونت در شهرستان آبیک را ندارند

خدایی بر دستگیری اتباع بیگانه ای که در شهرستان آبیک ساکن هستند تأکید کرد و گفت: آبیک جزء شهرستان های ممنوع برای سکونت اتباع بیگانه است و آنها حق سکونت در این شهرستان را ندارند و تاکنون تعداد زیادی از آنها را دستگیر کرده ایم و به مراجع قضایی تحویل داده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک یادآور شد: طرح ساماندهی قهوه خانه ها به خوبی در شهرستان آبیک اجرایی شد و سفره خانه ها دیگر اجازه ارائه قلیان به مشتری ها را ندارند و به زودی استفاده از قلیان در پراکها و مکان های عمومی نیز ممنوع خواهد شد.

کد خبر 2383380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha