۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱

بهروز شعیبی در گفتگو با مهر:

«پرده‌نشین» اسلام رحمانی را نشان می‌دهد/ ساخت شهر جدید با استفاده از لوکیشن‌های بکر

«پرده‌نشین» اسلام رحمانی را نشان می‌دهد/ ساخت شهر جدید با استفاده از لوکیشن‌های بکر

بهروز شعیبی با اشاره به اینکه قصه سریال «پرده نشین» در خارج از پایتخت می‌گذرد، از ضبط سریال در لوکیشن‌های بکر تهران خبر داد که انگار به ساخت یک شهر جدید منجر شده است.

بهروز شعیبی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نخستین تجربه‌ سریال‌سازی‌اش با «پرده نشین» اظهار کرد: طبق همکاری دو سه ساله‌ای که با سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده دارم، او لطف کرد و طرح سریال «پرده نشین» نوشته عبدالرسول گلبن را به من داد. من این متن را خواندم و دوستانی چون حسین تراب نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه فیلمنامه را نوشتند.

وی درباره ارتباط سریال با موضوع روحانیت افزود: قصه یکی از شخصیت‌های محوری و لوکیشن‌های اصلی سریال مربوط به روحانیت است؛ گرچه بستر اصلی «پرده نشین» یک قصه اجتماعی، خانوادگی و نوع نگارش و فرمولی که در قصه رعایت شده جذاب است. به ویژه که در این کار با تعدد لوکیشن و شخصیت‌ها روبرو هستیم.

تلاش برای یافتن لوکیشن‌های کمتر دیده شده

کارگردان «دهلیز» درباره استفاده از لوکیشن‌های خاص در این سریال توضیح داد: خوشبختانه موهبتی که در این سریال داشتیم حضور گروه تولید و تهیه‌ای بود که زحمت بسیاری کشیدند. از جمله مرتضی متولی و آقای رضوی و دوستان تدارکات زحمات بسیاری کشیدند که نتیجه داد. آنها دلسوزانه پیگیری کردند و از آنجایی که قصه ما در یک شهرستان اتفاق می‌افتد، تلاش شد لوکیشن‌های کمتر دیده شده و بکری پیدا کنیم.

سریال پرده نشین

شعیبی یادآور شد: واقعیت این است که شرایط تولید ما را به این سمت برد که این صحنه‌ها را در اطراف تهران تصویربرداری کنیم. از جمله بخش عمده کار در رباط کریم ضبط شده و در ورامین و شهریار هم تصویربرداری داشتیم. در واقع از تلفیق این لوکیشن‌ها شهر جدیدی را در قصه ساخته‌ایم.

برای بیننده‌ها پیش زمینه ایجاد نمی‌کنم

وی همچنین درباره حساسیت‌های ساخت این سریال با توجه به پرداختنش به موضوع روحانیت گفت: از اینکه برای بیننده پیش‌زمینه‌هایی از قبل ایجاد کنیم پرهیز می‌کنم. شاید ما تصورمان این باشد که یک جنس کاری ساختیم اما بیننده با دید خودش طور دیگری به آن نگاه کند. قطعا دیدگاه بیننده‌ها درست است و باید ببینیم بیننده چطور برخورد می‌کند و نقاط قوت و ضعف ما را در کجا می‌بیند.

بازیگر «آژانس شیشه‌ای» و «طلا و مس» درباره انتخاب ویشکا آسایش به عنوان نقش اصلی تصریح کرد: من تا به حال با خانم آسایش کار نکرده بودم. او نقش را خواند و بعد از جلسات اولی که درباره کار داشتیم، لطف کرد و بازی در نقش هدی را پذیرفت. به جرات می‌گویم یکی از بهترین همکاری‌هایم در این سالها را با یک بازیگر تجربه کردم و او بازیگری با اخلاق حرفه‌ای و تلاش کاری بالا است.

تلاش برای ارائه بالاترین کیفیت

شعیبی ادامه داد: حامد کمیلی و سارا بهرامی نیز همینطور بودند. بازیگران پیشکسوتی چون آتیلا پسیانی، فرهاد آییش و ژیلا سهرابی حضور خوب و متفاوتی داشتند و اصولا همکاری با این بازیگرها برایم دلچسب بود. ویژگی دیگری که در کار داریم هم به عوامل پشت دوربین برمی‌گردد که روحیه کار گروهی در تمام افراد وجود دارد و در کنار هم تلاش می‌کنیم به احترام بیننده کاری را در حد توان خودمان با کیفیت ارائه بدهیم.

سریال پرده نشین

کارگردان تله‌فیلم‌های «میان ماندن و رفتن» و «دنیای بهتر» در این زمینه که آیا نخستین سریالش نیز مثل این آثار مسائل اخلاقی و انسانی را دربرمی‌گیرد، گفت: قطعا باز هم بحث اخلاق و روابط انسانی در این کار مطرح می‌شود. از سوی دیگر من معتقدم اسلام دینی کاملا رحمانی است و ما تلاش می‌کنیم این موضوع را در سریال به تصویر بکشیم.

همزمان با کارگردانی بازی نمی‌کنم

وی تأکید کرد: در ساخت سریال ما باید تلاش می‌کردیم تجربه جدیدی داشته و به نحوی قصه‌پردازی داشته باشیم که در مدت 30 قسمت بیننده با سریال همراه شود. این موضوع قطعا با تلاش من به تنهایی به وجود نمی‌آمد و گروه حرفه‌ای که من به عنوان یکی از اعضای آن بودم، همگی تلاش کردند تا به این نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در سریال خود بازی هم کرده یا خیر، گفت: خیر. من انجام یک کار را ترجیح می‌دهم و حفظ کیفیت سریال، با انجام دو کار همزمان سخت است.

«پرده نشین» مناسبتی نیست

شعیبی با اشاره به آغاز پخش سریال از امروز اول آذر در شبکه اول، اذعان کرد: سریال همزمان با ماه صفر روی آنتن می‌رود و زمان پخش با نوع قصه نزدیک است. گرچه اصولا «پرده نشین» کار مناسبتی نیست. ما هم هنوز درگیر کار هستیم و ساخت سریال همزمان با پخش ادامه خواهد داشت.

این کارگردان در پاسخ به اینکه چه ارزیابی از نخستین سریالش دارد، ادامه داد: من خودم علاقه زیادی به «پرده نشین» دارم و فکر نمی‌کردم در اولین سریالم چنین موقعیتی پیش بیاید. گروه پشت دوربین همه خیلی دلسوزانه کار کردند و امیدوارم این تلاش‌ها نتیجه بدهد.

بهروز شعیبی در سریال پرده نشین

وی درباره حضور بازیگران مختلف در سریال و تنوع ویترین این اثر گفت: تقریبا ما در «پرده نشین» غیربازیگر نداریم و همه نقش‌ها را بازیگران ایفا می‌کنند. در این کار با برخی از بازیگرانی که تا به حال افتخار همکاری با آنها را نداشتم نیز کار کردم.

شعیبی همچنین در پایان گفت: سریال ما در دوره مهندس ضرغامی و دکتر دارابی آغاز شد و در جلساتی که پیش دارابی بودیم نوع تفکر او را دوست داشتم. حالا هم که آقای پورمحمدی به تلویزیون برگشته و من و بسیاری از کسانی که در سینما و تلویزیون کار کرده‌اند به او اراداتی داریم که به سال‌ها قبل برمی‌گردد و به یقین میدانم حضور پورمحمدی اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

کد خبر 2424817

برچسب‌ها