۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱

حجت الاسلام رضوی در گفتگو با مهر:

حوزه و دانشگاه دو بال اندیشه تابناک انقلاب هستند

حوزه و دانشگاه دو بال اندیشه تابناک انقلاب هستند

قم - عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه، حوزه و دانشگاه را به عنوان دوبال تابناک انقلاب توصیف کرد.

حجت الاسلام سید جلال رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت این دو نهاد را از ضروریات این دو قشر تحصیلکرده عنوان کرد و گفت: حوزه و دانشگاه مانند دو بال اندیشه تابناک انقلاب هستند.

وی ادامه داد: وحدت این دو نهاد به معنای این است که دین و دیانت و علم و فناوری در خدمت خواسته‌های نظام قرار گیرد که حوزه جدای از انقلاب و دانشگاه بیگانه با فرهنگ انقلاب نیز از خواسته‌های دشمنان است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای تدریس علوم دانشگاهی در حوزه نیست بلکه به معنای آن است که اخلاق و اعتقادات و احکام دین بیان شود و دانشجویی موفق است که دانش خود را به دین و دیانت همراه سازد.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد: روحانی موفق روحانی است که جهان پیرامون خود را بشناسید و بر اساس آن، مشاوره ها، اتخاذ مباحث، طرح بینش و دیدگاه ها از این شناخت خود بهره ببرد.

وی در ادامه افزود: لزوما دو قشر طلبه و دانشجو با تعامل و وحدت می‌توانند خواسته‌ها و نیازهای جامعه را شناسائی و برطرف کنند زیرا این دانشگاه است که تحقیق می‌کند و می‌تواند به مسائل علمی روز دست یابد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه بیان کرد: به عنوان مثال در مباحث دانش هسته‌ای دانشگاه می‌تواند دست‌یابی به این علم را با تحقیق تسریع بخشد و حوزه از سویی دیگر می تواند حد و مرزهای تحقیق ها و پژوهش ها را بیان کند.
 

 

کد خبر 2445812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha