۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸

لنگری:

مدارس خراسان شمالی با كمبود نیروی مشاور تحصیلی مواجه است

مدارس خراسان شمالی با كمبود نیروی مشاور تحصیلی مواجه است

بجنورد - مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مدارس این استان با كمبود نیروی مشاور تحصیلی که باید دارای مدرک مشاوره باشند، مواجه هستند.

سیدمحمد لنگری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب افزود: بر اساس نیازسنجی های انجام شده، مدارس این استان با کمبود نیروی مشاور مواجه بوده که باید هرچه سریع تر این مشكل رفع شود.

وی با اشاره به اینكه یك مشاوره باید بر اساس علم روز دنیا به دانش آموزان مشاوره دهد، تصریح كرد: اگر مشاوران از نظام تعلیم و تربیت روز دنیا عقب باشند تاثیر گذاری مناسبی برای دانش آموزان نخواهند داشت.

لنگری افزود: مشاوران به عنوان امین دانش آموزان در مدارس به ایفای رسالت خود می پردازند، بنابراین ضرورت دارد تا این افراد با نگرش های مثبت به دانش آموزان مشاوره داده و آنها را از سردرگمی، نیازها و نگرانی در بخش های مختلف زندگی و تحصیل رها کنند.

وی اظهار داشت: دانش آموزان بر اساس اعتماد به مشاوران مشكلات خود را برای آنها مطرح و مشاوران نیز با ارائه بهترین راهكارها، پاسخ اعتماد آنها را با مشاوره صحیح ارائه می کنند.

به گفته لنگری هم اكنون ۳۱۵ نیروی مشاور با مدرك تحصیلی مشاوره در مدارس این استان فعالیت می کنند.

این مسئول تصریح كرد: این در حالی است كه به دلیل كمبود نیرو با مدرك تحصیلی مشاوره، از ۶۰ نفر نیروی دارای مدرك تحصیلی مشابه در آموزشگاه های استان برای امر مشاوره استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۸۶۷ هزار نفر، ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 2453219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha