۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵

استان بوشهر در سال ۹۳/

۲ سفر رئیس جمهور به استان بوشهر/افتتاح بزرگترین پروژه صنعتی کشور

۲ سفر رئیس جمهور به استان بوشهر/افتتاح بزرگترین پروژه صنعتی کشور

بوشهر - سال ۹۳ به خط پایان رسید و اتفاقات ریز و درشت بسیاری طی این سال در استان بوشهر روی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، از مهمترین رویدادهای سال ۹۳ در استان بوشهر می‌توان به دو بار حضور رئیس جمهور و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در استان و همچنین افتتاح بزرگترین پروژه صنعتی تاریخ کشور در استان، تصویب منطقه آزاد و تغییرات در مدیران استان اشاره کرد.

در این گزارش به صورت کوتاه برخی از رویدادهای و اتفاقات  مهم این سال در سال ۹۳ را مرور کرده‌ایم که البته احتمالا برخی از رویدادها هم از قلم افتاده باشد که رویدادهای ذکر شده به ترتیب تاریخ وقوع ذکر شده است.

حضور معاون رئیس جمهور در استان بوشهر

محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور که همزمان با سالگرد حادثه دلخراش زلزله شهر شنبه از توابع شهرستان دشتی به استان بوشهر سفر کرد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/21/4/1624565.jpg

بازديد از فازهاي ۱۲ و ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبي، دیدار با مردم منطقه زلزله‌زده شنبه، بازدید از پروژه‌های مهم استان بوشهر و همچنین حضور در شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر  از ديگر برنامه‌هاي معاون رئيس جمهور در سفر به استان بوشهر بود.

زلزله ۵.۱ ریشتری شهر شنبه

زلزله‌ ۵.۱ ریشتری روز ۲۸ فروردین شهر شنبه و روستاهای اطراف را لرزاند که خوشبختانه این زمین‌لرزه هیچ ‌گونه تلفات جانی و خسارات مالی در برنداشته است.

 این زلزله در عمق ۲۰ کیلومتری سطح زمین رخ داده و ۲۸.۵۴ درجه عرض شمالی و ۵۱.۶۱ درجه طول شرقی ثبت شده است.

راه‌اندازی خانه ریاضیات در استان بوشهر

مديرکل آموزش و پژوهش استانداري بوشهر از راه‌اندازی خانه ریاضیات در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: نظر به اهميت دانش رياضي به عنوان رکن اساسي علوم و در راستاي ارتقاي کيفيت آموزش رياضيات در استان، به حول و قوه الهي خانه رياضيات بوشهر راه‌اندازی شد.

سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان بوشهر

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا و مسئولان کشوری با استقبال استاندار بوشهر و جمعی از مدیران استان به منظور بازدید از فازهای پارس جنوبی وارد فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه شدند.

در این سفر، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و نفت و روسای سازمان‌های بنادر و دریانوردی و شیلات کشور، معاون اول رئیس جمهور را همراهی کردند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/21/4/1624566.jpg

معاون اول رئیس جمهور و همراهان پس از بازدید از فازهای پارس جنوبی، نشستی را در عسلویه با مسئولان استان بوشهر برگزار کرده و راه‌های توسعه سریعتر فازهای پارس جنوبی و مشکلات موجود در این راه را ارزیابی کردند.

بازدید از بندر بوشهر و همچنین حضور در نشست شورای اداری استان بوشهر نیز از برنامه‌های معاون اول رئیس جمهور بود. معاون اول رئیس جمهور در عسلویه از فازهای ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی بازدید کرد.

آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آزمایشگاه استاندارد کشور در بوشهر

با حضور معاون امور عمرانی استاندار بوشهر عملیات اجرایی فاز دوم بزرگ‌ترین آزمایشگاه همکار استاندارد کشور، در بوشهر با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر در آئین آغاز اجرای فاز دوم بزرگ‌ترین آزمایشگاه استاندارد کشور در بوشهراظهار کرد: با توجه به این که فاز اول این آزمایشگاه در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع پاسخ‌گوی نیازهای روزافزون استاندارد نیست، فاز جدید با هدف توسعه توانمندی‌های استان در زمینه آزمون اقلام صنعتی و کشاورزی احداث می‌شود.

استقبال از ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به پاکستان

آیین گرامیداشت سوم خرداد و استقبال از ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به پاکستان با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در استان بوشهر برگزار شد.

حضور هیئت اقتصادی تجاری قطری در بوشهر

برای توسعه مناسبات تجاری اقتصادی ایران و قطر، هیئت اقتصادی تجاری قطری  وارد بوشهر شدند و مورد استقبال استاندار و مقامات استان بوشهر قرار گرفتند.گروه اقتصادی تجاری کشور قطر در این سفر راه‌های گسترش همکاری اقتصادی با استان بوشهر بررسی و در نشستی با  استاندار راهکارهای گسترش روابط را بررسی می‌کنند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/21/4/1624567.jpg

محمد بن عبدالله الرمیحی معاون وزیر امور خارجه قطر در بوشهر با بیان اینکه هدف این سفر توسعه اقتصادی میان بخش‌های خصوصی دو کشور ایران و قطر است اظهار کرد: در این سفر بیشتر با ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری بوشهر آشنا شدیم.

حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بوشهر

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست وارد فرودگاه بوشهر شد و مورد استقبال استاندار بوشهر و مسئولان استان بوشهر قرار گرفت.

بازید از سواحل بوشهر، نشست با مسئولان استان بوشهر، شرکت در جلسه شورای اداری،  شرکت در همایش حماسه ۲۴ خرداد و نشست با سازمان‌های مردم نهاد را از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وی در بوشهر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی وارد عسلویه شد

دكتر علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي با استقبال استاندار بوشهر و جمعي از مسئولان استان وارد فرودگاه بين‌المللي خليج فارس عسلويه شد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/21/4/1624568.jpg

رئیس مجلس به همراه وزير نفت و استاندار بوشهر از فازهای ۱۲ و همچنین ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی بازدید کرد.

قطر شریک اقتصادی بوشهر شد

استاندار بوشهر به اتفاق معاون برنامه‌ریزی استاندار، تنی چند از مسئولان اقتصادی و بازرگانان بخش خصوصی در سفر به کشور قطر، راهکارهای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری استان بوشهر با این کشور را مورد بررسی قرار دادند و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است هیئت قطری در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع تبدیلی، کشاورزی و معادن مصالح ساختمانی، بندرداری سرمایه‌گذاری کند و کالاهای موردنیاز خود را از طریق بندر بوشهر وارد کند.

 ایجاد منطقه آزاد در بوشهر مورد تصویب قرار گرفت

به دنبال برنامه‌های استان برای شکل گیری منطقه آزاد و پس از تصویب موضوع کارگروه تخصصی منتخب شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد در بوشهر در جلسه شورای عالی مناطق آزاد کشور که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

http://media.mehrnews.com/d/2014/10/31/4/689794.jpg?ts=1425711172897

بوشهر خواهرخوانده شهر هرار اتیوپی شد

علی بحرینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی گفت: به سبب وجود همبستگی فرهنگی و دینی دو شهر بوشهر و هرار اتیوپی زمینه خواهر خواندگی این شهرها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه  برخی از شهرهای اتیوپی دلبستگی زیادی به فرهنگ و تمدن ایران دارند گفت: شهر هرار در شرق اتیوپی دارای شباهت فرهنگی مناسبی با تمدن و فرهنگ ما دارد چراکه آنان محبان اهل بیت(ع) هستند و برخی از نسخ خطی در این شهر گویای بسیاری ازفرهنگ‌ها است.

بهره‌برداری از ۲۸۹ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در استان بوشهر

طی هفته دولت سال جاری، ۲۸۹ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتبار ۶۴۰ میلیارد تومان در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۳۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/21/4/1624569.jpg

مهمترین پروژه‌های عمرانی شامل بیمارستان تامین اجتماعی در عسلویه، فضاهای ورزشی، آموزشی، عمران شهری، عمران روستایی، برق، گاز و مسکن مهر بود و عملیات اجرایی تاسیسات آب شیرین کن بوشهر توسط بخش خصوصی با ۴۲ میلیارد تومان شروع شد.

تأسیسات آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر افتتاح شد

با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار بوشهر تأسیسات آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر به بهره برداری رسید.

 همچنن بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان استان بوشهر و شهرستان عسلویه افتتاح شد.

سفر رییس مجلس شورای اسلامی به بوشهر

 علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با استقبال استاندار بوشهر، معاونین و مسئولان استان وارد فرودگاه شهر بوشهر شد. بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، نشست با نیروهای نظامی، بازدید از قلعه کلات شهر اهرم، شرکت در یادواره شهید رییسعلی دلواری و بازدید از موزه شهید رییسعلی دلواری در دلوار از برنامه های سفر یک روزه رییس مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر بود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/21/4/1624570.jpg

 مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر معرفی شد

در آیینی با حضور استاندار بوشهر، معاونان استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استان بوشهر، عبدالله آورا به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر معرفی و از خدمات غلامرضا مختاری مدیر عامل سابق تقدیر شد.

 مدیرکل جدید اطلاعات بوشهر حکم انتصابش را گرفت

 در مراسمی در حضور وزیر اطلاعات، استاندار بوشهر حکم انتصاب مدیرکل جدید اطلاعات این استان را به وی تقدیم و هدیه ای مزین به آیات قرآن کریم به رسم یادبود به مدیرکل سابق اهدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود علوی وزیر اطلاعات با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل سابق اطلاعات استان بوشهر گفت: وزارت اطلاعات برای مسئولیت مدیریتی خود در استان‌ها به سبب یرخورداری از نیروهای توانمند و مسلط به امور، برای تامین مدیران رده‌های عالی و میانی از نیروهای مومن، متخصص، متعهد و ولایت مدار خود استفاده می‌کند.

انتشار اولین روزنامه در بوشهر

 روزنامه بامداد جنوب انتشار خود را در استان بوشهر آغاز کرد. این نخستین روزنامه این استان جنوبی است که روزانه منتشر می شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/21/4/1624573.jpg

صاحب امتیاز و مدیر مسئول بامداد جنوب،  سیدمالک حسینی(مدیر کل روابط عمومی وزارت اقتصاد) و سردبیر آن، کریم جعفری(مدیر سابق روابط عمومی استانداری بوشهر و روزنامه نگار حوزه بین الملل) است.

 ۸۲۶ واحد مسکونی بازسازی شده در دشتستان به بهره‌برداری رسید

همزمان با اولین سالگرد زلزله هفتم آذرسال گذشته در شهرستان دشتستان، ۸۲۶ واحد مسکونی آسیب دیده که بازسازی آنها به پایان رسیده در آیینی با حضور استاندار بوشهر، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/21/4/1624571.jpg

 زلزله ۵.۷ ریشتری هفتم آذر سال ۹۲ شهرستان دشتستان هفت کشته و خسارات زیادی به واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی این منطقه وارد کرد.

سه نقطه برای ایجاد منطقه ساحلی گردشگری در استان بوشهر شناسایی شد

مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۳ نقطه برای ایجاد منطقه ساحلی گردشگری در استان بوشهر شناسایی شد.

 استاندار بوشهر گفت: برای ساخت دهکده گردشگری ساحلی در مرکز استان بوشهر ۲۰۰ هکتار اراضی شناسایی شده که در ۳۰ هکتار آن دهکده گردشگری با امکانات لازم تفریحی رفاهی ایجاد می‌شود.

موافقت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با احداث سد دالکی

پس از نشست مصطفی سالاري استاندار بوشهر با معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با احداث سد دالكي موافقت كرد.

پس از احداث اين سد، سازمان حفاظت محيط زيست كشور انطباق احداث اين سد را با معيارها و مقررات زيست محيطي تائيد نکرد. پس از مذاكرات و مكاتبات اين سازمان با وزارت نيرو، رفع دغدغه‌هاي زيست محيطي و اخذ نظر مثبت آن سازمان در دستور كار جدي استان قرار گرفت.

سفر استانی رئیس‌جمهور به بوشهر

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در بدو ورود به فرودگاه بوشهر مورد استقبال دکتر مصطفی سالاری استاندار بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و سایر مسئولان استان قرار گرفت.

http://media.mehrnews.com/d/2015/01/14/4/754283.jpg?ts=1425711172897

سفر رئیس جمهوری به بوشهر دو روزه بود که دیدار عمومی با مردم استان، شرکت در جلسه توسعه و سرمایه گذاری و دیدار با علما، ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استانی از برنامه‌های روز نخست این سفر بود.جلسه شورای اداری استان نیز در روز دوم سفر رئیس جمهور برگزار شد و نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های استانی، پایان بخش این سفر بود.

 تصویب ۱۱ پروژه مهم و کلیدی برای استان بوشهر

 توسعه بندر بوشهر و ایجاد منطقه آزاد تجاری، احداث دو واحد نیروگاهی دیگر در كنار نیروگاه برق اتمی بوشهر، تصویب ساخت راه دوم خروجی جدید برای بوشهر، رفع مشکل فاضلاب بوشهر، اجرای راه دوم برازجان به گناوه و دیلم، اجرای طرح‌هایی همچون آبخیزداری و آبخوانداری از جمله پرژه‌ها بود.

برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از طریق سرمایه در گردش ۳۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و دو دهکده توریستی در بوشهر تصویب شد.

 ضمن اینکه دو واحد نیروگاه اتمی در بوشهر احداث خواهد شد، تفاهم‌نامه با کشور سازنده بسته شده و این پروژه هم در توسعه و اشتغال بوشهر نقش مهمی خواهد داشت.

۳۶۰ پروژه عمرانی در دهه فجر در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید

در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ۳۶۰ پروژه عمرانی در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید که برای اجرای این پروژه‌ها ۲ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده بود.

سومین رزمایش سراسری پرتوی در بوشهر آغاز شد

سومین رزمایش سراسری کشور با حضور استاندار بوشهر، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مسئولان در بوشهر آغاز شد.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: این رزمایش در سه مرحله به مدت دو روز در استان بوشهر انجام شد که روز نخست آن به صورت ستادی به شکل مانور دورمیزی بود و رزمایش عملی در سایت نیروگاه اتمی بوشهر با کنترل آلودگی‌های فرضی توسط پرسنل نیروگاه انجام شد.مرحله سوم نیز درون شهر بوشهر توسط دستگاه‌های اجرایی و اعضای کارگروه‌های مشترک با اجرای رسالت‌های پیش بینی شده انجام شد.

دومین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در سال ۹۳

رئیس جمهوری به منظور شرکت در مراسم آغاز بهره‌برداری از بزرگترین فاز پارس‌جنوبی با استقبال استاندار بوشهر و مدیران صنعت نفت وارد عسلویه در استان بوشهر شد.

رئیس جمهوری را در این سفر دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رئیس جمهوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همراهی می‌کنند.

بزرگترین پروژه تاریخ صنعتی کشور در کنگان افتتاح شد

در آیینی با حضور رئیس‌جمهور، وزیر نفت، استاندار بوشهر و مدیران ارشد صنعت نفت، فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین پروژه صنعت نفت به بهره‌برداری رسید.

فاز ۱۲ نخستین طرح گازی است كه عمده مراحل طراحی، ساخت، اجرا و بهره برداری از بخش‌های مختلف خشكی و دریایی آن توسط كنسرسیومی از شركت‌های ایرانی به انجام رسیده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/21/4/1624572.jpg

با راه اندازی فاز ١٢ پارس جنوبی كه معادل سه فاز استاندارد گاز است که روزانه سه‌هزار میلیون فوت مکعب گاز ترش استخراج و شیرین‌سازی خواهد شد، ضمن این‌ که روزانه ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی معادل بیش از ٣٤ میلیون بشکه در سال و ٧٥٠ تن گوگرد گرانول نیز استحصال می‌شود.

برآوردها نشان می‌دهد، بازگشت کل میزان سرمایه‌گذاری طرح در کمتر از سه سال از زمان بهره‌برداری محقق می شود.

گزارش: سعید رضائی

کد خبر 2521841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha