۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۲۰:۲۴

حجت الاسلام ترابی:

عالم به واسطه وجود نورانی حضرت زهرا(س) از ظلمت نجات پیدا کرد

عالم به واسطه وجود نورانی حضرت زهرا(س) از ظلمت نجات پیدا کرد

بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: عالم به واسطه وجود نورانی حضرت زهرا(س) از ظلمت نجات پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن ترابی ظهر شنبه در دیدار با شاعران آئینی و مداحان بروجردی در حسینیه اهل بیت(ع) شهرستان به مناسبت ولادت دخت نبی اکرم(ص) اظهار داشت: در طول تاریخ ۱۲۴ هزار پیغمبر مقدمه آمدن پیامبر اکرم(ص) بودند که حضرت محمد مصطفی(ص) خود نیز به این حقیقت اشاره دارد.

وی با بیان اینکه وجود پیامبر اکرم(ص) آیینه تمام نمای ۱۲۴ هزار پیغمبر قبل از خود است، افزود: در معارف اهل بیت آمده است که پروردگار به هیچ پیغمبری هیچ حقیقتی را اعطاء نکرده بود مگر آن پیغمبر از دست پیامبر اسلام آن را گرفته باشد و در واقع هر چه خیر و برکت وجود دارد پروردگار به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) عنایت کرده است.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: همچنین قرآن و عترت دو نعمت هستند که پروردگار به وجود پیامبر اعظم (ص) عنایت کرده است تا تمام خیرات و برکات را توسط این دو سرچشمه به دیگران برساند که البته این دو سرچشمه نور و نعمت در ظرف وجودی حضرت فاطمه(س) به پیامبر اکرم(ص) اعطاء شده است.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به فضیلت شخصیت نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: همانا پروردگار زهرا(س) را از نور خود آفرید و عالم را به واسطه وجود این حضرت از تاریکی نجات داد که برای رهایی از وادی ظلمت و تاریکی و گمراهی و ولایت طاغوت راهی جز حضرت زهرا(س) نیست.

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) آن معبر نورانی است که انسان ها باید از آن گذشته تا به ولایت حق، امیرالمومنین و بالاتر از همه ولایت پروردگار برسند.

 

کد خبر 2531082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha