۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱

رژه نيروهای مسلح در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد

رژه نيروهای مسلح در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد

بوشهر - رژه نيروهای مسلح با حضور مسئولان كشوری و لشكری در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ‏‏‏فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه صبح سه‌شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان بوشهر اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان است و این هفته فرصت مناسبی برای تشریح و تبیین این رشادت‌ها است.

سردار علی رزمجو با اشاره به اینكه امروز بخشی از توانمندی نیروهای مسلح استان بوشهر به نمایش گذاشته شدذه است افزود: نیروهای مسلح در اوج اقتدار و بازدارندگی قرار دارند.

وی اضافه كرد: نیروی دریایی سپاه به تجهیزات مدرن وپیشرفته نظامی شامل سامانه‌های موشکی و پهپاد نوین مجهز شده و در اوج اقتدار و قدرت قرار دارد.

‏‏‏فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آمادگی كامل نیروهای مسلح كشور اشاره كرد و افزود: قدرت پوشالی استكبار در حال پاشیدن است و شاهد شكست‌های آنها در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینكه اقتدار و شکوه استکبار جهانی بی‌خاصیت شده است گفت: اقتدار، عظمت و شکوه جمهوری اسلامی ایران روز به روز در حال افزایش است.

رژه نیروهای نظامی و انتظامی در دشتی برگزار شد

امام جمعه شهر خورموج در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سی و یکم شهریور ماه سال ۵۹ یادآور هجوم نیروهای بعثی و صدام به سرزمین ایران اسلامی بود، هجومی که از کینه توزی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بوده است.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: آنها وقتی فهمیدند منافعشان از ایران ودیگر کشورهای اسلامی قطع شده به سرکردگی آمریکا این جنگ را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از بطن مردم عاشق برخواسته است، تصریح کرد: برای ادامه نظام و دفاع از کیان و توطئه استکبار جهانی باید از دوران دفاع مقدس درس بگیریم.

مصلح به علل و عوامل پیروزی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار داشت: اصلی ترین عامل پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ایمان و اعتقاد به وعده های الهی بوده است.

وی  توسل و دعای رزمندگان، صبر وپایداری ، توکل به خدا، شجاع و دلاوری، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی، همدلی و همزبانی  مردم از دیگر این عوامل عنوان کرد.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه یاد خدا در عرصه دفاع مقدس و جهاد یک ضرورت حتمی است، بیان کرد: امروز نیز در عرصه اقتصادی ضرورت دارد در مقابل تحریم ها دشمن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به صورت جهادی و با توکل برخدا عمل کرد.

حجت الاسلام مصلح تقویت و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورها، شناسایی دشمنان و دوستان و تقویت معنویت را از مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

مصلح گفت: انشالله جوانان که دوران دفاع مقدس را ندیده اند با درس گرفتن از این دوران هشت سال نبرد مقدس همچنان در برابر توطئه های استکبار و دشمنان آماده باشند.

در پایان نیر نیروهای نظامی و انتظامی از مقابل تمثال حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری رژه رفتند.

رژه با شکوه نیروهای مسلح در شهرستان عسلویه 

فرمانده منطقه چهارم ندسا در رژه با شکوه نیروهای مسلح در شهرستان عسلویه ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس تشکر از شرکت کنندگان در این رژه حماسی گفت: اطاعت محض از حضرت امام(ره) باعث پیروزی بود و امروز تبعیت از مقام معظم رهبری رمز پیروزی است.

سردار بادین افزود: دشمن همیشه به دنبال این است که تفکر بسیجی را از ما بگیرد اما فرهنگ غنی اسلام ایمان و وحدت بود که ما را در دفاع مقدس پیروز کرد.

وی با بیان اینكه هجمه فرهنگی دشمن امروز متوجه نسل جوان است، اضافه كرد: بیشتر رزمندگان و شهدا و جانبازان ما در دوران دفاع مقدس از جوانان بودند و امروز وظیفه ما آحاد ملت حفظ ارزشها است و باید از کسانی که از تفکر بسیجی جهادی و ایثارگر پشتیبانی می کنند حمایت کنیم.

فرمانده منطقه چهارم ندسا خاطرنشان كرد: درست است که در میدان جنگ تجهیزات مهم است اما یک نیروی انسانی با ایمان و عزم و اراده با تفکر بسیجی و جهادی درصحنه نبرد حرف اول میزند چشمان تیزبین اقتدار نیروهای مسلح درهوا  زمین و دریا در استان بوشهر آماده پاسخگویی به  کسانی است كه چشم طمع به این آب و خاک دوخته اند.

 اقتدار نیروهای مسلح ضامن ثبات منطقه است

فرماندار عسلویه نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: ۳۱ شهریور سالروز تهاجم گسترده رژیم صدام به خاک پاک جمهوری اسلامی بود.

عبدالله نادری افزود: مظهر عزت، شجاعت، مردانگی، مقاومت و اقتدار ملت خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و انتظامی بودند.

وی افزود: رشد خودباوری در جوانان اعتماد به نفس  پیشرفت در صنایع دفاعی و توان نظامی همه از دستاوردهای دفاع مقدس بود. ایمان به خدا و رهبری حضرت امام و وحدت و همبستگی باعث پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

فرماندار عسلویه بیان كرد: امروز همدلی و همزبانی بین دولت و ملت و اقتدار نیروهای مسلح ضامن پیروزی و ثبات و آرامش و امنیت منطقه است. در شهرستان عسلویه با وحدت و اتحاد آحاد مردم تلاش شورای تامین و همه مسئولان شاهد امنیت پایدار هستیم.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و رشادت‌های نیروهای منطقه چهارم ندسا که در دوران دفاع مقدس نقش ممتازی داشتند و امروز هم حافظ مرزهای آبی ما در خلیج فارس، گفت: از همه نیروهای مسلح اعم از سپاه و بسیج و انتظامی و یگان های مسلح شرکت کنده در رژه امروز تشکر می کنم.

کد خبر 2921797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha