۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۸:۱۶

ازبکستان از عضویت افغانستان در سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند

ازبکستان از عضویت افغانستان در سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند

وزیر امور خارجه ازبکستان در دیدار با وزیر امور خارجه افغانستان از عضویت این کشور در سازمان همکاری شانگهای حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «رها»، «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان که به منظور شرکت در چهل و دومین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی به تاشکند پایتخت ازبکستان رفته است با «عبدالعزیز کاملوف» همتای ازبکستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه افغانستان طی خبری اعلام کرد که این دیدار در فضایی کاملا دوستانه برگزار شد و طرفین به گسترش هر چه بیشتر روابط دوستانه و همکاری های بین دو کشور تاکید کردند.

افزون بر این وزرای امور خارجه افغانستان و ازبکستان شرایط کنونی را زمینه مساعدی برای گشودن فصل جدیدی در روابط و همکاری های دوستانه بین دو کشور عنوان کردند.

 ربانی و کاملوف ضمن بحث مفصل در مورد همکاری های دوجانبه در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی، توافق کردند تا وزارتخانه های امور خارجه دو کشور به زودی زمانی را برای سفر رسمی هیئتی به ریاست وزیر امور خارجه ازبکستان به کابل مشخص کنند.

دو طرف همچنین تاکید کردند که دیدارهای مقامات دو کشور در جریان این سفر رسمی باید همه عرصه های ممکن برای توسعه همکاری های دوجانبه را تحت پوشش قرار دهد تا نهادهای ذیربط دو کشور با امضای موافقتنامه ها و یادداشت های تفاهم و طرح پروژه های مشخص، به توسعه همکاری در آن عرصه ها عملا اقدام کنند.

در این دیدار همچنین وزیر خارجه افغانستان خواهان حمایت ازبکستان از نامزدی این کشور برای عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای شد.

وزیر امور خارجه ازبکستان نیز ضمن اظهار اطمینان از همکاری کامل این کشور با افغانستان در این زمینه اعلام کرد که ازبکستان در همه نشست های بین المللی پیرامون افغانستان حضور فعال خواهد داشت.

در پایان این دیدار همچنین وزرای خارجه دو کشور، توافقنامه استرداد مجرمین میان دو کشور را به امضا رساندند و آن را نشانه خوبی از اعتماد دو طرف در همکاری های دو جانبه عنوان کردند.

کد خبر 3798616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha