۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳

اختلاس و طراحی کودتا؛ اتهام جدید اپوزیسیون به دولت کاراکاس

اختلاس و طراحی کودتا؛ اتهام جدید اپوزیسیون به دولت کاراکاس

کارشکنی در روند برگزاری همه پرسی تغییر حاکمیت و اختلاس از شرکت نفت دولتی ونزوئلا از تازه ترین اتهاماتی است که به دولت چپگرای کاراکاس نسبت داده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «فردی گوارا» رئیس کمیسیون پارلمانی ونزوئلا که از سوی حزب اپوزیسیون اداره می شود، مدعی شده که حدود ۱۰ مرد مسلح ناشناس با زور و به قصد ایجاد اخلال سعی در ورود به این محل را داشته اند. وی در عین حال مدعی شد که این اقدام با انگیزه های سیاسی انجام شده است.

از قرار این کمیسیون در روز چهارشنبه هفته گذشته گزارشی را مبنی بر وجود تخلف و فساد مالی در شرکت نفت دولتی ونزوئلا در زمان ریاست «رافائل رامیرز» - بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴- ارائه داد. رامیز که از سیاستمداران کهنه کار چپگرا است، در کارنامه کاری خود سمت هایی چون تصدی وزارت انرژی و همچنین برای مدتی کوتاه وزارت امور خارجه ونزوئلا را دارد.

کمیسیون پارلمانی ونزوئلا مبلغ اختلاس شده از شرکت نفتی ونزوئلا را ۱۱ میلیارد دلار برآورد کرده است.

 ناگفته نماند که به طور همزمان، خبرگزاری «بی بی سی» در گزارشی از ادعای جدید «انریکه کاپریلس» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا سخن گفته که در آن دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری کشور را به طراحی کودتا علیه مخالفین متهم کرده است.

کاپریلس در استدلال این ادعای جدید، اتهامات دیگری مبنی بر کارشکنی دولت کاراکاس به برگزاری همه پرسی تغییر حاکمیت را نیز مطرح می کند.

در همین راستا، وی از مردم خواسته تا هفته آینده در اعتراضی سراسری به خیابان ها بیایند.

شکایت اپوزیسیون از این بابت است که از قرار دولت به دلیل وقوع برخی تخلف ها، مرحله دوم جمع آوری امضا برای برگزاری همه پرسی را به تعویق انداخته است.

کد خبر 3802257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha