۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱

قائم مقام معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور :

۱۴۰ هزار واحد دانشگاهی درس معارف ارائه می شود

۱۴۰ هزار واحد دانشگاهی درس معارف ارائه می شود

زنجان- قائم مقام معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور گفت: در حال حاضر در ۱۴۰ هزار واحد دانشگاهی درس معارف اسلامی ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد علی پور موسوی  ظهر چهارشنبه در همایش تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی ویژه اساتید معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: در حال حاضر در ۱۴۰ هزار واحد دانشگاهی درس معارف اسلامی ارائه می شود و ۲۰ میلیون نفر ساعت با دانشجویان ارتباط داریم.

وی اظهار کرد: فضای ارزشمند و عظیمی در بحث معارف داریم که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و باید در این راستا زمینه هایی را ایجاد کنیم.

قائم مقام معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت:حدود ۷۰ گیگا بایت مطلب فوق برنامه برای اساتید معارف به صورت پاورپوینت ایجاد شده و همین طور ۲۰۰ الی ۳۰۰ موضوع در فضای مجازی برای اساتید فراهم شده است.

پور موسوی تاکید کرد: تا پایان برنامه و در چشم انداز ۱۴۰۴ ایران به لحاظ علمی، باید مرجعیت منطقه را داشته باشد و امروز نظام جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه های پزشکی جزء کشورهای سرآمد منطقه است و باید این مهم تداوم داشته باشد.

وی افزود: کشور مان در همه حوزه ها در دنیا سرآمد است و این برای ما باعث افتخار است.

قائم مقام معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور به چالش ها در حوزه معارف اسلامی، اشاره کرد و افزود: تولید متن علمی و بهره برداری نکردن از امکانات موجود از جمله چالش های این حوزه است ومتاسفانه از این فرصت به خوبی استفاده نمی شود. 

پور موسوی افزود:  وزارت بهداشت به بحث های پزشکی و قرآنی علاقه مندی دارد و دیگر دانشگاه های کشور نیز به این موضوع توجه کرده اند و این خوب است.

وی تصریح کرد: چالش جدی در این حوزه کتابهای درسی است چرا که یک سری از کتابهای تولیدشده برای دهه های گذشته است و باید مدیران معارف وارد تدوین کتابهایی دانشگاهی در حوزه معارف شوند.

پور موسوی ابراز کرد: کتابهای تالیف شده کهنه دیگر پاسخگوی نیاز امروز نیست و امروز مسیر کنونی برای تالیف کتاب از سوی اساتید فراهم شده است.

وی سنگین فضای ارتباط بین استاد و دانشجو، عمق دروس معارف، تغییر، نبود ارتباط و تعامل از چالش های دیگر در این حوزه است.

قائم مقام معاون  آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور افزود: فقدان تحلیل سیاسی و اجتماعی صحیح از سوی اساتید از جمله چالش های مهم این  حوزه است.

پور موسوی افزود: اساتید باید مجهز به دانش روز باشند و دانشجویان را با مسائل کنونی جامعه و منطقه آشنا کنند در حالی که اساتید فقط به تدریس مطالب کتاب اکتفا می کنند که اصلا خوب نیست.

وی یادآوری کرد: استفاده از سامانه های هوشمند مانند فضای مجازی از دیگر چالش های این حوزه است که چندان مورد توجه قرار گرفته که باید این فضا مدیریت شود.

قائم مقام معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور به امر پژوهش در بخش معارف تاکید کرد و گفت: رفع این چالش ها با بهره گیری از امکانات کنونی و انجام کارهای پژوهشی  است و ما حمایت لازم را از اساتید داریم.

پور موسوی افزود: ۲۵۸ واحد معارف در دانشگاه‌های زنجان در حال تدریس است و از این تعداد ۱۹۸ درس مجاز معارف در حال تدریس است و ۶۰ درس غیر مجاز نیز وجود دارد.

وی  تصریح کرد: تعداد کل اساتید غیرمجاز طبق در استان زنجان ۲۵ درصد است که باید سعی شود استانداردها رعایت  شود و نرخ ارزشی و جایگاه معارف شکسته نشود.

کد خبر 3813437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha