۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸

پلیس ترکیه ۱۵ نفر را به اتهام همکاری با «پ ک ک» بازداشت کرد

پلیس ترکیه ۱۵ نفر را به اتهام همکاری با «پ ک ک» بازداشت کرد

نیروهای پلیس ترکیه در عملیات ضربتی ۱۵ نفر از افراد مظنون به همکاری با پ ک ک را در استان «آدانا» بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آناتولی» ترکیه امروز یکشنبه از بازداشت ۱۵ مظنون به همکاری با پ ک ک در عملیات ضربتی پلیس در استان آدانا خبر داد.

این عملیات در حالی انجام گرفت که درگیری بین نیروهای امنیتی و پ ک ک در استان های جنوب شرق ترکیه به اوج خود رسیده و در روزهای اخیر حتی شماری از اعضای حزب کردی دموکراتیک خلق این کشور نیز به ظن همکاری با شبه نظامیان کرد مخالف دولت بازداشت شده اند – اقدامی که نگرانی و انتقاد اتحادیه اروپا را در پی داشته است.

از سوی دیگر، دیروز شنبه در حالی که معترضان به بازداشت های اخیر سران حزب دموکراتیک خلق ترکیه (HDP) در منطقه «شیشلی» واقع در استانبول ترکیه شعارهائی را در محکومیت سیاست های «فاشیستی» دولت سر می دادند، با ماشین های آب پاش و گاز اشک آور پلیس مواجه شدند.

لازم به ذکر است، «لیلا بیرلیک» و «نورسل آیدوغان» دو تن از نمایندگانی هستند که در پرونده رسیدگی به ترورهای مرتبط با پ ک ک در منطقه «شیرناک» بازداشت شدند.

دو نماینده نامبرده در میان دهها تَن از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق های ترکیه در پارلمان این کشور هستند که نامشان در لیست رسیدگی به پرونده تروریستی مذکور قرار دارد.

همچنین «ادریس بالوکن» از دیگر نمایندگان پارلمان ترکیه و از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها نیز روز گذشته توسط پلیس ترکیه دستگیر شد.

پلیس ترکیه اوایل روز جمعه نیز با هجوم به منزل «فیگن یوکسکدا» یکی از رهبران حزب طرفدار کُردها در دریاربکر، وی را دستگیر کرد و «صلاح الدین دمیرتاش» نیز در منزل خود در آنکارا دستگیر شد.

حزب دموکراتیک خلق یکی از مخالفان قدرتمند دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است که از کُردها و سایر اقلیتها حمایت می کند. این حزب به داشتن ارتباط با گروه «پ ک ک» - که آنکارا آن را یک سازمان تروریستی می داند- متهم شده است.

کد خبر 3816603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha