۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه صورت گرفت؛

بازدید از پروژه ۱۳ ساله کمربندی غربی کرمانشاه/وعده‌ جدید افتتاح

بازدید از پروژه ۱۳ ساله کمربندی غربی کرمانشاه/وعده‌ جدید افتتاح

کرمانشاه- عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کرمانشاه از پروژه ۱۳ ساله کمربندی غربی کرمانشاه که سال‌هاست در انتظار افتتاح و بهره برداری به سر می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز پنج شنبه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به کرمانشاه و در ادامه بازدیدهای خود از پروژه کمربندی غربی کرمانشاه نیز بازدید کرد.

این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که سال‌هاست با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و وعده‌های متعددی نیز برای افتتاح آن داده شده است.

حدود ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه گذشته اما هنوز به اتمام نرسیده است.

کمبود اعتبارات از دلایل عدم اتمام این پروژه عنوان می‌شود، پروژه ای که سال هاست مسئولین از پیشرفت ۸۰ تا بیش از ۹۰ درصدی آن خبر می‌دهند اما علی رغم این اخبار هنوز هم به اتمام و افتتاح نرسیده است.

این پروژه در ابتدا و در سال ۵۰ احداث شده است اما به دلیل رشد جمعیت تصمیم بر تبدیل آن به یک بزرگراه گرفته شد تا در تردد از این مسیر تسهیل شود و شاهد کاهش ترافیک در آن باشیم.

پس از تصمیم مذکور عملیات اجرایی تبدیل کمربندی غربی به بزرگراه فوق از سال ۸۲ کلید خورد اما هم اکنون و با گذشت ۱۳ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.

کمربندی غربی بیش از ۹۷ درصد پیشرفت دارد

معاون امور عمرانی استانداری  کرمانشاه در تاریخ ۲۸  مهر ۹۴ قول افتتاح کمربندی غربی را تا پایان سال ۹۴ داد اما با وجود گذشت بیش از یک سال از این وعده کماکان کمربندی غربی مراحل اجرا را طی می‌کند.

شریفی، مدیر ساخت و توسعه راه های استان کرمانشاه در اواخر مرداد امسال اعلام کرد که کمربندی غربی ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اواخر مهر ماه امسال به بهره برداری می‌رسد اما این وعده نیز محقق نشد.

به گفته مسئولان استان کرمانشاه، بدعهدی معاون وزیر راه یکی از دلایل تاخیر در اتمام کمربندی غربی کرمانشاه است بطوریکه قرار بود خرداد ۹۵ صد میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق شود اما اعتباری تخصیص داده نشد.

اما وعده بهادری، مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان کرمانشاه در تاریخ ۱۴ مهر ۹۵ این بود که :  «کمربندی غربی کرمانشاه طی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید».

بهادری در تاریخ مذکور اعلام کرد که پروژه آماده بهره برداری است و تنها مشکل آن، ایمنی پروژه و نصب علائم و گاردریل است که ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی پیشتر خواهان تکمیل این پروژه و علت یابی دلایل عدم اتمام آن شد و تاکید کرد که پروژه باید دراولویت قرار گیرد.

مجتبی نیک کردار، معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در تاریخ ۱۱ دی ۹۵ در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص کمربندی غربی کرمانشاه اظهار داشت: تنها قسمتی که از کار پروژه کمربندی غربی کرمانشاه باقیمانده خط کشی و نصب علائم و گاردریل است بعلاوه اینکه این پروژه راست گردی دارد که فعلا در دست اجرا است.

وی بیان کرد: کار نصب علائم و گاردریل پروژه کمربندی غربی کرمانشاه اعتبار نداشت و اخیرا در تهران در حال برگزاری مناقصه آن هستند.

نیک کردار وعده شب عید را برای بهره برداری از پروژه کمربندی غربی کرمانشاه داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا علائم و گاردریل مورد نیاز پروژه خریداری شود و این پروژه شب عید زیر عبور برود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه کمربندی غربی کرمانشاه هزینه شده، افزود: ۴ تا ۵ میلیارد برای نصب علائم و خط کشی و گاردریل اعتبار نیاز است.

نیک کردار با اشاره به اجرای ۲۳ کیلومتر پروژه کمربندی تاکید کرد: این پروژه را دنبال می‌کنیم و تلاش ما این است که شب عید زیر عبور برود.

وی با بیان اینکه کار آسفالت کمربندی انجام شده، عنوان کرد: بحث تامین اعتبار و برگزاری مناقصه برای ادامه کار پروژه کمربندی غربی کرمانشاه در تهران دنبال می‌شود و قول تامین اعتبار مورد نیاز برای اتمام کار را دادند.

وعده جدید برای افتتاح کمربندی غربی کرمانشاه با حضور وزیر راه و شهرسازی

 امروز نیز مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استان کرمانشاه در جریان بازدید از این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه کمربندی غربی کرمانشاه با طول ۲۳ کیلومتر و اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان هم اکنون در حال اجرا است.

وی افزود: هم اکنون به مرحله آخر این پروژه رسیدم و در این مرحله پیمانکار در حال انجام مقدمات خط کشی، گارد ریل گذاری، و نصب علائم ایمنی هستند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود این پروژه تا شب عید به پایان برسد.

وی در خصوص سایر پروژه ها نیز گفت: در برخی پروژه ها از جمله پروژه تقاطع غیر هم سطح هرسین و کمربندی بیستون  مشکل اعتبار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، استان کرمانشاه یکی از محورهای  ترانزیت کشور بوده اما رویه چندان مطلوبی در راه‌های استان حاکم نیست و نمونه این مشکل کمربندی غربی است که بیش از ۱۳ سال است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است.

کد خبر 3902156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرمانشاهی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
      0 0
      لطفا پیگیری فرمایید 98 پیشرفت پروژه کمربندی غربی 23 کیلومتری کرمانشاه چطور محاسبه شده در حالیکه تقاطع غیر هم سطح قرانچی هنوز تکمیل نشده و 800 متر اسفالت باقی مانده و علائم ایمنی نصب نشده .