۴ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۴۴

«از دل تو تا دل من»چاپ شد؛

معرفی دوازده گام برای زندگی مهربانانه

معرفی دوازده گام برای زندگی مهربانانه

کتاب «از دل تو تا دل من» شامل دوازده گام برای زندگی مهربانانه نوشته کارن آرمسترانگ با ترجمه مرضیه سلیمانی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «از دل تو تا دل من» شامل دوازده گام برای زندگی مهربانانه نوشته کارن آرمسترانگ با ترجمه مرضیه سلیمانی به تازگی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب در قالب مجموعه «کتابخانه فلسفه زندگی» این ناشر چاپ شده است.

نویسنده این اثر اعتقاد دارد شفقت و مهربانی، کیمیای زندگی انسان معاصر است و با اشاره به آموزه های مولانا محمد بلخی، می‌گوید که شاید اگر به تامل در تاریخ حیات آدم نظر کنیم، سراسر تاریخ بشر را کشاکش میان ستم و آزمندی با عدالت و شفقت و مهرورزی ببینیم.

کارن آرمسترانگ، دین پژوه، مورخ دین و نویسنده آثار متعددی در حوزه مذهب و معنویت است. از جمله کتاب‌های او می‌توان به «پرونده‌ای برای خدا»، «تاریخ خداباوری»، «پیکار برای خداوند»، «جنگ مقدس»، «اسلام و بودا» و «استحاله بزرگ» اشاره کرد. آرمسترانگ یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دین پژوهی و معنویت معاصر است. کتاب «از دل تو تا دل من» آخرین اثر اوست که حول محور چنین موضوعاتی بنا شده است. این کتاب در پی پاسخ سوالاتی از جمله این پرسش است که: آیا شفقت از این توانایی برخوردار است که برای مشکلات پیچیده و به ظاهر حل ناشدنی زمانه ما راه حلی پیدا کند؟

این متفکر در معرفی کتاب پیش رو می‌گوید: من نسخه اول این دوازده گام را به صورت ووک ارائه داده‌ام که ترکیبی است از ویدئو و کتاب و باید با استفاده از کامپیوتر مطالعه شود. اما نسخه چاپی به کلی متفاوت است. در این جا قادر خواهم بود که موضوعات مربوطه را مفصل تر و عمیق تر توضیح دهم.

این کتاب ۱۲ فصل دارد که هر فصل در واقع یک گام تا زندگی مهربانانه هستند. این گام‌ها به ترتیب عبارتند از: درباره شفقت بیاموزیم، به جهان پیرامون خویش بنگرید، با خودتان مشفق باشید، همدلی، مراقبه، عمل، دانسته‌های ما چه اندک است، چگونه با دیگری سخن بگوییم؟، نگرانی برای همگان، دانش، بازشناسی، دشمن خود را دوست بدارید

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

او همواره می گوید اندوهی که در یک مدرسه شبانه روزی سخت و خشن تجربه کرد، مدرسه‌ای که در آن برای یادگیری با دشواری مواجه بود، باعث شد برای کارهایی که بعدها در زندگی اش انجام داد آماده شود: «باید احساساتی مثل رهاشدگی، تنهایی، ترس و عدم تعلق را درک می کردم، احساساتی که بچه‌های خانواده‌های خشن و پراختلال و فروپاشیده دارند.»

بنابراین رنج ما می تواند به آموزشی درباره شفقت بدل شود. برخی از مردم عامدانه دل خود را زیر پا می گذارند و خود را درگیر گرفتاری دیگران نمی‌کنند. مدیر بانک باید خواهش‌های یک وام گیرنده ورشکسته را نشنیده بگیرد و نمی تواند به اندوه و ناراحتی خود اجازه دهد که شب‌ها او را خواب زده کند؛ تاجر به جز اخراج کارمند بی‌لیاقت خود گزینه دیگری ندارد؛ پزشک نمی‌تواند هر بار پس از مرگ بیمارش احساس پریشان احوالی را تحمل کند. طبیعی است که بکوشیم از اندوه غیرضروری اجتناب کنیم. در طی این گام باید بی میلی اولیه‌مان را در توجه به دیگران مورد بررسی قرار دهیم. نمی‌خواهیم به داستان غم انگیزی گوش دهیم که یکی از همکاران برایمان بازگو می‌کند. احساس می‌کنیم درگیری با مشکلات وی دیگر بس است و مسائل او را از ذهن خود عقب می رانیم.

این کتاب با ۲۲۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۷۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3910695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha