۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲

داستان‌های فیلی و فیگی منتشر شد

داستان‌های فیلی و فیگی منتشر شد

«دیدی پرواز کردم!»، «خوشحال شدی؟» و «پرنده نشسته روی سرت!» عنوان سه جلد از مجموعه‌ ۲۴ جلدی «داستان‌های فیلی و فیگی» است که توسط انتشارات پرتقال منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌ ۲۴ جلدی «داستان‌های فیلی و فیگی» نوشته‌ مو ویلمس و ترجمه‌ آناهیتا حضرتی که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده، درباره دو دوست صمیمی است که یکی بچه فیل است و آن یکی بچه خوک. فیگی برای این‌که به فیلی خوش بگذرد هر کاری از دستش بر بیاید انجام می‌دهد. حاضر است برای او دلقک شود یا نقش یک اسب سوار را بازی کند. گاهی خودش هم به سرش می‌زند پرواز کند و با این‌که فیلی سعی دارد به او بفهماند پرواز کردن کار او نیست، اما بالاخره تلاشش را می‌کند و عجیب است که می‌تواند سرانجام به آرزویش هم برسد. نه تنها به آرزویش می‌رسد که کاری می‌کند فیلی هم به پرواز کردن فکر کند. اما چیزی که در رابطه‌ این دو حیوان دوست‌داشتنی و زیبا خیلی قابل توجه است، دوستی و رفاقت صمیمانه‌ای است که با هم دارند. انتشارات پرتقال با چاپ این مدل کتاب‌ها تلاش دارد دوستی و رفاقت صمیمانه را به کودکان امروز که بیش از حد در خانه تنها مانده‌اند و روابط اجتماعی‌شان به دلیل درگیر بودن با بازی‌های دیجیتالی بیشتر محدود به محیط بسته‌ی خانه‌ شده، دوست‌یابی و رفاقت کردن را یادآوری کند.

مو ویلمس، نویسنده این مجموعه با الگو قرار دادن دوستی‌های واقعی و عمیق که شاید امروزه کمتر کسی آنها را تجربه می‌کند، تلاش داشته شکلی از دوستی را به بچه‌ها نشان بدهد که بر پایه‌ ارتباطی سازنده و متقابل شکل می‌گیرد. ارتباطی که هر دو موجود دوست‌داشتنی داستان، یعنی فیلی و فیگی را در این رابطه به سطح بالاتری از کیفیت در زندگی روزمره می‌رساند. درست همان چیزی که از یک رابطه و دوستی سالم انتظار می‌رود. یعنی هر دو طرف رابطه تلاش داشته باشند یکدیگر را به مسیر درست هدایت کنند و نگران یکدیگر باشند و برای حل مشکلات آن دیگری تمهیدی بیندیشند. داستان‌های فیلی و فیگی با ریتمی روان و ساده و با استفاده از کم‌ترین کلمات و البته به کمک تصاویر درخشانی که مثل یک انیمیشن گویا خط داستان را به مخاطبی که طبعا ارتباط تصویری ساده‌تری می‌تواند با داستان داشته باشد، مناسب برای مخاطب خود و والدینی است که تلاش دارند مهارت‌های زندگی را، که یکی از آن‌ها می‌تواند دوست‌یابی باشد، به کودکان‌شان آموزش دهند.

 داستان‌های فیلی و فیگی نوشته‌ مو ویلمس و ترجمه‌ آناهیتا حضرتی، که توسط نشر پرتقال منتشر شده درزمره‌ی کتاب‌های آموزشی برای کودکان قرار می‌گیرد. از این مجموعه تاکنون سه جلد به چاپ رسیده و با شمارگان هزار نسخه و قیمت هر جلد شش هزار تومان می‌تواند هدیه‌  مناسبی برای بچه‌هایی باشد که هنوز عاشق کتاب و رفاقت هستند.

کد خبر 3956211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha