۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹

نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس:

مطالبه گری هزینه دارد/لزوم حضور بانوان در اتاق فکر اندیشه ورزان

مطالبه گری هزینه دارد/لزوم حضور بانوان در اتاق فکر اندیشه ورزان

بندرعباس - نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس گفت: مطالبه گری در هر جامعه ای هزینه دارد و ما باید برای رسیدن به حقوق از دست رفته هرمزگان همه با هم مطالبه گر حق و حقوق هرمزگان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با جمعی از بانوان نخبه استان هرمزگان بیان داشت: مطالبه گری فقط در یک حوزه خاص نیست به عنوان یک نماینده مجلس هرجا که احساس کنم حقی از مردم ضایع شده چه حوزه اقتصاد باشد و چه اشتغال  و چه فرهنگ و آموزش قطعا ورود خواهم کرد.

مرادی افزود: دغدغه فرهنگی در ذات وفطرت خداجوی همه هست اما راهش را بلد نیستیم ؛ برای مطالبه گر بودن باید در چارچوب قانون حرکت کرد تا به نتیجه رسید.

وی گفت: انتقال مشکل و دغدغه، مشکل را حل نمی کند و باید وقت گذاشته شود و همه دنبال مطالبه گری و حل مشکلات موجود باشیم. راه سختی پیش رو داریم چون قدرتهای پوشالی اجازه نمی دهند مطالبه گری در چارچوب قانون محقق بشود. اگر سهم درآمدهای مازاد استان را می دادند هر ساله چیزی حدود ۴۰۰-۵۰۰میلیارد تومان بود که می شد بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال، آموزش و فرهنگ را رفع کرد اما متاسفانه این سهم استان که قانونی هم هست به استان بر نمی گردد.

وی افزود: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه قطعا کاری پرهزینه است و باید تمام دستگاههای فرهنگی از جمله ۴ دستگاه آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و صداوسیما بعنوان رسانه ملی درکنار هم حرکت کرده و کار کنند تا به نتیجه دلخواه برسیم.

مرادی گفت: ۲۶دستگاه درکشور داریم که سبقه فرهنگی دارند اگر هر کدام کار خود را به خوبی انجام می داد دیگر دغدغه و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه باقی نمی ماند.

وی گفت: پس رفت ما در حوزه فرهنگ به خاطر این است که نگاه همان به دستگاههای فرهنگ سیاسی بوده و نگاه فرهنگی نداشته ایم بودجه ۴دستگاه فرهنگی که بیشترین سر و کار را با فرهنگ و رفتار مردم دارند کم نیست؛ اما این نگاه های سیاسی موجب می شود در حوزه فرهنگ عقب بمانیم.

نماینده مردم در خانه ملت افزود: در مسیر عدالت و مطالبه گری نباید از انتقاد و تهدید و تخریب بهراسیم چرا که برای برقراری عدالت در جامعه  کسانی سنگ اندازی می کنند که منافع خودرا در خطر می بینند و به جدیت می گویم راه سختی در پیش داریم تا بتوانیم حقوق از دست رفته هرمزگان را احیا کنیم.

وی افزود: ریشه بدحجابی را می توان در بسیاری از عقب ماندگیهای استان از جمله حوزه اشتغال ، آموزش و علم و فرهنگ دانست .نباید در جامعه اسلامی تبعیض و بیعدالتی باشد اگر بی عدالتی باشد مشکلات دیگر هم ناخودآگاه از راه می رسند و باعث بی انگیزگی و دلسردی می شود.

کد خبر 4032386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha