۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸

سایت پرنده نگری در تالاب سولدوز نقده احداث می شود

سایت پرنده نگری در تالاب سولدوز نقده احداث می شود

ارومیه- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده از احداث سایت پرنده نگری در تالاب سولدوز این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدیان ظهر پنجشنبه در جریان بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از تالاب نقده اظهارداشت: این سایت با هدف گرد آوری اطلاعات دقیق از پراکنش پرندگان تالاب سولدوز  گردآوری مجموعه اطلاعات تصویری از پرندگان این تالاب به همراه موقعیت مکانی و زمانی رکورد تصاویر، ایجاد چگونگی مهاجرت پرندگان در تالاب در فصول مختلف راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه این سایت در سالهای اخیر به عنوان یک منبع مناسب و معتبر در اختیار پرنده شناسان و علاقه مندان به پرنده نگری و طبیعت مورد توجه قرار می گیرد افزود: تالاب سولدوز ۶۰۰هکتار مساحت داشته وبه لحاظ منابع غنی غذایی وامنیت زیستی پرندگان زیادی در آن زیست وجوجه آوری می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: احداث سایت پرنده نگری فرصت مناسبی است برای علاقه مندان  وعکاسان تا از پرندگان تالاب تصویر برداری کنند.

محمدیان از تمامی دوستداران وعلاقه مندان به محیط زیست برای بازدید از این تالاب وبهره گیری از زیبایی های طبیعت وازهمه مهمتر تماشای پرندگان آن دعوت کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از طرح افزایش دیواره تالاب سولدوز نیز بازدید و ابراز امیدواری کرد که درآینده طرحهای زیادی در این تالاب اجرا وزمینه برای تبدیل آن به یک مرکز توریستی وگردشگری فراهم می شود.

کد خبر 4061975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha