۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۹

عضو شورای شهر بندرعباس:

تقویت فضای سبز شهری نقش مهمی در سلامت روانی شهروندان دارد

تقویت فضای سبز شهری نقش مهمی در سلامت روانی شهروندان دارد

بندرعباس - عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مردم انتظار دارند از فضای سبزشهری بهره ببرند و فضای سبز در سطح شهر باید به گونه ای باشد که احساس آرامش به مردم بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین امیری ظهر یکشنبه در یازدهمین جلسه شورای شهر بندرعباس با دستور کار بحث وارائه گزارش عملکرد سازمان پارکها و فضای سبز شهری بیان کرد: فضای سبز شهری نقش مهمی در هوای پاک و خنک تر شدن شهر بندرعباس، به عنوان یک شهر بندری با هوای گرم و شرجی بالا دارد.

امیری گفت: در بسیاری از کشورهای همسایه که آب وهوایی مشابه شهر بندرعباس دارند، با سرمایه گذاری بر درختان قدیمی و بومی توانسته اند فضای سبز مناسبی را برای شهروندان خود فراهم نمایند.

وی افزود: در گذشته شهر بندرعباس شهری پر از درخت بوده، اما به دلیل خیابان کشی های متعدد، اکنون این درختها جای خود را به خیابان یا ساختمانها داده اند.

امیری بیان کرد: برای درختانی که در این فرآیند ازبین رفته اند باید درختهایی جدید از همان جنس جایگزین شوند.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت وخدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: درختان بومی بندرعباس جزو هویت این شهر هستند و مردم بندرعباس از قدیم با این درخت ها زندگی کرده اند و گذشتگان و بزرگان ما از این درختان خاطرات زیادی دارند.

امیری گفت: احیاء و توسعه درختان بومی در بندرعباس، بخشی از هویت سازی برای شهر بندرعباس باشند.

وی در ادامه سخنان خود به سرانه فضای سبز شهروندان اشاره و خاطر نشان کرد: نباید سرانه فضای سبز را به بهانه سایر اولویت های عمرانی در سطح شهر کاهش دهیم، و ساخت وسازهای بی رویه در سطح شهر بندرعباس بدون در نظر گرفتن سرانه فضای سبز، سبب افزایش ناراحت های روحی در میان شهروندان می شود.

امیری گفت: با فرهنگ سازی می توان بخشی از مشکلات را حل کرد و اگر هر شهروند یک درخت بکارد، بندرعباس میزبان درختان زیبا و محلی خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: در کشوری مثل سوئد و چین، بسیاری از درختان جنگل های امروزی، در نسل های گذشته توسط مردم کاشته شده اند، و این نشان می دهد که مسئولیت کمک به فضای سبز نیازمند فرهنگ سازی عمومی است و در این خصوص باید کار کرد

کد خبر 4121702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha