۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۵۹

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران:

خدمت شهرداری در کربلا نه سیستمی و تشکیلاتی بلکه داوطلبانه است

خدمت شهرداری در کربلا نه سیستمی و تشکیلاتی بلکه داوطلبانه است

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: خدمت شهرداری در کربلا نه سیستمی و تشکیلاتی بلکه داوطلبانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد شیرازی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در نشستی خبری با بیان این مطلب که عملیات اربعین چند سالی است که توسط شهرداری تهران انجام می شود، گفت: امسال هم با تدبیر شهردار تهران و مسئولان ذیربط ما برای تسهیل هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین ورود کرده ایم و با همان قدرت در کربلا و نجف انجام وظیفه می شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۵۰۰ نفر از نیروهای داوطلب شهرداری در دو مرحله به عراق اعزام شدند که ۵۰۰ نفر در نجف و هزار نفر در کربلا مستقر هستند و با تعامل و همکاری و هماهنگی با مسئولان عراقی به انجام وظیفه مشغولند.

رئیس کمیته نظارت بر مراسم اربعین ۹۶ ادامه داد: معاون شهردار تهران از چند ماه قبل برای هماهنگی و تعامل حداکثری نشست هایی را با استانداران و شهرداران نجف و کربلا برگزار کرده است.

شیرازی ادامه داد: اربعین به عنوان نماد یک مراسم عبادی و جهانی شکل گرفته و عاشورا و دهه اول محرم با تاسی به حرکت حضرت زینب.

رئیس کمیته نظارت بر مراسم اربیعن ۹۶ عنوان کرد: اربعین اعلام پیروزی حرکت خون بر شمشیر حضرت اباعبدالله و رسوایی دنیا طلبان بوده و امروز اربعین در عراق نماد فریادمظلومان علیه ظالمان درعصر جدید است و به همین دلیل اهمیت خاص دارد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: طبعیتا ما به  عنوان قطره ای در دریای عظیم خدمتگزاری در میان خدمتگزارانی که از همه جهان به کربلا می آیند حضور داریم.

شیرازی افزود: ما قطره ای از دریای خدمتگزاری هستیم و شهرداری مفتخر به دریافت مدال نوکری در کربلا و نجف است.

رئیس کمیته نظارت بر مراسم اربعین ۹۶ در این مسیر تشکر ویژه ای از مسئولان عراقی داریم که با همکاری های خوب استانداران و شهردارانشان بستر خدمتگزاری را برای عوامل شهرداری فراهم کردند.

شیرازی اظهار کرد: در بازدیدی که اخیرا از نجف و کربلا داشتم بحث اسکان و غذای خادمان شهرداری برعهده عتبه مقدس شهر کربلا و نجف بود و این نشان دهنده عمق هماهنگی مردم ایران و کشوردوست و برادر عراق است که این امر شایستگی تقدیر مضاعف رادارد.

وی گفت: خادمان اربعین و تک تک کارمندان شهرداری خدمتگزاری در این ایام را افتخار می دانند و تاکید چند باره ام این است که کسب مدال خدمتگزاری بر اساس تعامل و همکاری و حسن نیت میزبانان عراقی است.

شیرازی با اشاره به مشکلاتی که در سال های پیش وجود داشت گفت: امسال جلسات متعددی با مسئولان عراقی برای رفع این مشکلات صورت گرفت به ویژه در بحث حمل و نقل برای خروج زائران از عراق به مرز مهران برنامه ریزی های دقیقی انجام شده است.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: در تعامل با شرکت اتوبوسرانی قرار شد اتوبوس هایی در خارج از کربلا از کربلا تا حله، نجف تا کوت و کوت تا مرز برای خروج مرحله ای زائران بارگذاری شود.

شیرازی ادامه داد: چهار منطقه مرزی نیز بین مناطق شهرداری تقسیم شدند تا خدمتگزاری منظم تر و با ساماندهی بهتری انجام شود.

وی با بیان این مطلب که ما این خدمات را سیستمی و تشکیلاتی نمی دانیم بلکه داوطلبان است، گفت: احساس می شود عده ای دنبال این هستند که با غرض ورزی های کودکانه در روابط ما با عراق خللی ایجاد کنند با قطعیت می گویم هیچ کس نمی تواند این رابطه حسنه با عراق را با خلل همراه سازد.

شیرازی در خاتمه گفت: محوریت مشترک ما خدمت به زائران اباعبدالله و زائران حسینی است و هیچ کس نمی تواند در این همکاری و تعامل متقابل بدبینی و خللی ایجاد کند.

کد خبر 4131714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha