۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴

مدیرکل اتباع بوشهر:

خدمات متنوع سلامت به اتباع خارجی استان بوشهر ارائه می‌شود

خدمات متنوع سلامت به اتباع خارجی استان بوشهر ارائه می‌شود

بوشهر - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: خدمات متنوع سلامت به اتباع خارجی استان بوشهر ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بشیری صبح شنبه در نشست با نماینده کمیساریای پناهندگان سازمان ملل اظهار داشت: ایران جزو برترین کشورهای دنیا در خدمت‌رسانی به اتباع و مهاجران خارجی است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر نیز با ارائه خدمات مختلف توانسته میزبان خوبی برای این مهاجران باشد.

بشیری اظهار کرد: در استان بوشهر یک اردوگاه در شهر بوشهر و یک مهمان شهر برای پناهندگان بی‌سرپناه افغان در شهر دالکی شهرستان دشتستان در نظر گرفته‌شده است که تمامی گروه‌های سنی در این مهمانشهر از خدمات بهداشتی و درمانی که مرکز خدمات جامع سلامت شهر دالکی ارائه می‌کند، بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین افزود: شهرستان دشتستان علاوه بر انجام مراقبت‌های بهداشتی دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی اتباع خارجی شهرستان خود، مراقبت‌های دانش آموزان شهرستان گناوه و دیلم را نیز انجام داده است که جای تقدیر دارد.

حمایت سازمان ملل از کشورهای میزبان

نماینده کمیساریای پناهندگان سازمان ملل نیز در این نشست اظهار داشت: رسیدگی به امورات اتباع خارجی در کشورها بر عهده این کمیساریا است و سازمان ملل از کشورهای میزبان اتباع خارجی، حمایت ویژه می‌کند.

الکساندر افزود: ایران از کشورهای پیشتاز در زمینه ارائه خدمات بهداشتی به اتباع خارجی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران خدمات زیادی به‌صورت رایگان به اتباع خارجی ارائه می‌دهند.

وی از مجموعه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به خاطر ارائه خدمات به اتباع خارجی ساکن شهرستان قدردانی کرد.

مفرح کردن محیط زندگی اتباع

مسئول خدمات اجتماعی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل نیز در این نشست اظهار داشت: هدف از سفر به شهر دالکی، بررسی نقاط قوت و ضعف اتباع خارجی ساکن در این شهر است.

فرزین افزود: برنامه‌های ما برای ساکنان این مهمانشهر، مفرح کردن محیط زندگی آن‌هاست و در این راستا تلاش می‌کنیم.

مسئول خدمات اجتماعی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل تصریح کرد: دسترسی به آموزش در ایران به بسیاری از پناهندگان این فرصت را داده است تا مدارک تحصیلی دانشگاهی کسب کنند و از آن‌ها در بازسازی کشور خویش استفاده کنند.

وی بیان داشت: در حال حاضر برخی مسائل اجتماعی مانند کم شدن سن ازدواج و ترک تحصیل دختران به خاطر وجود معلم مرد و چند موضوع دیگر شناسایی‌شده و باید برای تغییر نوع نگرش زندگی، سازمان‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی با ما همکاری بیشتری داشته باشند.

ارائه خدمات بهداشتی به اتباع خارجی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت: با توجه به شعار سال سازمان بهداشت جهانی، سلامتی برای همه و در همه‌جا، خدمت‌رسانی در حوزه سلامت، به آحاد جامعه مورد اهتمام است.

ماریا خویش دوست افزود: خدمات بهداشتی به اتباع خارجی ساکن شهرستان ارائه و مراقبت‌های این افراد در سامانه سیب ثبت می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان داشت: با توجه به اینکه بیماری‌هایی همچون مالاریا در بین افاغنه شیوع زیادی دارد و در سال ۹۶ بیشترین درصد ابتلا به این بیماری را افاغنه تشکیل داده‌اند و باید اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های لازم بهداشتی موردتوجه قرار گیرد.

نمایندگان کمیساریا از مدرسه اتباع خارجی (افاغنه) شهر دالکی بازدید و بسته‌های آموزشی به‌تمامی دانش آموزان اهداء شد و همچنین کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت دو روز در مدارس مستقر و خدمات دندانپزشکی به کودکان ارائه شد.

کد خبر 4287949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha