۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵

امام جمعه گناوه:

جایی برای مذاکره با آمریکا نیست/ گلوگاه‌های فساد مسدود شود

جایی برای مذاکره با آمریکا نیست/ گلوگاه‌های فساد مسدود شود

بوشهر - امام جمعه گناوه گفت: با توجه به تجربه‌های گذشته و دسیسه‌ها و ضررهایی که این دولت استعماری و زورگو ایجاد می کند جایی برای مذاکره با آمریکا نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار اقشار مختلف مردم بخصوص تعدادی از مردم استان بوشهر در هفته جاری با مقام معظم رهبری به محورهای مهم این دیدار اشاره کرد و گفت: رهبری مشکلات اقتصادی کشور را عمدتا دارای ریشه داخلی و زایده نحوه مدیریت و سیاست‌گذاری‌های دستگاه های اجرایی می دانند.

وی گفت: برخی از سیاست‌های غلط و بی‌تدبیری‌ها در جاهای مختلف باعث ایجاد مشکلات عدیده و افزایش قیمت‌ها شده است که قطعا مسئولان نظام باید تلاش و نظارت  خود را بیشتر کنند تا به بهانه گرانی ارز عده‌ای مایحتاج موردنیاز مردم را گران‌تر نکنند. 

وی گفت: مشکلات کشور دارای راه‌حل‌هایی است و اینگونه نیست که برای این مشکلات راه حل اساسی وجودی نداشته باشد مانند نامه ای که اقتصاددانان به مسئولان دولت نوشته اند و راه‌حل‌هایی ارائه کردند و لذا برای حل مشکلات مسئولان باید کمر همت ببندند که این نیز از محور های مهم سخنان رهبری در این دیدار بود.

امام جمعه گناوه ارتباط و مذاکره با آمریکا را یکی دیگر از محورهای مهم سخنان رهبری بیان کرد و گفت: با توجه به تجربه های گذشته و دسیسه ها و ضررهایی که این دولت استعماری و زورگو ایجاد می کند جایی برای مذاکره با آمریکا نیست زیرا دشمن از مذاکره به عنوان  ابزاری برای افزایش  دشمنی و فشارها و رسیدن به اهداف خود استفاده می کند و رهبری نیز بر همان اساس رویه امام راحل (ره) به صراحت بر ناممکن و ممنوع بودن مذاکره با آمریکا تاکید کردند.

 وی گفت: اقتدار نظام اسلامی باعث شده که جنگ و تهدید از دستور کار دشمن خارج شود چرا که ملت  و نظام ما ثابت کرده هر کس به کشور ما ضربه ای بزند قطعا ضربه مهلک تری بر او وارد خواهد شد.

گلوگاه‌های فساد مسدود شود

رکنی حسینی گفت: برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی از محورهای مهم سخنان رهبری بود که همه دستگاه های نظارتی و امنیتی و قوه مجریه باید گلوگاه فساد را مسدود کنند و قوه قضائیه  نیز باید با همه توان به میدان مبارزه با این مفسدان بیاید و مبارزه با مفسدان را آغاز کند. 

 وی با اشاره به اینکه عامل اصلی برطرف کردن مشکلات امروز جامعه در سخنان رهبری عملکرد است گفت:اگر عملکردها بهتر، با تدبیر تر و قوی تر و حساب شده تر باشد می توان در برابر این مشکلات ایستادگی کرد.

امام جمعه گناوه اظهار کرد: مردم ما همواره در کنار نظام و انقلاب بوده اند و از هیچ گونه فداکاری در این راه  و در مقابل تحریم ها و تهدیدهای دشمنان دریغ نکرده اند اما از مسئولان توقع دارند که ببینند که با مفسدان اقتصادی برخورد می شود و رانت و تبعیض را تحمل نخواهند کرد. 

وی با اشاره به سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان در ۲۶ مرداد به میهن اسلامی گفت: دو سال پس از پذیرش قطعنامه اولین گروه آزادگان سرافراز ما بعد از تحمل رنجها و سختی های فراوان و با ایستادگی و صبر با سربلندی به وطن برگشتند و امروز سربلندی و اقتدار کشور ما مدیون ایستادگی همه این ایثارگران و آزادگان است.

وی با اشاره به روز عرفه و روز نیایش به اهمیت این روز معنوی اشاره کرد وگفت: امیدواریم که همگی بتوانیم از برکات و نیایش ها و مناجات این روز بزرگ بهره مند شویم.

رکنی حسینی با اشاره به در پیش بودن عید بزرگ قربان گفت: عید قربان عید بندگی و ایثار و اخلاص و عشق است و این عید به معنای قربانی کردن هوای نفس است که باید همگی به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی گفت: امروز آنچه دشمنان را وادار به تهدید و تحریم علیه ایران اسلامی کرده صنعت دفاعی و پیشرفت‌های جوانان ما در این زمینه است که به همت جوانان ما به دست آمده و دشمن آنها را نشانه رفته است.

کد خبر 4377040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha