۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰

استاندار خورستان تأکید کرد:

لزوم جبران عقب ماندگی حوزه بوم گردی از سوی میراث فرهنگی خوزستان

لزوم جبران عقب ماندگی حوزه بوم گردی از سوی میراث فرهنگی خوزستان

شوش-استاندار خوزستان گفت: بوم گردی استان مغفول مانده و میراث فرهنگی باید عقب ماندگی های خود در این حوزه را جبران کند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی دو پروژه در شهر الوان از توابع شهرستان شوش گفت: طی این مدت در شوش مشکلات جدی داشتیم که توجه همه کشور را به خود جلب کرد. در نهایت با مشارکت و دلسوزی همه و هوشیاری و درایت و لطف الهی و کمک های مسئولان محلی و کشوری کار به نحو احسن پیش رفت.

وی افزود: در حال حاضر از آن مرحله گذر کردیم ولی نباید به شرایط موجود قانع باشیم و باید بیشتر کار کنیم؛ در همین راستا کلنگ زنی دو پروژه مجتمع گردشگری الوان و پارک طبیعت  در شهر الوان امروز انجام شد و همانگونه که نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد باید پروژه طبق زمانبندی پیش رود و امیدواریم در آینده نزدیک برای افتتاح این پروژه حضور پیدا کنیم.

شریعتی با بیان اینکه این دو پروژه به خصوص مجتمع گردشگری می تواند به اقتصاد این شهر کمک قابل توجهی داشته باشد، گفت: گردشگری خوزستان از جمله بخش های مغفول مانده این استان است. گردشگری هم توسعه ثروت به دنبال دارد و هم توزیع ثروت آن عادلانه است. شاید در نفت توزیع عادلانه نشود اما گردشگری توزیع ثروت آن پایدار و عادلانه است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی استان باید به طور جدی عقب ماندگی های خود در شوش و استان را جبران کند. بوم گردی در استان مورد توجه قرار نگرفته و سازمان میراث فرهنگی در این زمینه تاکنون موفق نبوده است که انتظار داریم مدیریت جدید این نقص را رفع کند.

شریعتی همچنین به پروژه پارک طبیعت عبدالخان اشاره کرد و گفت: این پارک نیز بسیار ارزشمند است و آلاچیق و دیگر ابزار آن با استفاده از مواد طبیعی همین منطقه احداث شده که به ارزش این طرح افزوده است.

استاندار در پاسخ به درخواست شهردار الوان درباره یادمان شهدا گفت: برای مسئله ی شهدای گمنان و یادمان شهدا با کمک شهردار حتما بودجه ای اختصاص می دهیم تا این موضوع ارزشمند زودتر اجرایی شود.

شریعتی بیان کرد: از دیگر مسائلی که پیگیر آن هستیم ماجرای شهرستان کرخه است.  این طرح در دستور کار است تا اهالی اینجا سهم بیشتری از کشور داشته باشند.

کد خبر 4491329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha