۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰

مدیرکل ارشاد بوشهر:

سابقه فرهنگی استان بوشهر درخشان است/ فعالیت ۱۰۲ رسانه

سابقه فرهنگی استان بوشهر درخشان است/ فعالیت ۱۰۲ رسانه

بوشهر - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به تاریخ درخشان فرهنگ و رسانه در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر ۱۰۲ رسانه فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه کرم‌پور پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی درخشان در حوزه فرهنگی بوده است و از استان‌های پیشتاز در زمینه چاپ و انتشار نشریه بوده است.

وی اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی اولین هفته‌نامه بوشهر با نام آینه جنوب از سال ۷۳ منتشر شد و سپس به صورت یک روزنامه کشوری درآمد و با چاپ چند نسخه تعطیل شد و سپس شاهد انتشار نشریات دیگری در سطح استان بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به تشریح روند گسترش نشریات و مطوباعات در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۱۰۲ رسانه فعال است که دو روزنامه و ۳۵ هفته‌نامه و دوهفته‌نامه ۳۴ مورد در استان داریم.

سید ضیاء هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و رسانه‌ها باید به خوبی در این حوزه عمل کنند.

وی خواستار انعکاس واقعیت‌های جامعه توسط رسانه‌ها شد و ادامه داد: رسانه‌ها از نهادهای اجتماعی هستند که نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و روز به روز این نقش پررنگ‌تر می‌شود.

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی یکی از وظایف رسانه‌ها را کمک به پویایی جامعه عنوان کرد و افزود: استقلال حرفه‌ای رسانه‌ها باید حفظ شود و در راستای کسب اعتماد اجتماعی تلاش کنند.

وی فعالیت بیش از ۱۰۰ رسانه در استان یک میلیون نفری استان بوشهر را مهم دانست و گفت: فضای مجازی یک فرصت بسیار خوب است که باید از این فرصت برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مناسب استفاده شود.

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر نیز اظهار داشت: دشمن در پی ترویج حس ناامیدی در سطح کشور است و نباید این اجازه را به دشمن بدهیم و با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌توانیم در این مسیر گام برداریم.

عبدالله نجفی خواستار تقویت ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها شد و اضافه کرد: جشنواره ابوذر را برگزار کردیم که دو مشکل اصلی استان بوشهر شامل برق و آب را به صورت ویژه به آن پرداخته شد.

کد خبر 4528230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha