۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

حضور روحانیت در مدارس برای تهذیب دانش آموزان ضروری است

حضور روحانیت در مدارس برای تهذیب دانش آموزان ضروری است

قم - مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بر حضور روحانیت در آموزش و پرورش و مدارس کشور در راستای پرورش و تهذیب دانش آموزان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی نجفی قدسی شامگاه پنجشنبه در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی اظهار داشت: در برنامه هفته گذشته این دارالقرآن که با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد مطالبی که از سوی ایشان در خصوص وضعیت آموزش و پرورش و اتفاقات اخیری که در برخی از مدارس رخ داده بود به طور وسیع در رسانه‌ها و جامعه منعکس پیدا کرد و امیدواریم مسئولان به این موضوع مهم و خطیر توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در ابتدای تأسیس آموزش و پرورش حضور روحانیت در این نهاد پررنگ بود اما متأسفانه در دهه‌های اخیر روحانیون کمتر توانستند در آموزش و پرورش و مدارس کشور در راستای تربیت و پرورش دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند نقش آفرینی کنند و امروز شاهدیم که برنامه‌های قرآنی دانش آموزان به خوبی اجرا نمی‌شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بیان داشت: حضور روحانیون در مدارس می‌تواند در تهذیب دانش آموزان کمک کند و آنان را پرورش دهد و باید به این امر توجه داشت که در ابتدای پیروزی انقلاب حضور طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش بسیار چشمگیر و تأثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز همه مشاغل از جمله معلمان دارای مشکلات اقتصادی هستند، افزود: حقوق معلمان باید افزایش یابد تا آنان بدون دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی به تربیت دانش آموزان متمرکز باشند.

نجفی قدسی همچنین عنوان کرد: روحانیون هم امروز از اقشار ضعیف جامعه از نظر توانایی اقتصادی هستند و بسیاری از آنها در این شرایط سخت با حداقل‌های امکانات زندگی خود را پیش می‌برند.

وی افزود: روحانیت با وجود همه کاستی‌ها اما در همه عرصه‌های کشور و انقلاب در صحنه حضور داشته و در سیل اخیر نیز دیدیم که بیش از ۶ هزار روحانی به کمک سیل زدگان شتافتند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ابراز داشت: به فرموده مقام معظم رهبری این دوران سخت به زودی سپری خواهد شد و ان شاء الله توطئه دشمنان علیه ملت ایران خنثی و نقشه‌های آنان به سنگ خواهد خورد.

کد خبر 4618894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha