۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸

استاندار تهران:

بودجه استان تهران باید طبق درآمدهای تهران به استان بازگردد

بودجه استان تهران باید طبق درآمدهای تهران به استان بازگردد

تهران- استاندار تهران گفت: بودجه استان تهران باید طبق درآمدهای تهران به استان بازگردد.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر یکشنبه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به شب‌های قدر و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: امام علی منادی عدالت و واضع منشور مردم سالاری در تاریخ اسلام بود.

محسنی بندپی افزود: واقعیت این است که هنوز نتوانستیم واقعیات و نارسایی‌های موجود استان را به تصمیم سازان ملی به درستی منعکس کنیم و در همین راستا در سرانه‌های ورزشی بیمارستانی آموزشی و سایر سرانه‌ها استان تهران محروم‌ترین استان است.

وی در ادامه گفت: طبق قانون برنامه بودجه اتکا به درآمدهای نفت و درآمدهای استانی باید لحاظ شود و امسال از مجمع نمایندگان استان تهران درخواست کردیم که بودجه استان تهران بر اساس درآمدهای تهران به استان تهران بازگردد.

استاندار تهران با بیان اینکه استان تهران درآمدهایی از فعالیت‌های اقتصادی که البته عوارض و مضراتی هم برای شهروندان استان تهران دارند کسب می‌کنند افزود: باید کار گروهی برای رصد درآمدهای دستگاه‌های اجرایی استان تهران تشکیل شود تا به صورت منظم درآمدها و مازاد درآمدها به استان تهران باز گردد.

وی با اشاره به اینکه در ۳ نقطه شهرستان ری وقتی حاشیه نشینی را مشاهده کردم بهت زده شدم گفت: با وجود درآمدهایی که استان تهران دارد، نباید این موارد را مشاهده کنیم.

محسنی بندپی با تاکید بر تفکیک درآمدهای استانی و ملی بیان داشت: به زودی کارگروهی برای این کار تشکیل می‌شود و در این راستا به فرمانداران تذکر دادم که در صورت دعوت وزیر بدون حضور استاندار تهران مطالبه گری و نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

کد خبر 4626505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha