۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸

آغاز عملیات اجرایی احداث خط دوم مسیر تربت حیدریه سنگان

آغاز عملیات اجرایی احداث خط دوم مسیر تربت حیدریه سنگان

تربت حیدریه - عملیات اجرایی احداث خط دوم مسیر سنگان، خواف، رشتخوار،تربت حیدریه با سرمایه گذاری ۸۶۶ میلیارد تومان به طول ۱۳۰ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز عملیات اجرایی خط دوم مسیر سنگان به تربت حیدریه با حضور حضور خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور، خداداد غریب پور معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان ایمیدرو، با سرمایه‌گذاری ۸۶۶ میلیارد تومان به طول ۱۳۰ کیلومتر با مشارکت شرکت تأمین و توسعه زیر ساخت‌های شرق ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور آغاز شد.

 خداداد غریب‌پور، در حاشیه این مراسم اظهار کرد: رویکرد جدید دولت در ایمیدرو، توسعه زیرساخت‌های کشور است، چرا که دولت معتقد است این اقدام، ما را در حمایت از رونق تولید کمک شایانی می‌نماید.

غریب‌پور افزود: اهمیت توسعه زیرساخت‌ها، زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم احداث بزرگراه در مسیر تربت حیدریه،خواف مانع خام فروشی خواهد شد، بنابراین گندله و کنسانتره از معادن سنگان خواف به سمت فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و فولاد خراسان رفته و در آنجا تبدیل به محصولات پایین دستی می شوند.

وی ابراز کرد: در راستای توسعه زیر ساخت‌ها ، به توسعه ریلی در این منطقه و حتی برنامه‌ریزی برای احداث فرودگاه در سنگان می‌اندیشیم.

همچنین سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی، گفت: مسیر تربت حیدریه به سمت خواف، یکی از جاده‌های پر تردد بعد از فعال شدن معادن و صنایع در سنگان است، بطوری که تا اوایل سال آینده شاهد جابجایی ۱۷ میلیون تن گندله و کنسانتره از این جاده خواهیم بود و بنابراین اجرای این پروژه بزرگ ضروری بود.

وی افزود: همچنین پروژه کمربندی تربت حیدریه و انجام روکش آسفالت آن به ارزش ۲۳ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی امروز آغاز شد.

کد خبر 4742047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha