۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۹

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان:

توانمندسازی جوامع محلی در ۳ روستای دامغان اجرا می‌شود

توانمندسازی جوامع محلی در ۳ روستای دامغان اجرا می‌شود

دامغان - رئیس اداره منابع طبیعی دامغان از اجرای طرح توانمندسازی جوامع محلی در سه روستای این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از این اقدام مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی است.

علی‌اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه پروژه توانمندسازی جوامع محلی در سه روستای دامغان اجرا می‌شود، ابراز داشت: هدف از اجرای این پروژه ایجاد هماهنگی و همسویی دست‌اندرکاران حوزه‌های آبخیز در راستای مشارکت مؤثر و ایجاد زمینه‌های توسعه پایدار در حوزه‌های آبخیز است.

وی مناطق اجرای این پروژه را شامل روستاهای آهوانو، سرخده و اگره برشمرد و افزود: این پروژه در سال ۹۷ در روستاهای سرخده و اگره از زیر حوزه‌های حوزه آبخیز اگره آغاز و در سال ۹۸ نیز در روستای آهوانو از حوزه آبخیز آستانه شروع به کارکرد.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه برای اجرای این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی سال ۹۸ هزینه شده است، ابراز داشت: پروژه توانمندسازی جوامع محلی با انعقاد قرارداد با شرکت‌های تخصصی و با به‌کارگیری تسهیلگران مجرب در سطح استان سمنان در حال اجرا است.

عباسی راد در ادامه تصریح کرد: پروژه توانمندسازی جوامع محلی فرایندی است که در آن نقش و دخالت دست‌اندرکاران و ذینفعان در انجام فعالیت‌های آبخیزداری موردتوجه بوده و ارتقای زمینه‌های انسجام سازمانی را برای انجام مدیریت مشارکتی تسهیل می‌کند.

وی افزود: دستیابی به کیفیت بهتر زندگی از طریق توسعه اقتصادی – اجتماعی و توانمندسازی جوامع روستایی به‌منظور افزایش مشارکت آنان در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی از اهداف و چشم‌اندازهای این پروژه محسوب می‌شود.

کد خبر 4751901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha