۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵

به همت مرکز آوینی صداوسیما؛

باشگاه هنر و رسانه نوجوان آغاز به کار کرد

باشگاه هنر و رسانه نوجوان آغاز به کار کرد

باشگاه هنر و رسانه نوجوان وابسته به مجتمع آموزشی - پژوهشی شهید آوینی بسیج سازمان صداوسیما با هدف شناسایی نوجوان‌های مستعد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح باشگاه هنر و رسانه نوجوان مرکز آوینی بسیج صداوسیما روز گذشته جمعه دهم آبان در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد.

باشگاه هنر و رسانه نوجوان که از دوم شهریور فعالیت خود را به صورت جدی در صداوسیما آغاز کرده است و در حال برگزاری آموزش‌های مختلف برای نوجوانان است و نوجوانان می‌توانند با حضور در این مرکز و ارائه ایده‌ها و بهره گرفتن از آموزش‌ها وارد کارهای تولیدی شوند.

این باشگاه روز گذشته به شکل رسمی افتتاح شد و صبح با حضور پسران و عصر با حضور دختران توضیحاتی درباره فعالیت‌ها و مهارت‌ها داده شد.

محمدصادق باطنی مدیر مجتمع آموزشی- پژوهشی شهید آوینی وابسته به بسیج سازمان صدا و سیما روز گذشته جمعه دهم آبان در آیین افتتاحیه باشگاه هنرورسانه مرکز نوآوری «رسانا» سخنانی درباره فعالیت‌های این مرکز در حوزه آموزش و کمک به ایده‌پردازی نسل جدید بیان کرد.

وی در سخنانی خطاب به نوجوان دختر بیان کرد: نسل شما به گونه‌ای است که خود به خود همه خبرنگار و عکاس هستید ولی زمان ما یک آرزوی قدیمی بود که مکانی باشد تا بتوانیم علایقمان را آنجا محقق کنیم.

وی ادامه داد: اگر خود شما خودتان را باور نکنید توقع زیادی است که بخواهید دیگران شما را باور کنند.

تصور عامه این است که نوجوان باید درسش را بخواند ولی شما می‌توانید کارهای بزرگ کنید مثل حسین فهمیده که جانش را به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن تقدیم کرد و خوب است که روز نوجوان به چنین شخصی منسوب است.

باطنی با اشاره به ویژگی‌های شهید فهمیده تصریح کرد: چه بهتر که در میان همه آثار هنری که از دستان هنرمند شما بوجود می‌آید زندگی را هنرمندانه تر کنیم.

در ادامه محمدامین حسام مدیر آموزش مرکز آموزشی پژوهشی شهید آوینی نیز خطاب به دانش آموزان حاضر گفت: کتاب بخوانید زبان یاد بگیرید یک مهارت هنری رسانه ای یاد بگیرید. پارسال دوره ای با عنوان نوجوانان خلاق را تعریف کردیم برخی خبرنگار شدند و برخی در شبکه پنج روی انتن رفتند.

وی اضافه کرد: این دوره را قرار است در پاییز و زمستان هم ادامه دهیم. اتفاقاتی که رخ داد بسیار خوب بود و صداوسیما نیازسنجی کرد که این دوره‌ها ادامه پیدا کند. دوره تدین و فیلمسازی داریم و دوره گویندگی و اجرا داریم.

بشیر حسینی داور «عصر جدید» و مدرس دانشگاه که به‌عنوان سخنران مهمان به مراسم دعوت شده بود با تاکید بر خودباوری عنوان کرد: مشکل نسل شما این است که کسی شما را جدی نگرفته است و علت این است که خودتان، خود را جدی نگرفته‌اید.

وی اضافه کرد: نسل دهه ۵۰ در نوجوانی اش کار مهمی کرد و آن جنگ بود حالا شما باید خود را ثابت کنید. تا وقتی شما از بیرون توقع دارید اتفاقی رخ نمی‌دهد بنابراین شما باید هوای هم را داشته باشید و به هم اعتماد به نفس بدهید کل اتفاقات این مرکز هم برای این است که شماها دست به کار شوید.

داور «عصر جدید» با اشاره به حضور نوجوانان در این برنامه یادآور شد: «عصر جدید» برای این بود که شاید کسی خارج از قاب تلویزیون خود را کشف کنید.

وی که ریاست شورای سیاست گذاری باشگاه سواد رسانه‌ای را بر عهده دارد با اشاره به برگزاری دوره‌های المپیاد سواد رسانه‌ای عنوان کرد: زمانی اسم سواد رسانه‌ای را کسی در این کشور نشنیده بود و الان حداقل می‌گویند بد است یا درباره کیفیت آن صحبت می‌شود چون در کشور ما سیستم اول فروکردن و بعد رفو کردن است و اول باید تلاش کنید تا اتفاقی رخ دهد.

حسینی اضافه کرد: می‌خواهم خودتان را پیدا کنید و جدای از خلاقیتی که دارید پای خلق اثر بایستید. شما هم به ما انرژی و انگیزه بدهید اگر اینگونه فکر می‌کنید که جاده آماده است نه اینگونه نیست. باید در دریای طوفانی کار کنید و یاد بگیرید در چنین شرایطی آنچه را که می‌خواهید محقق سازید.

وی تصریح کرد: آینده دست دهه هشتاد و حتی دهه نود است و کسانی موفق هستند که مثل اختاپوس باشند. در کشور ما باید از چند زاویه در مسیرها جلو بروید که اگر دو پای شما زدند از مسیرهای جدیدتری حرکت کنید.

حسینی در پایان گفت: امیدوارم در این مرکز هم بسته نباشد و دائم نسل نوجوان در این مرکز در حال فعالیت باشد. 

باشگاه هنر و رسانه نوجوان مجتمع آموزشی - پژوهشی شهید آوینی با هدف شناسایی نوجوان‌های مستعد در حوزه‌های مختلف هنری و رسانه ای و پرورش نیروهای توانمند و انقلابی برای آینده کشورایجاد شده است. با توجه به اهمیت فعالیت در حوزه نوجوان و کمبود مجموعه هایی که به عنوان مرکز رشد در این حوزه فعالیت می‌کنند این باشگاه تلاش می‌کند تا نوجوانان مستعد در این حوزه را علاوه بر توانمند سازی، آماده حضور در فعالیت‌های حرفه ای هنری و رسانه ای کند.

همچنین در این مراسم که در هفته نوجوان برگزار شد از پوستر دوره «نوجوان خلاق» مجتمع آموزشی پژوهشی شهید آوینی، پوستر بخش گرافیک جشنواره مدرسه و کارت عضویت در باشگاه هنر و رسانه نوجوان با تصویر شهید حسین فهمیده رونمایی شد.

کد خبر 4760439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha