۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹

کتاب بوچانی درباره پناهندگان استرالیا به فیلم برگردانده می‌شود

کتاب بوچانی درباره پناهندگان استرالیا به فیلم برگردانده می‌شود

کتاب بهروز بوچانی که درباره پناهندگان به استرالیا نوشته شده و جوایز متعددی دریافت کرده، به فیلم بدل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ناسیونال، «هیچ دوستی جز کوهستان» نوشته بهروز بوچانی نویسنده کرد که درباره پناهندگان به استرالیا نوشته شده، با اقتباس سینمایی، به فیلم درمی‌آید.

بوچانی در این باره گفت: مهمترین چیز این است که ما باید این داستان را به اشتراک بذاریم و این تنها داستان من نیست.

بهروز بوچانی نویسنده پناهجوی کرد این کتاب را از طریق واتس اپ در حالی که در جزیره مأنوس زندانی بود نوشت و با آن جوایز متعددی دریافت کرد.

این روزنامه‌نگار و رمان‌نویس ایرانی که اکنون پس از ۶ سال اسارت در جزیره مأنوس، در نیوزیلند ساکن شده، اولین پناهجویی است که از گینه پاپوآ خارج شده است.

وی سال ۲۰۱۳ ایران را ترک کرد و با کشتی به جزیره کریسمس رفت که نزدیک استرالیا واقع است. او زمانی به این منطقه رسید که تنها ۴ روز از امضای قرارداد با گینه پاپوآ برای پذیرش پناهندگان امضا شده بود تا همه آنهایی که در آب‌های استرالیا دستگیر می‌شوند در این جزیره زندانی شوند.

وی در کتابش با عنوان «هیچ دوستی به جز کوهستان» همه این دوران را تصویر کرده است و دوست وی این کتاب را از فارسی به انگلیسی ترجمه کرد.

بوچانی گفته است نسخه سینمایی این کتاب کار تولیدش را از نیمه ۲۰۲۱ در استرالیا آغاز می‌کند.

وی گفت: آنچه دولت استرالیا در مأنوس و نائورو انجام داده و هنوز می‌دهد – این سیاست را؛ ما باید با دیگران مطرح کنیم و داستانش را به زبان‌های مختلف روایت کنیم و سینما مهم‌ترین و پرقدرت‌ترین زبان است.

وی گفت: این یک پلتفرم پرقدرت است، زبانی برای همه. فکر می‌کنم به این ترتیب افراد بیشتری با این موضوع ارتباط برقرار می‌کنند و در سطح بین‌المللی توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

بوچانی در این کتاب سفرش را از اندونزی به استرالیا روایت کرده و پس از آن از اسارتش توسط دولت استرالیا نوشته است. این کتاب که بیش از ۴۰۰ صفحه دارد موفق شد تا جایزه ۱۲۵ هزار دلاری ویکتوریای استرالیا را که از گران‌ترین جایزه‌های ادبی این کشور است، از آن خود کند.

بوچانی ماه نوامبر به عنوان مهمان جشنواره «ورد کریست‌چرچ» وارد نیوزیلند شد.

این کتاب با عنوان «هیچ دوستی جز کوهستان ندارم: نوشته‌هایی از زندانِ مانوس» به تازگی در ایران نیز منتشر شده است.

کد خبر 4868989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha