۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴

مدیرکل امور روستایی گلستان خبرداد

۳۲۷ ایستگاه محدودکننده تفرجگاهی در روستاهای گلستان ایجاد شد

۳۲۷ ایستگاه محدودکننده تفرجگاهی در روستاهای گلستان ایجاد شد

گرگان- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: ۳۲۷ ایستگاه محدودکننده تفرجگاهی در روستاهای گلستان ایجاد شد.

علی نصیبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: مسیرهای دسترسی بسیاری از تفرجگاه‌های استان مانند آببندان ها، پارک‌ها، مراتع، جنگل‌ها، رودخانه و غیره از روستاها عبور می‌کند و به همین دلیل بعد از مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان و مکاتبات سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور، به بخشداران تأکید شد که با بسیج دهیاری‌ها، همه مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌ها مسدود و عبور فرد و یا خودرو ممنوع اعلام شود.

وی با بیان این که ۳۲۷ ایستگاه محدودکننده تفرجگاهی ایجاد شده و همه دهیاری‌ها به صورت ویژه پای کار هستند، گفت: هشداردهنده‌های لازم نصب شده و تکریم مردم و شأن والای انسانی مردم هم مد نظر همکاران است.

نصیبی ادامه داد: با توجه به این که بیش از ۴۰ روز استان درگیر مقابله با کرونا است و همین مسأله سبب خستگی کادر درمانی و مسئولان شده از مردم می‌خواهیم که همکاری لازم را انجام داده تا شاهد موج دوم بیماری نباشیم.

وی در خصوص ضدعفونی معابر و اماکن روستایی، گفت: دهیاران مدیر بحران روستا و مدیر پدافند غیرعامل بوده و با برنامه ریزی بخشداری‌ها از روزهای اول شیوع ویروس کرونا، کمیته سلامت در روستاهای استان را شکل دادند.

نصیبی بیان کرد که اعضای این کمیته شامل امام جماعت روستا، اعضای شورا، بهورز روستا، خیران، فرمانده پایگاه بسیج، سمن‌ها و جوانان است که تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: با همت مردم و کمیته سلامت روستا، تاکنون عمده روستاها حداقل هفت مرحله محلول پاشی و ضدعفونی شده و مجموعاً هشت هزار و ۷۴۱ عملیات محلول پاشی و ضدعفونی در روستاها صورت گرفته است.

نصیبی از مشارکت دهیاری‌ها در غربالگری روستاییان، کنترل ورودی و خروجی روستاها، تولید ماسک، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، بازدید از اصناف و نانوایی‌ها و جلوگیری از اجرای مراسم شادی و عزا و غیره خبرداد.

گفتنی است که گلستان ۹۰۸ دهیاری داشته و بیش از ۴۶.۶ درصد جمعیت استان که بالغ بر ۸۷۱ هزار و ۵۴۶ نفر هستند، در روستاها زندگی می‌کنند.

کد خبر 4889748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha