۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۲۳:۱۰

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد:

امسال ۳۰۰ کلاس درس خیرساز در استان یزد احداث می‌شود

امسال ۳۰۰ کلاس درس خیرساز در استان یزد احداث می‌شود

یزد ـ مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد گفت: ۳۰۰ کلاس درس خیرساز در سطح استان یزد در دست احداث است که تلاش ما تکمیل آنها و تحویل آنها به آموزش و پرورش تا پایان سال است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد ذاکر روز پنجشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه رسالت ما ایجاد فضایی ایمن برای معلمان و دانش آموزان است تا بتوانند در یک فضای امن تدریس و تحصیل کنند، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است تا پایان سال جاری ۴۴۴ کلاس درس و ۵۷ پروژه آموزشی را تکمیل کنیم و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه وسعت این فضاها ۸۳ هزار و ۳۸۵ مترمربع است، عنوان کرد: ۳۰۰ مورد از این کلاس‌ها خیرساز است.

ذاکر همچنین بیان کرد: ۱۰۰ پروژه خیری نیز در استان یزد تعریف شده که ۴۰ پروژه در مرحله تعهد خیر است و کار ۶۰ پروژه نیز توسط خیر به اتمام رسیده و سهم نوسازی مدارس آغاز شده و در تلاش برای تکمیل و بهره برداری از آنها هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد یادآور شد: سال گذشته هزار میلیارد تومان اعتبار ملی برای تکمیل پروژه‌های مشارکتی به استان یزد اختصاص یافت که این اعتبار امسال به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مدارس استان یزد خیرساز است، عنوان کرد: خیران مدرسه ساز یزد همگی یزدی هستند و کار مدرسه سازی را از یک قرن پیش آغاز کرده‌اند به نحوی که در حال حاضر ۱۶ مدرسه خیرساز استان یزد بیش از یک قرن قدمت دارند.

ذاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای طرحی به منظور نیازسنجی در احداث مدرسه توسط خیران عنوان کرد: بسته تحولی مکان یابی مدارس در این راستا طراحی شده و در صورتی که بهره برداری شود، نیاز استان به مدرسه در مناطق مختلف یا عدم نیاز به مدرسه در محله‌ها، مشخص می‌شود و خیران بر حسب نیاز محله‌ها و مناطق اقدام به مدرسه سازی می‌کنند.

وی همچنین از فرسودگی ۳۰ درصد ساختمان‌های آموزشی استان یزد خبر داد و گفت: در استان یزد هزار و ۶۳۴ مدرسه دولتی وجود دارد که از این تعداد هزار و ۱۰۶ مدرسه دایر است و تقریباً ۴۰۰ مدرسه تخریبی است.

ذاکر یادآور شد: بیشترین تعداد مدارس تخریبی با ۱۰۷ مورد مربوط به شهرستان یزد و پس از آن اردکان است که امیدواریم بتوانیم با مشارکت خیران، این مدارس را بازسازی و نوسازی کرده و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ پروژه در استان یزد شامل ۱۱۹ کلاس درس با زیربنای ۱۸ هزار و ۳۵۰ مترمربع آماده بهره برداری است.

کد خبر 5015067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha