۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵

توسط نشر نو؛

تاریخ موسیقی با داستان‌های مصور چاپ شد

تاریخ موسیقی با داستان‌های مصور چاپ شد

کتاب «تاریخ موسیقی با داستان‌های مصور» نوشته برنار دِیری، دنی لمری و مایکل سدلر با ترجمه ناتالینا ایوانووا و هرمز ریاحی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تاریخ موسیقی با داستان‌های مصور» نوشته برنار دِیری، دنی لمری و مایکل سدلر به‌تازگی با ترجمه ناتالینا ایوانووا و هرمز ریاحی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۱۹۸۴ در پاریس منتشر شده است.

نویسندگان کتاب، آن را این‌گونه به مخاطب خود معرفی می‌کنند:‌ «خواننده عزیز در این‌کتاب، تصاویر زیاد و نوشته خیلی کم است. ما فقط پایه را تقدیم می‌کنیم. اگر می‌خواهی بیشتر بدانی برو سراغ کتاب‌های چاق تاریخ موسیقی. توجه!‌! در کتاب‌های چاق نوشته زیاد و تصاویر خیلی کم است.» این‌کتاب در گروه آثار بزرگسال و طنزوفکاهیات قرار می‌گیرد.

در کتاب پیش‌رو، تاریخ موسیقی از ابتدای تاریخ بشر شروع شده و به‌صورت مصور پیش آمده است. پس از متن کتاب هم، نمایه اسامی آمده است.

سه‌نویسنده کتاب، لحظات مهم تاریخ موسیقی، یعنی هیجان‌انگیزترین بخش از تاریخ بشر، از عصر باستان تا قرن بیستم را گردآوری و در این‌کتاب معرفی کرده‌اند که دربرگیرنده روایتی است که در آن سعی شده تصویرِ تاریخ هم در چشم مخاطب بنشیند؛ همان‌قدر که صدای تاریخ در گوش او طنین‌انداز می‌شود.

دوران پیش از تاریخ، دوران باستان، سده‌های میانه، رنسانس، سده هفدهم، سده هژدهم، کلاسیسیسم، رمانتیسم، پیروزی ملودرام، مکتب‌های ملی، رمانتیسم متاخر، آغاز سده بیستم، تحوّل مکتب‌های ملی و موسیقی معاصر عناوین ۱۴ فصل اصلی این‌کتاب هستند. «تاریخ موسیقی با داستان‌های مصور» به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده است.

در قسمتی از این‌کتاب که توضیح تصاویر آن است، می‌خوانیم:

آلبر روسل، هنرمندی برجسته اما متواضع و به دور از جنجال، تا مدت‌ها در سایه فوره، دوکا، دبوسی و راول زندگی کرد.

روسل نیروی دریایی را ترک گفت تا آهنگسازی کند. سمفونی سوم (۱۹۳۰) و اپرا _باله «پادماواتی» (۱۹۱۸) استعداد موسیقی او را نشان می‌دهند. پادماواتی ترجیح می‌دهد همسر خود را بکشد و در آتش سوزانده شود، اما تسلیم سلطان نشود.

در مخالفت با امپرسیونیسم و در جستجوی موسیقی روشن، سالم، صمیمی و سرگرم‌کننده، ژان کوکتوی شاعر در تاسیس «گروه شش» موثر بود.

این‌کتاب با ۱۵۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5112539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha