۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸

گزارش دانشجویی مهر؛

اعتراض دانشجویان دکتری آزاد به بخشنامه جدید دفاع از پایان نامه

اعتراض دانشجویان دکتری آزاد به بخشنامه جدید دفاع از پایان نامه

برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد با تجمع مقابل سازمان مرکزی دانشگاه نسبت به بخشنامه جدید دفاع رساله های دکتری تخصصی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز تعدادی از دانشجویان مقطع دکتری در اعتراض به مفاد بخشنامه دفاع از رساله دکتری تخصصی که از مهرماه امسال اجرایی شده است، مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود؛ جبران رکودهای اقتصادی و فشارهای مالی دانشگاه آزاد از جیب دانشجویان تحصیلات تکمیلی، چرا دانشگاه آزاد به هیچ نهاد و ارگانی پاسخگو نیست و بخشنامه دفاع دکتری باید لغو گردد.

ماجرا از این قرار است که در بخشی از این بخشنامه تاکید شده که تمامی دانشجویان دکتری که قبلاً پیش دفاع خود را انجام داده ولی متأسفانه تا تاریخ ۱۵ آبان ماه سال جاری موفق به انجام دفاع نهایی نشده اند، پیش دفاع انجام شده آنها "کان لم یکن" می‌شود و لازم است طبق شرایط اشاره شده، مجدداً پیش دفاع انجام گیرد.

این در حالی است که برخی دانشجویان معترض، معتقدند چرا وقتی پیش دفاع را انجام داده اند و یا حتی مقاله پذیرفته شده دارند، دانشگاه آن را باطل می‌کند و می‌گوید باید دوباره پیش دفاع را انجام دهند.

در بخش دیگر این بخشنامه اینطور آمده که چنانچه دانشجو با ارائه یکی از دستاوردهای علمی مشخص شده در بخشنامه و متمم آن بیش از پنج امتیاز را کسب کند، می‌تواند بدون ارائه مقاله دوم نسبت به دفاع و تسویه حساب اقدام کند.

با این حال برخی دانشجویان نسبت به این بند هم معترض هستند و می‌گویند کسب بیش از ۵ امتیاز، یعنی مقاله Q۱ که سطح آن بسیار بالاست و به کسانی که حتی مقاله Q۲ دارند هم اجازه دفاع نمی‌دهند.

سخت گیری دانشگاه آزاد برای دفاع / برای فارغ التحصیلی باید ۲ مقاله ارائه دهید

یکی از دانشجویان دکتری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که به بخشنامه این دانشگاه درباره نحوه دفاع از رساله دکتری معترض است به خبرنگار مهر می‌گوید: دانشگاه آزاد یک بخشنامه سختگیرانه ابلاغ کرده و می‌گوید دانشجو باید حتماً با یک مقاله پیش دفاع کند و با دو مقاله می‌تواند فارغ التحصیل شود؛ این در حالی است که حتی دانشگاه‌های دولتی این شرایط را ندارند و با یک مقاله علمی پژوهشی می‌توانند فارغ التحصیل شوند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی به طور مثال اکسپت مقاله من یک سال طول کشید ولی با قانون جدید، دانشگاه اجازه دفاع به من نمی‌دهد، گفت: بخشنامه دفاع از رساله دکتری اسفند ۹۸ نوشته شد و اردیبهشت ۹۹ ابلاغ و از ۱۵ مهرماه هم لازم الاجرا شده است. بنده بهمن ۹۸ پیش دفاع را انجام دادم قبل از اینکه این بخشنامه حتی نوشته و ابلاغ شود ولی چون اکسپت مقاله من دیرتر از تاریخ اجرایی شدن بخشنامه آمد، این قانون شامل حال من هم شد.

دانشگاه می‌گوید دوباره باید پیش دفاع انجام دهید

این دانشجوی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه به من می‌گوید، شما باید دوباره پیش دفاع را انجام بدهی. این وضعیت، علاوه بر بار روانی و استرسی که ایجاد می‌کند بار مالی زیادی هم برای ما به همراه دارد. من سال گذشته که پیش دفاع ام را انجام دادم، دو ترم معاف از شهریه بودم و الان که می‌خواهند پیش دفاع را باطل کنند، باید شهریه دو ترمی که گذشته را پرداخت کنم که حدود ۱۰ میلیون تومان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وضعیت فعلی اقتصادی ما مجبور هستیم این شهریه سنگین را بپردازیم که هیچ دلیل منطقی هم پشت آن وجود ندارد. من پیش دفاع را انجام دادم و اکسپت مقاله م را گرفته ام. از طرفی ورودی ۹۳ هستم و طبق قوانین دانشگاه اجازه دفاع و فارغ التحصیلی را دارم.

اجبار برای چاپ مقاله در نشریات علمی دانشگاه آزاد

این دانشجو اضافه کرد: دانشگاه تاکید کرده که حتماً یکی از مقالات باید در نشریات علمی پژوهشی داخلی منتشر شود؛ چون می‌خواهند با دانشجوی دکتری رتبه دانشگاه را بالا ببرند. گرفتن اکسپت مقاله آی اس آی بسیار راحت تر از علمی پژوهشی داخلی است چرا که حدود یک سال و نیم طول می‌کشد و از طرفی داور هم ندارند. به ما می‌گویند مقاله دومی هم نباید آی اس آی باشد و داخلی باید باشد.

وی با اشاره به اینکه این بخشنامه ظالمانه است، گفت: به خیال خودشان می‌خواهند کار را راحت تر کنند در حالی که ژورنال‌های خارجی همان ابتدا یا ریجکت می‌کنند و یا ۷-۸ ماهه به شما اکسپت می‌دهند اما نشریات داخلی یک و نیم و یا ۲ سال پروسه را طول می‌دهند.

کد خبر 5114752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبدالخانی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      24 4
      پیش دفاع با 9 داور اینو مجای قانون گفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نو شرایط کرونا !!!!!!!!!!!!!
      • ناشناس IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
        17 2
        واقعا ظالمانه س بزارن پیش دفاع کنیم چرا هربار یه قانون جدید میزارن اونم نه در شرایط عادی و نرمال در شرایط بیماری کرونا و تحریم
    • ساره IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      32 1
      بخشنامه جدید ظالمانه و غیر کارشناسی است. من ورودی ۹۵ چرا باید پیش دفاع با ۹ استاد که در جریان کارم نیستن داشته باشم؟؟ چرا برای دفاع باید منتظر چاپ مقاله ام که نشریات آنرا نوبت میدهند بمانم؟؟؟ درصورتیکه دانشگاه دولتی با اکسپت یک مقاله دفاع میکنند تمام. ما را ازدست مسئولان نالایق و بیسواد نجات دهید.
    • زهرا IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      30 5
      واقعا ظالمانه س .تو این شرایط کروناو بیکاری ما دوتا ممقاله تا چند سال طول می کشن تا چاپ بشن .در عوضش ما هم بیکاریم .هر جای برای کار میریم میگن نیاز نداریم باید یه پارتی داشته باشیم معرفیمون کنه.
    • رضایی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      33 5
      بابا هیچ کس به فکر ما نیست - در دانشگاه آزاد دوره دکترا تا الان برای من حدود 95 میلیون تومان آب خورده. ای کاش از اول وارد دانشگاه آزاد نمی شدم و برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به خارج میرفتم. در دانشگاههای معتبر خارج در مقطع دکترا هیچ صحبتی از ارائه مقاله نیست.
      • علیرضا FR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
        6 9
        خوبی برادر ناراحت نباش . دیر فهمیدی و به فکر رفتن افتادی کل مراحل اپلای و رفتنت کمتر از دفاع دکتری داخل طول میکشید !!!
      • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
        5 0
        با این فرانسویه مخالفم
    • رضایی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      18 2
      بابا هیچ کس به فکر ما نیست - در دانشگاه آزاد دوره دکترا تا الان برای من حدود 95 میلیون تومان آب خورده. ای کاش از اول وارد دانشگاه آزاد نمی شدم و برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به خارج میرفتم. در دانشگاههای معتبر خارج در مقطع دکترا هیچ صحبتی از ارائه مقاله نیست.
    • فروغ LU ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      9 4
      من ورودي ٩٥ هستم طبق بخشنامه سالي كه وارد شدم شرايط دفاع دارم پيش دفاع انجام دادم چرا بايد عطف ما سبق بشه و نتونم دفاع كنم چرا بايد دوباره پيش دفاع انجام بدم چرا ظلم در حقمون تا اين حد؟همه ما و خانواده هامون تحت فشار روحي قرار گرفتيم فرصت شغليمونو داريم از دست ميديم
    • ناشناس IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      9 4
      بخشنامه جدید ظالمانه و غیرکارشناسی است. باید پیش دفاع با ۹ استاد خارج داشته باشم. کدوم دانشگاه در دنیا این شرطو میزاره؟؟؟؟؟؟؟؟ برای دفاع باید منتظر چاپ مقاله ام که نشریات نوبت میدهند بمانم؟؟درصورتیکه دانشگاه دولتی با اکسپت یک مقاله دفاع میکنند. اینهمه فرق گذاشتن بین دانشگاه آزاد و دولتی ظلمه نکنین!
    • سعید عباسی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      11 2
      بخشنامه ناعادلانه و غیر کارشناسی و غیر تخصصی جهت پر کردن صندوق دانشگاه و پرداخت حقوق نجومی مدیران دانشگاه آزاد از جیب دانشجوی دکتری است و باید لغو شود
    • دانشجو IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      12 3
      چرا باید جلوی نه نفر پیش دفاع کرد، که اصلا در جزیان کار نیستن وقتی من پروپوزالم جلوی اساتید راهنما و مشاور ، و دو داور خارجی و یک داور داخلی انجام دادم ،با دیدگاهها و نظراتشون اشنا شدم و سلیقه اونها رو در پایان نامه اعمال میکنم الان این نه نفر که در جریان کار نیستن ،هر کی یک جیزی میگه برا خودش
    • رضا IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      15 3
      پیش دفاع هایی که رسمی ثبت شده بود و باعث معافیت شهریه میشد به یکباره لغو کردند و اجبار کردند شهریه پرداخت شود و بصورت عجیبی شرایط پیش دفاع را فقط در تاریخهای خاصی و بصورت محدود در سال اعلام کردند همه اینها برلی جرغتن پول بیشتر از دانشجو است نه هیچ گونه بار کیفی ندارد
    • منصور منصورزاده US ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      13 3
      دانشگاه آزاد محل دکان است. خاک بر سر مسئولین که اعصاب دانشجویان را خورد نموده اند. و بعدا شعار علی برکت الله سر میدهند رئیس دانشگاه آزاد خودرا به گدایی میزند و جیب ما را خالی نمود.
    • دانشجو IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      18 2
      بخشنامه جدید ظالمانه لغو باید گردد
      • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
        1 0
        چرا مقامات آستین بالا نمی زنند لغوش کنند
    • علی IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      13 2
      واقعا خجالت آوره ت ...همه تصمیمات آبدوخ خیاریه ...که چی بشه بیچاره تر از دانشجوی دانشگاه آزاد پیدا نکردین؟؟
    • سلیمی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      11 3
      قصد دارن کمبودهای مالی دانشگاه رو از جیب دکتراها تامین کنند.نه اینکه مدرکشون خیلی اعتبار داره
    • دانشجوی مادام العمر FR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      10 2
      ظلم دانشگاه آزاد بی حد و حصر است.دانشجوی ورودی ۹۳ با رتبه اول هستم.هیچکدام از هم ورودیهای ما فارغ اتحصیل نشده اند.خدا از سرشان نگذرد.دیگه با بالا رفتن سن مدرک هم بدردمان نمیخورد
    • یاری IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      6 1
      آزمون ept که پیشنیاز آزمون جامع و دفاع از رساله ست در سالجاری چندین بار لغو شده و ما دانشجوها در حالی معطل ماندیم که باید شهریه این معطلی رو هم به دانشگاه پرداخت کنیم!!!!
    • الهه IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      9 1
      واقعاا متاسفم من ورودی ۹۵ هستم هنوز نتونستم اکسپت مقاله بگیرم اکسپت از نشریات علمی پژوهشی در مدت زمان کم فقط با پارتی امکان پذیر و اینکه سه مقاله با این شرایط سخت پذیرش مقاله واقعااا بی انصافیه
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      11 2
      متاسفم برای مدیران دانسگاه ازاد که دانشجو را برده علمی خود کرده اند با زور دانشجو رتبه علمی اساتید کم سواد خود را ارتقا دهند بنده مجبورم معادل ۱۶ میلیون تومان ارز برای چاپ مقاله خارجی پرداخت کنم در حالیکه اسم اساتید راهنما و. در مقاله هست و قاعدتا باید انها نیز بخشی از هزینه را بدهند که نمی پردازند
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      8 7
      بر اساس بخشنامه استاد راهنما مسئول نویسندگان برای ارسال مقاله است لذا هر جور دوس دارند دانشجو رابازی می دهند مقاله رو دانشجو می نویسه اما هیچ اختیاری برای ارسال به مجله خاص نداره حتی نمی دونه استاد مقاله رو سابمیت کرد یا نه اخره ظلمه
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      7 9
      دانشجوی دکترای کشاورزی دانشگاه واحد تهران شمال هستم به خدایی خدا قسم که نه استاد راهنما و نه اساتید مشاور اندازه سر سوزنی بهم راهنمایی و کمک نکردند فقط دنبال مقاله هستن تا رتبه علمی سون رو بالا ببرند دانشجو شده برده اینا یعنی کسی نیس تو این سیستم حرف حساب بفهمه؟ دو تا مقاله زیاده اونم یکیش ای اس ای
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      5 5
      درخو است دو تا مقاله برای دانشجویان دکترا برده داری مدرن دانشگاه ازاده یکی به دادمون برسه اساتید به لحاظ علمی بسیار ضعیف اما به واسطه مقالات دانشجویان رتبه علمی بالا هیچ جا اینطوری نیست مقاله ای اس ای با این هزینه ارز اصلا توجیه نداره یکی اینو به گوش مسئولین برسونه تورو خدا
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      7 3
      کیفیت علمی اساتید دانشگاه ازاد بسیار پایین اما به واسطه اجبار برای داشتن مقالات ای اس ای برای فارغ التحصیلی دکترا این اساتید دانسجوهارو برده خودشون کردن من مقاله رو اماده کردم که بر اساس قانون دانشگاه بتید استاد راهنما سابمیت کنه اما نمی دونم انجام داد نداد خداییش ظلمه
    • ناشناس IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      9 2
      لطفا این بخشنامه غیر کارشناسی رو که جز اتلاف وقت وپول وسرمایه نیست اصلاح کنید بی عدالتی که دانشجوی دکترای سراسری با اکسپت یک مقاله علمی پژوهشی دفاع کنه دانشجوی دکترای آزاد با چاپ دومقاله با رتبه q1وq2 با 5 امتیاز وبالاتر که خودش 3 سال زمان می بره چاپش فارغ التحصیل بشه!!!
    • artan ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      8 1
      سلام منم ورودی 93 هستم و رتبه اول و پیش دفاعم روانجام داد این کار کاملا غیرقانونی است. دوستان دیوان عدالت اداری شکایت کنیم. دزدی از جیب دانشجو است شرط کنسل شدن پیش دفاع و اجبار به پرداخت شهریه.
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      خیلی هم خوب دمتون گرم ۱۴
    • محسن IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      3 0
      سلام دوستان بنظر من هم تنها راه حل شکایت به دیوان عدالت اداری است
    • مهسا IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      4 0
      باسلام برای پیگیری بهتره از طریق مجلس اقدام بشه و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدیریت نادرست و ابزاری دانشگاه آزاداز دانشجویان از مسولین آن بازخواست کنه
    • سامان IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 2
      تو رو خدا این خبر رو انتشار بدین ما اسیر دانشگاه آزاد شدیم لطفا برای تجمع ماهم خبر کنید پیش دفاع با ۹ تا داور؟آخه چه کمکی میکنی جز زمانبر بودن و پول چاپیدن دانشگاه
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 11
      نه اینکه اغلب شما نخبه اید؟ با پول دارید مدرک می گیرند و کپی کاری حالا یکی اومده داره رصد علمی می کنه صداها درآمد.
    • مجتبی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      2 0
      کاملا با نظر دانشجویان موافقم . دانشگاه آزاد به دانشجو فقط بعنوان ماشین پرداخت پول نگاه میکنه و اساتید سختگیری میکنن که و داشجورو میندازن که فقط پول واحد و ترم و شهریه بگیرن .
    • مجتبی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      6 1
      چرا باید پول اکسپت مقاله isi که اسم استاد راهنما و مشاور هم داخلش هست رو فقط دانشجو بده اینو از استادها هم بگیرید مگه استاد حقوق نمیگیره که پروژه دانشجورو راهنمایی کنه ؟؟؟پس چرا مفت مفت باید اسمش تو مقاله بیاد ؟؟؟ مسئولین بیسواد با اینکار فقط رتبه اساتید بیسواد و بیخود دانشگاه رو میبرن بالا.
    • مجتبی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      5 1
      پیش دفاع با ۹تا داور . فوتبال که یک بازیه بین المللی هست انقدر داور نداره 🤣🤣 این مسئولین بی خاصیت این قوانین رو از کجاشون میارن ؟؟ واقعا مغز تو سرشون هست آیا؟؟؟
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      4 0
      پرداخت هزینه های دانشگاه از جیب دانشجویان! بی کفایتی تا به کجا ! کسی به فکر دانشجوی بدبخت نیست شهریه های بالا و هزینه های سرسام اور
    • دانشجوی دانشگاه آزاد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      3 1
      واقعا جای تاسف داره که بعد از این همه تلاش و گذراندن مراحل سخت برای قبولی و مصاحبه و آزمون زبان و ....... حالا با این بخشنامه که واقعا خلاف قانون ما باید معطل بشیم اون هم برای ما که فقط به خاطر رشته مورد علاقه و نزدیکی محل زندگی مجبور شدیم در این دانشگاه یا هزینه های بالا بخوانیم.
    • علی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      4 2
      مرگ بر دانشگاه آزاد
    • پویا IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      5 0
      آقای رئیسی تو رو خدا حداقل شما به داد دانشجوهای دکترای دانشگاه آزاد برسید.‌تا کی این همه ظلم والله خدا قهرش میگیره شما به عینه میبینید که چقدر مسئولین به دانشجویان ظلم میکنند ولی اقدامی نمی کنید تو این مملکت فقط از شما انتظار داریم بقیه به فکر پر کردن کیسه مادی خودشون هستند
    • عشق IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      8 11
      اکثرمعترضین آدم های تنبلی هستند که سطح دانشگاه آزاد رو پایین آوردن اتفاقاقانون خوبی است بلکه اسایتددانشگاه ودانشجویان به جای اینکه باپول کارشونو رو جلوببرن کمی هم تلاش اضافه کنن
    • سین FR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      4 0
      ورودی 93هستم.کلی ضرردر سرمایه وعمرکرده ام. حالادیگه تصمصیم به ترکش دارم.چون اینقدرعقب افتاده ام که به درد هیچی نمی خوره.واقعا شرایط دانشگاه آزاد ظالمانه است.زالووارو غیرکارشناسی
    • ب IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      0 9
      سلام خب دانشگاه دولتی افراد واقعا باسواد پذیرفته میشن نه آزاد که الان هر کی داره قبول میشه لااقل زبان و نقاله باید تفاوت بین دانشجوها باشه
    • بهارلویی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      2 4
      سلام خیلی هم منطقیه دانشگاه آزاد هر کی پول داره داره دکتری میخونه .لااقل زبان و مقاله باعث تلاش بیشتر میشه که هر کی دکتری نخونه
      • خدیو IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
        1 0
        دوست عزیز بهتره شما قبل از نظر دادن راجع به کلیت ماجرا اطلاعات حداقلی داشته باشید. این قوانین مغایر قوانین وزرات علوم هست و چنین شرایطی حتی در دانشگاه های سراسری هم اعمال نمیشه.
    • علی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      ورودی 93 هستیم لطفا این بخشنامه غیر کارشناسی رو که جز اتلاف وقت وپول وسرمایه نیست اصلاح کنید بی عدالتی هست که دانشجوی دکترای سراسری با اکسپت یک مقاله علمی پژوهشی دفاع کنه دانشجوی دکترای آزاد با چاپ دومقاله با رتبه q1وq2 با 5 امتیاز وبالاتر که خودش 3 سال زمان می بره چاپش فارغ التحصیل بشه!!!
    • دانشجو دکتری آزاد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      دوستان عزیز بجای بحث کردن بیایید همه ما نسبت به پیگیری لغو بخشنامه های پیش دفاع با 9داور و دفاع با الزام چاپ حداقل دو مقاله از طریق مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری اقدام کنیم.دانشگاه آزاد به دنبال افزایش سنوات دانشجویان و اخاذی از آنها تحت عنوان شهریه و ارتقا اساتید با مقاله های چاپ شده دانشجو است.
    • فوق لیسانس بیکار IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      با حقوقی که دولت به دکترها میده که ۱/۱۰دلالها نیست آخه این سخت گیری برای چی؟؟؟؟!!؟!و اینکه اگر دکترای پزشکی و تخصصی دارند باید بخاطر کرونا سریع بدون سختگیری وارد بیمارستان کنند چون در این یکسال دارند از جان مردم دفاع میکنند و جان خود را از دست میدهند دیگه این سخت گیری دفاعی چیه یکی جواب ما مردم عادی
    • نصيري IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      0 4
      متاسفانه دانشجويان مقطع دکتري را با مقطع ليسانس اشتباه گرفتند. در دوره دکتري فعاليت‌هاي پژوهشي که ماحصل آن استخراج مقالات از رساله است، مبناست. که لازم است دانشجويان اين مقطع آن را به نحو احسن انجام دهند
      • علی IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
        1 0
        لطفا خبر نداری نظر نده اکسپت دوتا مقاله 3 سال طول میکشه اول بخون ببین درد بچه ها چیه بعد نظر بده
    • دانشجوی دانسگاه آزاد AE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      بنده دفاع پروپوزال ، پیش دفاع را بدون کامنتی رد کردم، بخاطر دلایل نامعلوم، در جلسه دفاع میگوید کار شما ارزش علمی ندارد. مقاله isi چاپ شده دارم، داور ادعا میکند مقاله ارزش ندارد. من بهتر تشخیص میدهم. حتی یک مقاله در زمینه کاری من ندارد.
    • دادخواه IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      دانشگاهی که به هیچ نهادی پاسخگو نیست وفقط به دنبال طولانی شدن زمان تحصیل باهدف دریافت شهریه است وبس.
    • علی DE ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      0 0
      ۱. دانشگاه آزاد در ما کرونا نگرفتیم میگه بزار اینقدر از این شهر برن اون شهر بگیرند کرونا رو ۲.کسی که یه بار پیش دفاع کرده خوب باز تایید میشه کارش یعنی چی ؟!!! ۳.پول می خواهید مستقیم بگید چرا خجالت می کشید. ۴.دیوان عدالت اداری رای به حذف بند چاپ مقاله علمی پژوهشی داده با این اوضاع بی برنامه مجلات
    • میترا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      1 0
      به خدا بی انصافی من دوسال صبر کردم تا تونستم یا مقاله چاپ کنم وقتی خواستم برم دفاع کنم کفتن بخشنامه تغییر کرده و نمیتونی دفاع کنی باید تمدید ترم بکنی ...دانشگاه ازاد مثل زالو افتاده به جان دانشجوهای دکترا..چون ورودی هاشون برای لیسانس کم شده منبع درامدشون شده دانشجوهای دکترا
    • عباس عباسی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      من در سال 98 مقاله ام در ژورنال کیو وان چاپ شد، و استاد راهنما برا قدر دانی اسم دوتا کارشناس رو وارد مقاله کرد، گروه بیوشیمی نمیذاره دفاع کنم، الان با 80 میلیون دیگه نمیتونم وسایل طدفاع رو فراهم کنم. ببینید دانشگاه آزاد یه کمپانی تجاریه که در آموزش فعالیت تجاری میکنه.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      سلام دانشجو چند سال مظلوم واقع شده من ارشد هستم مثل خونه هستیم کلاس مجازی باشه اصلا سامانه قطع میشد فقط پول می دادن از دانشجویان خدا لعنتشون کنه ان شاالله همشون کرونا بگیرن با جون مردم بازی می کنند
    • پشیمان از دکتری IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      ما از هفت خوان رستم رد شدیم:آزمون سراسری، مصاحبه، واحدهای آموزشی ،آزمون جامع، آزمون زبان و مقاله ...حالا این ۹ داور را کجای دلمان بذاریم و یا ۵ امتیاز پژوهشی، ترا خدا مسولین همیشه در صحنه دوباره فکر کنید و اذیت و آزارهای دیگری را پیدا کنید مثلا دانشجویان دانشگاه آزاد باید از صحنه روزگار حذف شوند
    • مریم IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      دقیقا همینطوره مقاله ISI Q2 دارم دفاع هم کردم. مقاله دوم من scopus هست قبول نمی‌کنند تا مدرک رو بهم بدند. کجای دنیا اینجو ری دانشجو اذیت میشه
      • z IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
        0 0
        با اسکوپوس مجوز تسویه و فارالتحصیلی هست تا جاییکه میدونم
    • طهمورث فقیه ملک مرزبان IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      موافقم. واقعا طالمانه است....
      • رضا IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        0 0
        واقعا ظالمانه هست 5 امتیاز پژوهشی یا این دومقاله توی زندگی خودمان ماندیم نون شب رو با بدبختی تهییه می کنیم دانشگاه ازاد هم با این کاراش داره زندگی ما رو متلاشی می کنه
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      سلام در شرایطی که دانشگاه سراسری فقط ۱ مقاله علمی و پژوهشی میخواهد دانشگاه آزاد بین ۲-۵ مقاله برای ۵ امتیاز میخواد رساله طرح پایش هم علاوه بر رساله اصلی میخواد کرونا تمام شود همه باید تهران پیش دفاع کنند با حضور ۹ داور تهران واقعا سختگیرانه است اینطوری خیلی ها انصراف میدن۲سال چاپ هر مقاله طول می‌کشد
    • Reza IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      درود در پذیرش و چاپ مقاله هم فساد و زیرمیزی رو کی جمع می کنه؟
    • فرید IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      دوستان قصد جسارت به کسی رو ندارم. خودم دانشجوی همین دانشگاه هستم. اما خودمون از روز اول تا حدودی می دونستیم دانشگاه آزاد چه جور جایی هست. با این وجود به هر دلیل واردش شدیم. به نظر من با این روش دانشگاه دانشجو های خودش رو به تدریج از دست می ده، اعتماد از بین می ره و این به ضرر دانشگاه تموم می شه...ام
    • حداد RO ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      1 0
      سلام، طبق بخشنامه قبلی دانشگاه آزاد ما تاقبل از15 آبان ماه 1399 پیش دفاع راانجام داده ایم ولی حالا میگن پیش دفاع "کان لم یکن "هست وطبق بخشنامه جدید بایستی دوباره پیش دفاع وبا حداقل یک مقاله Q2 به بالا!!! مسئولین محترم دانشگاه آزادچرا بفکر دانشجویان نیستید؟؟ متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست.
    • دانشجوی جراحی دامپزشکی IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      متاسفانه مسئولینی اکنون در دانشگاه آ،اد حضور دارند که تجربه مدیریتی کافی ندا ند و متاسفانه امتحان‌بورد متمرکز که بر خللف بخشنامه های وزارت علوم که تاکید بر غیر متمرکز بودن امتحان جامع دارد باعث اعتراض بسیار جدی رزیدنتها و شکایت به مقامات اصلی دانشگاه ازاد شده است و حتس ماحتی ما به بازرسی کشور شکایت
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      دانشگاه علوم تحقیقات که واسه دفاع خیلی سخت می گیرند
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      در دانشگاه آزاد متأسفانه برای دوره دکتری تصمیم گیری ها بر اساس سیاست های اقتصادی صورت میگیرد و هدف اصلی ارتقا علم و پژوهش در کشور نیست. برای جبران کاستی های سایر منابع درآمدی (مانند کاهش دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی) به فکر پول درآوردن از جیب دانشجوی دوره دکتری هستند که مبلغش هم قابل توجه است.
    • محمد IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      0 0
      واقعا تمام مطالب بالا صحیح است که دنشگاه دنبال اعتبار و پول دانشجواست
    • شهرام IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      من تاریخ 18 خرداد 1401 پیش دفاع داشتم رشته حسابداری 8 تا داور بسیار بی سواد و بی ادب داور بودن که اولا اصلا به حرفای من گو ش نکردن وبعد از 30 دقیق با سوالات پی در پی و عدم فرصت برای پاسخگویی با ذکر چنددلیل غیر علمی به عدم کفایت رای دادن و زحمات چند سواله من را یک جا نابود کردن
    • فتاحی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 0
      سلام وقت بخیر لطفا به بررسی جلسات پیش دفاع بپردازید داورانی که خودشان سواد علمی ندارند و اصل موضوع را درک نمی کنند و برای ویرایش یک ساعته عدم کفایت میزند آیا مبحث علمی مهم هست یا وبراست داری پایانه نامه وقتی پایان نامه دارای دو مقاله چاپی هست آیا باید به خاطر رعایت نکردم چهارچوب عدم کفایت بگیرد