مقام اتحادیه عرب:

رأی لاهه زمینه برای تحقیقات درباره جنایات اسرائیل را فراهم می‌کند

رأی لاهه زمینه برای تحقیقات درباره جنایات اسرائیل را فراهم می‌کند

یکی از مقامات اتحادیه عرب در واکنش به رأی اخیر دادگاه «لاهه» گفت: این رأی زمینه برای آغاز تحقیقات پیرامون جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، اتحادیه عرب به رأی اخیر دادگاه لاهه در خصوص فلسطین واکنش نشان داد. در همین راستا، «سعید ابوعلی» از مقامات اتحادیه عرب در سخنانی تأکید کرد: این رأی با هدف تحقق عدالت صادر شد.

بر اساس این گزارش، این مقام اتحادیه عرب یادآور شد: رأی صادر شده توسط دادگاه لاهه زمینه برای آغاز تحقیقات پیرامون جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان را فراهم می‌کند. طبیعی است که اتحادیه عرب از چنین گامی حمایت می‌کند.

پیش از این رأفت مره، عضو ارشد حماس گفته بود: ملت فلسطین امیدوار است سران رژیم صهیونیستی هرچه زودتر به دلیل جنایات خود در اراضی اشغالی بازخواست و محاکمه شوند. وی همچنین خواستار بکارگیری تمامی راهکارها و ابزارها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.

گفتنی است، دادگاه بین المللی کیفری لاهه جمعه شب به صلاحیت خود برای رسیدگی به پرونده اراضی اشغالی فلسطین رأی داد. دادگاه لاهه رأیی صادر کرده است که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضائی به جنایات صورت گرفته در اراضی اشغالی فلسطین به آن واگذار می‌شود. این اقدام زمینه را برای انجام تحقیقات احتمالی درباره این اراضی مهیا می‌کند.

کد خبر 5140810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha