۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

فرمانده سپاه ثارالله کرمان خبر داد؛

افتتاح ۱۴۹پروژه در عنبرآباد/کرمان جزو ۴ استان دچار بحران جدی آب

افتتاح ۱۴۹پروژه در عنبرآباد/کرمان جزو ۴ استان دچار بحران جدی آب

کرمان - فرمانده سپاه ثارالله کرمان از افتتاح ۱۴۹ پروژه عمرانی محرومیت زدایی در شهرستان عنبرآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی صبح پنجشنبه در سفر به عنبرآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۱۴۹ پروژه عمرانی در شهرستان عنبرآباد افتتاح می‌شود.

وی گفت: این پروژه‌ها در ۹ عرصه با هزینه کرد ۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرند. در رأس این پروژه‌ها ۳۹ باب مسکن مددجویان و محرومین قرار دارد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان از دیگر پروژه‌های گفته شده را یک سالن ورزشی، احداث و تکمیل سه باب مدرسه، احداث و تکمیل سه مسجد، احداث سه خانه عالم، احداث سه پایگاه بسیج و احداث ۹۰ سرویس بهداشتی ذکر کرد.

وی از احیا و لایه روبی سه قنات و آب رسانی به سه روستا خبر داد و گفت: آب یکی از بحث‌های جدی در استان کرمان و شهرستان عنبرآباد است.

توزیع ۵ مرحله‌ای کمک‌های مومنانه طی ماه مبارک رمضان

سردار معروفی بیان کرد: این اقدامات کارهای مومنانه ای است که طی یک سال گذشته انجام شده است. رویکرد کارهای مومنانه سپاه و بسیج از پنجم آذرماه سال گذشته تغییر کرده است.

وی ادامه داد: این بحث از نیمه شعبان سال قبل آغاز شد و به کمک مؤمنان و دستور رهبری برای کمک به مردم آسیب دیده از کرونا با بسته‌های کمک معیشتی در پنجم آذر تغییر کرد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: بر این اساس سبد جهیزیه، کمک به زندانیان غیرعمد، ایجاد اشتغال خرد، ساخت مسکن به طور ویژه برای محرومان و مددجویان به اقدامات قبلی اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که نیاز باشد در کرمان مردم استان کرمان هستیم، افزود: از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان پنج مرحله کمک مومنانه در سراسر استان کرمان توزیع می‌شود.

سردار معروفی با اشاره به فعالیت قرارگاه خدمات دهی امام حسن مجتبی (ع) گفت: کارهایی که برای مردم انجام می‌شود بر اساس دستور صریح مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای یکسری وظایف ذاتی در حوزه دفاعی، امنیتی و… است و یکسری کارهای اقتضایی دارد که نمونه آن کمک به قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا، کارهای مومنانه و عمرانی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: کمک به حل مشکل پیاز یا سیب زمینی جنوب استان کرمان و علمی کردن کشاورزی از دیگر وظایف اقتضایی سپاه است.

کرمان جزو ۴ استان دچار بحران آبی جدی است

وی مشکل آب را اولویت اول استان کرمان دانست و افزود: ما جزو چهار استانی هستیم که در کشور به شدت مشکل آب داریم.

سردار معروفی از تهیه اطلس کمبود آب استان کرمان خبر داد و گفت: با استانداری و دستگاه‌های مربوطه در حال بررسی این اطلس هستیم. اعتبار خوبی از یکی از قرارگاه‌های سپاه امسال برای این مساله می‌آوریم و اعتبار خوبی را هم دولت باید اختصاص دهد.

وی گفت: اولویت اول ما در استان کرمان حل مشکل آب شرب مردم است که بحثی بسیار جدی است. سال گذشته کارهایی را آغاز کردیم؛ در شهرستان عنبرآباد چندین روستای صعب العبور را در دستور کار است که امروز آبرسانی به سه روستا افتتاح می‌شود.

حوزه آب در کرمان به قرارگاه پیشرفت و آبادانی واگذار شده است

سردار معروفی گفت: حوزه آب در استان کرمان را به قرارگاه پیشرفت و آبادانی واگذار کرده‌ایم. ۵۰ درصد بودجه سپاه را امسال به استان خواهیم آورد که بودجه بسیار خوبی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده در تلاشیم با یک حرکت انقلابی نهضتی برای آبرسانی روستایی ایجاد کنیم.

وی گفت: به مسئولان تاکید می‌کنیم آب روستاها را نمی‌توانیم به پیمانکارها بدهیم چرا که زمان بر و هزینه بر است؛ باید آب روستایی با مشارکت گروه‌های جهادی و مردم انجام شود. در این صورت کار ماندگاری داشته و به سرعت انجام می‌شود.

سردار معروفی بیان کرد: قول می‌دهم اگر همه پای این کار بیایند می‌توانیم مشکل آب شرب تمام روستاهای استان را با یک حرکت انقلابی حل کنیم؛ این اولویت اول ماست.

وی اولویت دوم را اشتغال دانست و افزود: امسال با کمیته امداد و بانک‌های مختلف ۸۶ میلیارد تومان قرارداد داریم. تا یک حجم زیادی اشتغال در استان کرمان انجام دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اولویت سوم در حوزه مسکن (تعمیر و ساخت) است، گفت: ازدواج آسان در اولویت بعدی قرار دارد که یکی از مشکلات جدی ما در منطقه است؛ سال گذشته ۲ هزار و ۵۳۸ مورد جهیزیه اعطا کردیم.

وی گفت: همچنین حوزه فرهنگی و اجتماعی را رها نکرده‌ایم حفظ شعائر به ویژه شعائر شهیدان را نادیده نمی‌گیریم. نباید به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی شعائر الهی را کم‌رنگ کنیم.

کد خبر 5195339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha