۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۲

وزارت خارجه روسیه:

ادعاها مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات سوریه مردود است

ادعاها مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات سوریه مردود است

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای ادعای برخی کشورهای غربی مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری سوریه را رد کرد و از آمادگی برای اعزام ناظران روس برای رصد این انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) ادعاها درباره غیرقانونی بودن انتخابات در سوریه را رد کرد و گفت چنین ادعاهایی در راستای فشار بر دمشق و مداخله در امور داخلی سوریه مطرح می‌شود.

به اعتقاد مسکو، انتخابات در سوریه موضوع داخلی است که کاملاً منطبق بر قانون اساسی و قوانین ملی این کشور است.

در بخشی از بیانیه این وزارتخانه می‌خوانیم: از همین رو ادعاهای اخیر از سوی برخی پایتخت‌های خارجی مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات آتی را در راستای اعمال فشار سیاسی بر دمشق و تلاشی دیگر برای مداخله در امور داخلی جمهوری عربی سوریه تلقی می‌کنیم.

مسکو در ادامه ابراز امیدواری کرد با وجود ادامه اشغال غیرقانونی برخی مناطق سوریه از سوی عوامل خارجی، انتخابات مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی موجود برگزار شود.

این بیانیه در پایان می‌افزاید: در پاسخ به درخواست طرف سوری، ما آمادگی داریم ناظران روس را برای انتخابات آتی به این کشور بفرستیم.

پیشتر نیز پارلمان سوریه موافقت خود را با مشارکت پارلمان‌های برخی از کشورها به منظور همراهی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده بود.

کد خبر 5201325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha