۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۳

در واکنش به سیاست های ماکرون؛

فرانسوی ها در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی به خیابان ریختند

فرانسوی ها در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی به خیابان ریختند

هزاران نفر از اهالی شهر پاریس در اعتراض به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درخصوص محدودیت‌های کرونایی تظاهرات خیابانی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پاریس پایتخت فرانسه هزاران نفر از شهروندان علیه سیاست های سختگیرانه و محدودیت‌های کرونایی اعمال شده دست به تظاهرات زدند.

در این ارتباط گفته شده که هزاران نفر از اهالی شهر پاریس در اعتراض به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراضی در خیابان های این شهر کردند.

در حالی که مقامات بهداشتی فرانسه از تشدید شیوع ویروس کرونا خبر داده و گفته اند احتمال دارد بار دیگر محدودیت های سراسری در این کشور وضع شود، معترضان در پاریس علیه این محدودیت های اجباری تظاهرات کردند و شعار «آزادی، آزادی» را فریاد زدند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه چند شب پیش در یک سخنرانی تلویزیونی با هشدار درباره شیوع گونه دلتا کرونا در این کشور، الزامات و محدودیت‌های جدیدی در این باره اعلام کرد که مهمترین آن اجباری شدن واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت و نیز ضرورت ارائه گواهی بهداشتی برای حضور در اماکن جمعی است.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به روند صعودی شیوع دلتا، تاکید کرد که بسیاری از کشورها در این زمینه تمهیدات تازه‌ای اتخاذ کرده‌اند و فرانسه نیز با توجه به آمار و ارزیابی‌های آماری ناگزیر از اعمال برخی محدودیت های متناسب با وضعیت کنونی است.

ماکرون پس از تاکید بر ضرورت واکسیناسیون و کارایی آن اعلام کرد که ٩ میلیون دُز واکسن در حال حاضر در مراکز مختلف وجود دارد و از همه شهروندان خواست در این باره تعلل نکنند.

تصمیم مهم دیگری که رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه شب گذشته اعلام کرد، الزامی بودن ارائه پاسپورت بهداشتی برای حضور در اماکن جمعی نظیر تالارهای کنسرت و مراکز تفریحی و ورزشی است. این تصمیم که از ٢٠ ژوئیه (۲۹ تیر) به اجرا گذاشته می‌شود، اماکنی را شامل می شود که همزمان بیش از ۵٠ نفر در آن حضور می‌یابند.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۸۱۳ هزار مورد ابتلا به کووید -۱۹ و بیش از ۱۱۱ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.

کد خبر 5260033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha