۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴

در سالگرد خیزش سال ۱۹۸۸ رخ داد؛

شرکت صدها تَن از مردم میانمار در تجمع اعتراضی علیه حُکام نظامی

شرکت صدها تَن از مردم میانمار در تجمع اعتراضی علیه حُکام نظامی

صدها تَن از معترضین به حُکام نظامی در میانمار، امروز به مناسبت سالروز کودتای نظامی سال ۱۹۸۸ در این کشور، در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، صدها تَن از معترضین به دولت نظامی حاکم بر میانمار، امروز به مناسبت سالروز کودتای نظامی سال ۱۹۸۸ در این کشور به خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور آمدند.

بر اساس این گزارش، معترضین با شرکت در راهپیمایی اعتراض‌آمیز امروز که نماد دموکراسی در میانمار محسوب می‌شود، خواستار کنار رفتن رژیم سیاسی فعلی میانمار که برآمده از کودتا علیه دولت است، شده‌اند.

لازم به ذکر است روز ۸ آگوست سال ۱۹۸۸، هزاران تن از مردم میانمار در اعتراض به رژیم سیاسی وقت در این کشور که در دست نظامیان بود، به خیابان‌ها آمدند که منجر به رخداد یکی از خونین‌ترین درگیری‌های تاریخ میانمار شد و در جریان آن، دستکم ۳ هزار نفر از معترضین کشته شدند.

هنوز هیچ گونه گزارشی از درگیری احتمالی در جریان اعتراضات امروز میانمار منتشر نشده است.

به گزارش مهر، جوامع غربی در حالی از وقوع کوتا علیه دولت آنگ سان سوچی توسط نظامیان میانمار انتقاد می کنند که فجیع ترین کشتار علیه مسلمانان بی دفاع این کشور در زمان زمامداری وی به وقوع پیوست.

سوچی در سال 1991 موفق به کسب جایزه صلح نوبل به دلیل مبارزه مسالمت آمیز برای برقراری دموکراسی از سوی کمیته جایزه نوبل نروژ شد. اما این جایزه به دلیل سکوت معنادار وی در برابر کشتار سازمان یافته و گسترده مسلمانان روهینگیا در این کشور از سوی ارتش و بودائیان تندرو، از وی بازپس گرفته شد.

کد خبر 5276729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha