۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۸

دبیر ستاد نقشه علمی:

سیاستگذاری سهمیه‌های کنکور ظرف ۶ ماه تدوین می‌شود

سیاستگذاری سهمیه‌های کنکور ظرف ۶ ماه تدوین می‌شود

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی با مجلس در سیاستگذاری سهمیه‌های کنکور خبر داد و گفت: این سیاستگذاری ظرف ۶ ماه تدوین می‌شود.

منصور کبگانیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بحث همکاری با مجلس در سیاستگذاری سهمیه‌های کنکور اظهار داشت: در این زمینه با مجلس شورای اسلامی تعامل صورت خواهد گرفت چون تعدادی از این سهمیه‌ها را مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است.

وی ادامه داد: قدیمی‌ترین سهمیه‌ها مانند سهمیه مناطق توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، تصویب سهمیه مناطق در شورای عالی انقلاب فرهنگی عین عدالت آموزشی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانش آموزی که در سیستان و بلوچستان وارد دانشگاه می‌شود، طبیعی است با دانش آموزی که در تهران وارد دانشگاه می‌شود فرق داشته باشد.

وی افزود: تعدادی از سهمیه‌ها هم هستند که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده‌اند، بنابراین در حال حاضر تنها چیزی که تعهد کرده‌ایم این است که سیاستگذاری سهمیه‌ها طی ۶ ماه تهیه شود.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: بنابراین حتماً با مجلس شورای اسلامی تعامل خواهیم داشت چون هر دو مصوباتی داریم ولی سیاست‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی و تصویب خواهد شد.

وی ادامه داد: البته در خود شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رئیس مجلس عضو بوده و سه نفر از رؤسای کمیسیون‌های مجلس حضور دارند. بنابراین طبیعی است که این موضوع با هماهنگی مجلس پیش خواهد رفت.

کد خبر 5276753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 5
      کل مصوبه انقلاب فرهنگی ظالمانه است و باید لغو بشه. اقایان دارن فرار به جلو میکنن. پاسخگویی به ایرادات مصوبه رو کنار گذاشتن رفتن یک مرحله جلوتر میخوان مصوبات دیگه رو بر اساسش تغییر بدن! قوه قضاییه باید به علمکرد اقای کبگانیان و عاملی رسیدگی کنه
    • احمد US ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 1
      با سلام لطفا درمورد قطعی بودن تغییرات کنکور ۱۴۰۲ از مسئولین مربوطه بپرسید که این تغییرات قطعی هست یا خیر
    • زهرا IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      طرح تغییر کنکور ۱۴۰۲ را که بدون از هرگونه عدالتی در روزهای پایانی ریاست آقای روحانی گرفته شده و بسیار بسیار ناعادلانه ست و شکاف عدالت آموزشی رو به حد اعلا میرسونه ،شصت درصد تاثیر قطعی معدل برای فقط سال دوازدهم فقط یک نمونه از این ناعدالتی آموزشی می باشد،از دولت جدید آقای رئیسی انتظار داریم این مصوبه