امروز از سوی تبون اعلام شد؛

اعلام سه روز عزای عمومی به خاطر قربانیان آتش سوزی در الجزایر

اعلام سه روز عزای عمومی به خاطر قربانیان آتش سوزی در الجزایر

رئیس جمهوری الجزایر امروز چهارشنبه سه روز عزای عمومی به خاطر قربانیان آتش سوزی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر امروز چهارشنبه سه روز عزای عمومی به خاطر قربانیان آتش سوزی در این کشور اعلام کرد.

این در حالی است که شمار قربانیان آتش سوزی در برخی مناطق این کشور به ۶۵ نفر رسیده که ۲۸ نفر از آنها را نظامیان تشکیل می دهند که حال ۱۲ نظامی وخیم گزارش شده است.

گفتنی است که ایمن بن عبدالرحمان نخست وزیر الجزایر دیشب در یک نشست خبری با اشاره به کشته شدن ۴۲ نفر در آتش‌سوزی‌ جنگل‌های این کشور گفته بود که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که وقوع این آتش‌سوزی ناشی از اقدامی جنایتکارانه است.

وی متعهد شد که دولت در برخورد با عاملان و کسانی که در این حادثه دست داشتند، تسامح نکند.

عبدالرحمن تصریح کرد: با وجود شرایط طبیعی فعلی که به گسترش چنین آتش سوزی کمک می‌کند، دست داشتن مجرمان در این حادثه بعید نیست.

وی تأکید کرد که دولت به تعقیب و محاکمه مجرمانی که در این اقدام جنایتکارانه و مرگ افراد بی گناه و نابودی ثروت ملی کشور نقش داشتند، به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

نخست وزیر الجزایر گفت که دولت الجزایر از جامعه بین المللی درخواست کمک کرده و با شرکای این کشور برای اجاره بالگردهای اطفای حریق در حال انجام گفتگو است.

این در حالی است که روز دوشنبه نیز «کامل بلدجود» وزیر کشور الجزایر اعلام کرد که آتش سوزی در جنگلهای الجزایر باعث مرگ دست کم ۷ تن شده است؛ آتش سوزیهایی که تصور می شود با قصد و نیت جنایتکارانه صورت گرفته است.

تصاویر انتشار یافته در رسانه های اجتماعی دیواره هایی بلند از زبانه های آتش را نشان می دهد که آسمان روستاهای مجاور پایتخت را پوشانده است.

گفتنی است، الجزایر چهارمین کشور در منطقه مدیترانه است که پس از ترکیه، یونان و قبرس با آتش سوزیهای بزرگ روبرو شده است.

کد خبر 5279232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha