۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹

فرماندار دیر:

ازدحام در ساحل دیر خطرناک است/ لزوم تسریع در تکمیل اسکله خورخان

ازدحام در ساحل دیر خطرناک است/ لزوم تسریع در تکمیل اسکله خورخان

بوشهر - فرماندار شهرستان دیر خواستار تسریع در تکمیل اسکله خورخان شهرستان دیر شد و گفت: ازدحام جمعیت در کنار ساحل دیر باعث شیوع کرونا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم علی حسنی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با تسلیت ماه محرم، اظهار داشت: با توجه به پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های استان و دیگر شهرستان‌ها، مجبور شدیم بیماران کرونایی را در بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر بستری کنیم.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به فوت ۶۵ نفر بر اثر کرونا از ابتدای شیوع تاکنون، افزود: روز گذشته ۳۳ نفر مبتلا داشتیم که ۲۰ نفر آنها بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: از همه می‌خواهیم با همکاری هم وضعیت کرونایی شهرستان را بهتر و به حالت گذشته برگردانیم.

علی حسنی با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان، گفت: واکسیناسیون عاملی برای پیشگیری است اما مردم هم باید موارد بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی تاکید کرد: در کنار ساحل به‌ویژه در روزهای آخر هفته شاهد ازدحام مردم هستیم که انتظار داریم بیشتر مراعات شود.

فرماندار شهرستان دیر یادآور شد: طرح‌های هفته دولت باید فرایند آنها تکمیل و از نظر فنی مشکل نداشته باشند تا افتتاح شوند و طرح‌های ناقص از لیست حذف می‌شوند.

انتقاد از روند ساخت اسکله خورخان

وی با گلایه شدید از روند کند اجرای پروژه اسکله خورخان، گفت: ما به شدت از روند عملیات این طرح ناراضی هستیم؛ شاید تنها طرحی است که بحث مالی آن حل شده اما عملیات بسیار کند پیش می‌رود.

علی حسنی تاکید کرد: زیبنده و قابل قبول نیست که این همه صیادان را منتظر بگذاریم.

وی افزود: حتماً باید حجم عملیات و اکیپ‌های کاری بالا رود و این طرح سرعت بیشتری بگیرد و هیچ دلیلی ندارد کار سرعت عملیات کند باشد.

فرماندار شهرستان دیر تصریح کرد: اگر سیمان از طریق بورس عرضه می‌شود باز هم دلیل ندارد طرح به این بزرگی و مهمی برای شهرستان با این حجم عملیات، بخوابد و شیلات کشور و استان باید بیشتر به این قضیه ورود کنند و از امکانات فراهم شده برای این طرح استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دولت بیشتر از فضای مجازی دنبال می‌شود، افزود: ادارات عملکرد خود را در قالب کلیپ‌های کوتاه جذاب در فضای مجازی منتشر کنند.

فرماندار شهرستان دیر یادآور شد: با وجود کاستی‌ها و کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در همه ادارات باز هم انتظار داریم تکریم ارباب رجوع سرلوحه کاری ادارات باشد.

افتتاح ۴۲ طرح در هفته دولت

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان دیر گفت: امسال در هفته دولت ۴۲ طرح با بیش از ۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

مجتبی اژدرنیا افزود: از این تعداد ۳۷ طرح افتتاحی و ۵ طرح نیز مربوط به کلنگ زنی است و بیشترین حجم طرح‌ها با بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مربوط به شهرداری‌ها است.

وی با اشاره به طرح‌های شاخص هفته دولت، ادامه داد: ساختمان اداری و پست امداد گاز با اعتبار ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان دیر افزود: علاوه بر افتتاح ۱۲ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد، آبیاری تحت فشار ۲۲۵ هکتار از اراضی شهرستان در بخش‌های مختلف با اعتبار پنج میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: در حوزه آبخیزداری با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نهال کاری و طرح‌های سنگی ملاتی افتتاح خواهد شد.

اژدرنیا گفت: در حوزه اصلاح و بهینه سازی برق رسانی نیز سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طرح افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: پانسیون پزشکان در مجاورت بیمارستان امام هادی (ع) با اعتبار اولیه هفت میلیارد تومان که ابلاغ شده و پیمانکار آن مشخص شده است در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

ازدحام در ساحل دیر خطرناک است/ لزوم تسریع در تکمیل اسکله خورخان

کاهش سرقت‌ها در دیر

فرمانده انتظامی شهرستان دیر با اعلام اینکه امسال نسبت به سال قبل افزایش جرایم نداشته‌ایم، گفت: در زمینه سرقت از اماکن دولتی شاهد کاهش ۱۶ درصدی هستیم.

سرهنگ مهدی نظریه با بیان اینکه خوشبختانه مورد حاد امنیتی در شهرستان دیر نداریم، افزود: متأسفانه در بحث تصادفات و فوتی‌ها روند افزایشی بوده که بیشتر در خصوص نقاط حادثه خیز و سرعت غیرمجاز بوده است.

وی با بیان اینکه شاهد عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وضعیت کرونایی وخیم است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر وضعیت کرونایی شهرستان را وخیم دانست و گفت: علاوه بر کمک‌های دولتی به مساعدت‌های مردم بویژه خیرین در زمینه کرونا نیازمندیم.

احمد آخوندی ابراز کرد: بخش کرونا در بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر با ظرفیت ۱۶ تخت راه اندازی شده که در بحث لوازم مصرفی و غیره نیاز به کمک داریم.

وی با اشاره به تزریق ۱۵ هزار دز واکسن کووید ۱۹ در شهرستان دیر، اظهار کرد: تاکنون ۳۳ درصد جامعه هدف در شهرستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 5279344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha