۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰

«شور عاطفه‌ها» در اردبیل؛

رشد ۳۶ درصدی کمک خیران/۱۳ هزار محصل اردبیل چشم به راه کمک هستند

رشد ۳۶ درصدی کمک خیران/۱۳ هزار محصل اردبیل چشم به راه کمک هستند

اردبیل - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: ۴۱ هزار و ۶۷۶ خانواده در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دشتی ظهر روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار گرفته ایم، اظهار کرد: شور عاطفه‌ها امسال با شعار «باهم مشق محبت بنویسیم» از تاریخ ۲۰ شهریورماه لغایت ۱۱ مهرماه برگزار می‌گردد.

وی گفت: شور عاطفه‌ها با هدف تأمین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان و در دو حوزه کمک هزینه تحصیلی و ملزومات آموزشی مورد نیاز شیوه آموزش غیر حضوری که در خدمت خیرین و نیکوکاران خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل ادامه داد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی کمیته امداد به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ و یا با کد دستوری ۰۴۵۸۸۷۷# در شور عاطفه‌ها مشارکت کنند.

دشتی افزود: هم اکنون در استان اردبیل ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و ۵۰۰ دانشجوی نیازمند تحت پوشش داریم که سعی و تلاشمان بر این است تا با کمک خیرین نیازهای این دانش آموزان و دانشجویان را تأمین کنیم.

وی ضمن تشکر از نیکوکاران و خیرین در استان تصریح کرد: سال گذشته مردم خیر استان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شور عاطفه‌ها کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل خاطرنشان کرد: در پنج ماه گذشته خیرین در استان ۴۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد به صورت نقد و کالا کمک کرده‌اند که این مقدار نسبت به پنج ماه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

دشتی با اشاره به اینکه ۴۱ هزار و ۶۷۶ خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: مجموع افراد این خانوارها ۸۶ هزار و ۳۳۸ نفر می‌باشد که میانگین خانواده‌ها دو نفری است و از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۱۶ هزار و ۶۷۱ خانواده یک نفری بوده که ۷۰ درصد این خانواده‌ها در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی گفت: از مجموع ۴۱ هزار و ۶۷۶ خانواده ۱۳ هزار و ۳۳۶ نفر خانواده دو نفره و ۱۱ هزار و ۶۶۹ نفر هم خانواده‌های سه نفره و بالاتر تحت پوشش کمیته امداد هستند که ماهانه ۲۲ میلیارد مستمری پرداخت می‌کنیم.ژ

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در خصوص مسکن نیازمندان بیان کرد: بالغ بر ۷ هزار خانواده در استان و در حدود ۳۵۰ خانواده نیز در شهرستانهای محروم از جمله گرمی، خلخال و کوثر نیازمند مسکن هستند که توسط بنیاد مسکن و بنیاد علوی و کمیته امداد و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در تلاش هستیم تا سال آینده تهیه مسکن این افراد به اتمام برسد.

وی گفت: عمده مشکلات ما در خصوص مسکن مددجویان در شهرستان‌های بزرگ از جمله اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر است که سعی داریم با برنامه‌های اساسی در این مورد بتوانیم مشکلات این مددجویان را حل کنیم.

۱۴۸ دانش‌آموز نخبه تحت پوشش داریم

حامد رضایی، معاون فرهنگی کمیته امداد هم در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته بالای هزار عدد تبلت با کمک خیرین در اختیار دانش آموزان تحت پوشش قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: از مجموع ۴ میلیارد تومان کمک خیرین در سال گذشته علاوه بر حوزه دانش آموزی شهریه و کمک هزینه تحصیل ۵۰۰ دانشجو تحت پوشش نیز تأمین شده است.

رضایی ادامه داد: مجموعاً در استان اردبیل ۱۴۸ نفر دانش آموز و دانشجو تحت پوشش نخبه و استعداد برتر داریم که در حوزه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی و ورزشی و هنری و علمی دارای رتبه‌های برتر کشوری و حتی جهانی هستند که به این افراد خدمات خاصی نسبت به دانش آموزان و دانشجویان عادی ارائه می‌دهیم.

معاون فرهنگ کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل افزود: سال گذشته و امسال ۱۲ نفر رتبه‌های زیر هزار داشتیم که از دانشگاه‌های برتر قبول شده و بورسیه گرفتند و افتخارات دیگر فرهنگی دیگر نیز در کارنامه این افراد دیده می‌شود که این موفقیت‌ها را مدیون خیرین هستیم.

کد خبر 5302076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha