۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰

امروز یکشنبه؛

«خالد مشعل» تشکیل دولت جدید لبنان را به سران این کشور تبریک گفت

«خالد مشعل» تشکیل دولت جدید لبنان را به سران این کشور تبریک گفت

رئیس جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در خارج از فلسطین تشکیل دولت جدید لبنان را به سران ۳ قوه این کشور تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «خالد مشعل» رئیس جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در خارج از فلسطین به صورت تلفنی با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان گفتگو کرد. وی همچنین تلفنی با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، مشعل در جریان تماس‌های تلفنی مذکور به مقامات لبنانی به دلیل تشکیل دولت جدید تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که لبنان از بحران‌های کنونی خارج شود و شاهد ثبات و شکوفایی باشد.

رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج از فلسطین همچنین از سران سه قوه در لبنان خواست تا توجه و اهتمام بیشتری به وضعیت آوارگان فلسطینی مقیم این کشور داشته باشند. گفتنی است، روز جمعه گذشته و در جریان یک دیدار مشترک سه جانبه، «میشل عون» رئیس جمهور، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان فرمان تشکیل دولت این کشور را به امضا رساندند.

پس از آن، میقاتی در سخنانی گفت: تلاش می‌کنیم تا بار دیگر لبنان را به جامعه بین المللی بازگردانیم. امکان ندارد که با کشورهای عربی رابطه نزدیکی نداشته باشیم. ما بر لزوم هماهنگی با تمامی طرف‌ها تأکید داریم. هر کسی که به دنبال مانع تراشی در راستای فعالیت دولت باشد اخراج خواهد شد. ما برای طرح تحقق نجات ملی تلاش می‌کنیم. بانک مرکزی لبنان به تنهایی مسئول بحران کنونی نبوده و تلاش داریم تا سقوط آزادی که لبنان شاهد آن است را متوقف کنیم.

کد خبر 5302635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha