۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴

مهر خبر داد؛

انتشار فصلنامه فارسی و انگلیسی گیلگمش/از بوم گردی تا ریوکان‌ها

انتشار فصلنامه فارسی و انگلیسی گیلگمش/از بوم گردی تا ریوکان‌ها

دوازدهمین شماره از فصلنامه فارسی میراث و گردشگری گیلگمش و نهمین شماره از نسخه انگلیسی این فصلنامه سازگار با محیط زیست، با موضوعاتی مانند بوم گردی و آیین های ایرانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین شماره از فصلنامه فارسی میراث و گردشگری گیلگمش، پاییز ۱۴۰۰ با پرونده ویژه «در جستجوی خانه دوست» و با رویکرد ویژه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ۱۹۲ صفحه منتشر شد.

این شماره از فصلنامه فارسی گیلگمش نیز در هفت بخش چهارراه، ره‌گو، ره‌یافت، راه‌نامه، ره‌آورد، هم‌راه و رو به راه، چراغ راهی برای سفر از کوره‌راه تا شاهراه میراث و گردشگری خواهد بود.

با دوازدهمین شماره از این مجله از تجربه‌ٔ اقامت دراقامتگاه‌های بوم‌گردی و نظرات کارشناسان و مدیران این صنعت می‌خوانیم تا از فلسفه ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی، مشکلات پیشروی اقامتگاه‌ها، چالشها و شیوه‌های ارزیابی و چشم‌انداز آنها بدانیم.

با پرونده ویژه این فصلنامه گشت‌وگذاری در اقامتگاه‌های منتخب سراسر کشور خواهید داشت تا با نقشه-راه پیشنهادی تحریریه، تجربه بومی بی‌نظیری کسب کنید.

با گذر از «چهارراه» گردشگری و میراث و اطلاع از فعالیت‌های گیلگمش در این بخش، با برداشتهای فیلسوفان مکاتب گوناگون از سفر در «ره‌گو» آشنا شده و در ادامه راهی هورامان می‌شویم تا از برخی کاوش‌های نجات‌بخشی به سبب آبگیری سد داریان بدانیم.

شیوه‌ای از ارزیابی اقامتگاه‌ها براساس اندیشه و حکمت ایرانی و آسیب‌ها و چالشهای فرهنگی اقامتگاه‌های بومگردی در کنار روایت مرمت خانە‌ای تاریخی در کاشان و شرح جان‌بخشی نقوش ایرانی در طراحی مدرن، اهم «ره‌یافت» دوازدهمین شماره از مجله فارسی گیلگمش هستند.

در «راه‌نامە» از بوتیک‌هتلها، خونه نقلی کاشان و ریوکان‌ها (اقامتگاه‌های بومی ژاپنی) می‌آموزیم.

گشت‌وگذار در بسیاری از اقامتگاه‌های بومگردی ایران «ره‌آورد» این شماره است. در این راه از منطقۀ آذربایجان گذر می‌کنیم، البرز و دامنه‌های زاگرس را می‌پیماییم، با عبور از کویر وارد خطه خراسان شده و سفر را در سواحل خلیج فارس و دریای عمان به پایان می‌رسانیم.

در ادامه مهمان خونه نقلی کاشان شده‌ایم تا با اهالی اقامتگاه‌های بومگردی و صاحب‌نظران آن «هم‌راه» شویم.

اگر هنوز از محتوای ناب و خلاق کتاب «اهل کاشانم» مطلع نیستید همچنان «هم‌راه» ما در ادامه این بخش باشید.

چشم‌انداز گردشگری کشور هلند در سال ۲۰۳۰ موضوع جذابی‌است که در «رو به راه» واکاوی شده‌است.

دوازدهمین شماره از فصلنامه فارسی گیلگمش در بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌کتاب‌ها و اقامتگاه‌های کشور موجود است.

نسخه انگلیسی با رویکرد آئین‌های ایرانی

غیر از فصلنامه فارسی، گیلگمش نهمین شماره از فصلنامه انگلیسی را نیز به علاقه مندان با رویکرد «آئین های ایرانی» در ۱۲۰ صفحه معرفی کرد.

در نسخه پاییزی سال ۱۴۰۰ از این مجله، آئین‌ها و سنت‌های جذاب ایرانی با شرحی شیرین و تصاویری فاخر روایت می‌شود.

با این شماره از فصلنامه انگلیسی میراث و گردشگری گیلگمش می‌توانید از مقالات مربوط به جشنواره‌ها و سوگواره‌های سنتی ایران لذت برده از رویدادهای فصلی مطلع شوید.

آئین‌های شفا از جمله موضوعاتی هستند که در اقوام مختلف ایران مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مراسم سوگ سیاوش را به عنوان نمونه‌ای از آئین‌های اسطوره‌ای از دست ندهید.

فصلنامه گیلگمش همچنان با تمرکز بر موضوعی خاص در هر فصل، میراث و گردشگری ایران را با بهره‌گیری از محتوای متنی و تصویری ناب اعم از عکس و اینفوگرافی به نمایش می‌گذارد.

صفحات این فصلنامه به عنوان مجله‌ای سازگار با محیط زیست از کاغذ سنگ، بدون قطع درخت و هدر رفت آب تهیه می‌شود.

کد خبر 5315185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha