۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷

با طفره رفتن از واقعیت؛

گروسی: وظیفه ندارم عاملان خرابکاری در تأسیسات ایران را معرفی کنم

گروسی: وظیفه ندارم عاملان خرابکاری در تأسیسات ایران را معرفی کنم

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با این ادعا که نقش تحقیقاتی ندارد؛ به طور کلی، حمله به تأسیسات هسته‌ای را محکوم کرد اما از ذکر نام عاملان خرابکاری در تأسیسات هسته ای ایران خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با وبگاه «انرژی اینتلیجنس»، در ارتباط با تأثیر اقدامات خرابکارانه همچون ترور دانشمندان هسته‌ای و خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران بر تداوم فعالیت‌های آژانس گفت: در وهله اول، من مدیرکل یک سازمان بین‌المللی هستم که با مسئله عدم اشاعه سر و کار دارد. همچنین، فردی با ۴۰ سال سابقه کار در زمینه عدم اشاعه در انجمن‌ها و بنیادهای مختلف بوده‌ام و یک دیپلمات هستم بنابراین اعتقادی به استفاده از زور ندارم و استفاده از زور را محکوم می‌کنم. در خصوص این پرونده (خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران)، من هیچ نقش تحقیقاتی و سیاسی ندارم. من جایگاه خود را حفظ می‌کنم زیرا مسئولیت دارم. این وظیفه من نیست که یک تفسیر سیاسی درباره عاملان یک اقدام خرابکارانه ارائه دهم. من چنین توانایی را ندارم که تحقیقات انجام دهم و بدانم که چه اتفاقی احتمالاً رخ داده است.

گروسی در ادامه در اظهارنظری کلی افزود: به عنوان یک قاعده و اصل کلی می‌گویم که خشونت ابزار رسیدن به هیچ چیز نیست مگر آنکه این اقدام در جهت دفاع از خود باشد. همانطور که منشور سازمان ملل نیز آن را به رسمیت می‌شناسد، این یک موضوع بسیار مسئله‌ساز است. موضوعی است که در حوزه سیاسی است و بنابراین وظیفه من نیست که آن را توصیف کند.

گروسی در نهایت مدعی شد: اما من در این مورد خاص می‌گویم که حادثه‌ای در آنجا رخ داده است و در نتیجه آن حادثه، برخی از تجهیزات ما آسیب دیده‌اند. قطعاً ما ناراحتی آن‌هایی که دوست دارند شاهد آن باشند که مدیرکل بگوید که این کشور یا آن کشور چنین اقدامی را انجام داده، درک می‌کنیم. من چنین وظیفه‌ای ندارم و هرگز چنین وظیفه‌ای نخواهم داشت. من بدون تردید و قطعاً می‌گویم که خشونت هرگز راه رسیدن به چیزی نیست.

کد خبر 5326927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Farhad US ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      8 2
      حق داری آقای رافائل گروسی تقصیر تو نیست خاک توی سر ما و قوانین مجلس ایران که اجازه میدهد که توی ملعون صهیونیست بعد از این همه فرافکنی و دروغ و نفاق افکنی باز هم قدم کثیفت را برروی خاک پاک مقدس جمهوری اسلامی بگذاری
    • هاشم IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      6 3
      ایشان و امثال ایشان فقط وظیفه دارند جاسوسان را روانه ایران کنند.
    • سهند IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      8 4
      وظیفه گروسی فقط پادویی غرب و صهیونیستا هستش ولا غیر
    • بهروز IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      8 3
      اهان ، خرابکاری جرم نیست و لو دادن افراد و دانشمندان هسته ای هم جرم نیست !!! فقط پیشرفت هسته ای جرم هست 🙄
    • عدالت RO ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      7 0
      آقای گروسی،شما بعنوان دیپلمات ومسئول عدم اشاعه تسلیحات هسته ای،آژانس،تاکنون بازرسی از تسلیحات اسرائیل بازدید کرده اید؟؟؟!!! البته شما وآژانس وحتی سازمان ملل،بالابی صهیونیستی،جرات نمیکنی حتی یه بیانیه بدهید.پس لطفاً زر نزنید
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      4 5
      نوکر بی خاصیت صهیونیست پس اجازه داری بر علیه ایران اراجیف ببافی این تقصیر مسئولین ایران است به تو رو دادند پر رو شده ای
    • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      9 3
      با سلام اینکه شما خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران را محکوم می کنید کار مهمی نیست شما بفرمایید چه کسی و با راهنمایی کدام کارشناس جاسوس شما این کار را انجام داده آمد و حتما از این دست جواسیس باز هم در تیم های بازرسی خو دارید مگر نه؟
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      4 6
      تف به ذات خرابت که حتی حاضر نیست بگوید حمله به تاسیسات هسته ای ایران محکوم است. حالا اگه ایران به تاسیسات هسته ای اسراییل حمله کرده بود همه به شدت آنرا محکوم میکردند و قطعنامه صادر میکردند.
    • FI ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      5 2
      حرف کاملا درست و منطقی زده. چرا چون به نفع ما حرف نزده چشممون رو روی واقعیت میبندیم؟
    • ایراندوست IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      5 4
      جناب رافائل گروسی : ما حال و روز تو را درک میکنیم تو نمیتوانی عاملان خرابکاری را معرفی کنی چون در غیر اینصورت تو را زنده نخواهند گذاشت در ضمن تو اصلا کاره ائی نیستی
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      چاره فقط ساخت موشک و بمب هسته ای یه
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      غربی ها اینقدر بی شعورند که نمی فهمند با لگد زدن به برجام ( که دستپخت خودشان بود و اتفاقا قفلی بود بر تولیدات هسته ای کشورهای دیگر)، چه خسارتی دیده اند. به زودی خداوند را به خاطر یاری فراوانش شاکر خواهیم بود. دلیل مخالفت صهیونیست ها با برجام ترس از همه گیر شدن آن بود.
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      آمریکا از برجام رفته خب برگردد، مذاکره چه معنایی دارد.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      قطعا بازدید از تاسیسات هسته ای رژیم غاصب هم وظیفه شما نیست،پس وظیفه تون چیه؟
    • ایرانی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      نه اصلا نگو فقط به دروغ خبر ها واسم دانشمندان مارو به اونا بگو
    • علی زمانی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      این پدر سوخته خودش با اونا همدسته