۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

وظیفه امروز امت اسلامی امتداد مسیر رسول اکرم(ص) درحاکمیت جهان است

وظیفه امروز امت اسلامی امتداد مسیر رسول اکرم(ص) درحاکمیت جهان است

کرمانشاه- مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: وظیفه امروز امت اسلامی امتداد ماموریت رسول الله(ص) درحاکمیت جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد تقی سیفایی ظهر امروز در دیدار با ائمه جماعت شهرستان روانسر که به مناسبت ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات برجسته پیامبر اکرم (ص) در روزهای نخست دعوت به اسلام بیان کردن جایگاه انسان و مساوی بودن آنها است و همچنین بیان کردند که سفید و سیاه پوست بودن و مرد و زن در برابر خداوند متعال با یکدیگر برابر هستند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) همواره مسلمانان را به اخوت و برادری و مهربانی با نسبت به یکدیگر و پرهیز اختلاف و تفرقه دعوت می‌کردند و مسجد را محلی برای اجتماع مسلمانان قرار دادند و بر تقویت آن تاکید داشتند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: اختلافات بین مذاهب اسلامی بسیار اندک اما اشتراکات فراوان است و باید آیه قرآن کریم که می‌فرماید وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا در دستور کار مسلمانان قرار گیرد.

سیفایی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه، استانی تقریبی بوده که مذاهب اسلامی مختلفی در آن بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند و این مهم باید حفظ و تقویت شود اما گاهی به دلیل تفرقه افکنی دشمنان اسلام ممکن است مشکلاتی به وجود آید که خوشبختانه با هوشیاری علمای شیعه و اهل سنت نقشه دشمنان خنثی شده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با علمای اهل سنت و شیعه بیان کردند وحدت اسلامی امر تاکتیکی نیست و بلکه وحدت، برادری و اخوت میان مسلمانان برگرفته از سیره پیامبر اکرم (ص) است.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطر نشان کرد: وظیفه امروز امت اسلامی امتداد مأموریت رسول الله (ص) در حاکمیت حق بر عالم است و علما و روحانیون از تلاشگران عرصه وحدت محسوب می‌شوند و باید تمام همت خود را در این راستا به کار گیرند.

سیفایی اضافه کرد: دشمنان اسلام با استفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی در تلاش هستند که آتش تفرقه را در سرزمین‌های اسلامی روشن کنند اما این نقشه آنان با تدابیر رهبر معظم انقلاب و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در منطقه به شکست انجامید و وظیفه روحانیون شیعه و سنی روشنگری در مورد نقشه دشمنان است.

وی تصریح کرد: تحقق اهداف دینی و فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در راستای وحدت اسلامی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود است و باید از این ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را برد.

کد خبر 5335665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha