۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۲۷

خطیب‌زاده:

نشانه‌هایی از دخالت‌های عوامل خارجی در تحولات سودان دیده شده است

نشانه‌هایی از دخالت‌های عوامل خارجی در تحولات سودان دیده شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: نشانه‌هایی از دخالت‌های مؤثر عوامل خارجی در این تحولات دیده شده است، به طوری که جریان‌های صهیونیستی خوشحالی خود را از این اقدامات کتمان نمی‌کنند. 

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تحولات اخیر سودان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران این تحولات را به دقت رصد می‌کند. روشن است که اتفاقات مشکوک روزهای اخیر در سودان، کمکی به روند انتقال دموکراتیک در این کشور نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان تأکید کرد: حذف غیر دموکراتیک بخشی از نهاد حاکمیت، خواست مردم سودان را نادیده گرفته و اهدافی که مردم این کشور به دنبال آن هستند را تأمین نخواهد کرد.

خطیب‌زاده افزود: نشانه‌هایی از دخالت‌های مؤثر عوامل خارجی در این تحولات دیده شده است. به طوری که جریان‌های صهیونیستی خوشحالی خود را از این اقدامات کتمان نمی‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر لزوم هوشیاری شورای حاکمیت سودان، همه طرف‌های داخلی در این کشور را به گفتگوی جامع‌الاطراف سودانی-سودانی دعوت می‌کند.

کد خبر 5338897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      هنوز خیلیها تصور میکنند دنیا را چون گذشته با حکمت و اعمال خود میچرخوانند، اما طولی نخواهد کشید متوجه خواهند شد که دربرابر آفرینش جهان و اراده ای که جهان را شاهد است چیزی نیستند حتی اگر اعتقادی به این گفته ها که از ابتدا نداشته اند و یا که برای امتحانش از مرزهای انسانیت می‌گذشته اند. با خود چه میکنند