۸ آبان ۱۴۰۰، ۹:۳۳

در گفتگو با هیل؛

بولتون: چین را تهدیدی وجودی برای کل غرب می دانم

بولتون: چین را تهدیدی وجودی برای کل غرب می دانم

مشاور اسبق کاخ سفید در گفتگویی اعلام کرد که آمریکا باید بر چند اولویت همزمان در دنیا تمرکز کند و مشارکتی فعال در سراسر جهان به منظور حفاظت از منافع جامعه آمریکایی، داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور گفت که ایالات متحده نباید فقط بر یک اولویت دفاعی راهبردی متمرکز شود.

بولتون با اشاره به وضعیت کنونی امنیت ملی آمریکا گفت که این بسیار مهم است که ایالات متحده قادر باشد بیش از یک اولویت راهبردی را مدیریت نماید.

وی در همین رابطه گفت: بدون شک مهم ترین اولویت، تمرکز بر روی تهدید چین است. من آن را در قرن حاضر نه فقط برای آمریکا، بلکه برای کل غرب وجودی می دانم. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید تهدیدات دیگر را نادیده بگیرید و در این رابطه افغانستان و خاورمیانه نمونه هایی عالی هستند.

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان ادامه داد: چین در حال افزایش تلاش هایش برای گسترش نفوذ خود در منطقه ای است که دولت بایدن از آن روی گردانده است.

وی افزود: جهان مکانی بزرگ و پیچیده است و ما کشوری بزرگ و توانمند هستیم.

طبق اظهارات بولتون، هم «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا و هم ترامپ، هر دو مسئول خروج افتضاح از افغانستان هستند چرا که ظاهرا نتوانستند به آمریکایی ها توضیح دهند که چنانچه می خواهند به زندگی خود ادامه دهند و از جامعه شان لذت ببرند، آمریکا باید مشارکتی فعال در سراسر جهان به منظور حفاظت از منافعی که جامعه آمریکایی بر آن استوار است، داشته باشد.

بولتون همچنین گریزی نیز به مسئله امنیت سایبری زد و مدعی شد که دشمنان فضای سایبری را به حوزه جنگ تبدیل کرده اند و آمریکا باید برای این مسئله آماده باشد.

وی در پایان افزود: گمان کنم که ما در حال حاضر عقب هستیم اما به نظر من هوشیارتر شده ایم و نیاز به قابلیت آفندی و پدافندی که اکنون در حال ساختنش هستیم، داریم. ما باید آن را سریع‌تر و قوی تر بسازیم.

بولتون که سیاستمداری محافظه کار است، به داشتن عقاید و نظرات افراطی و جنگ طلبانه مشهور است و در هر شرایطی معتقد به پیشبرد منافع و سیاست های آمریکا با توسل به زور است.

کد خبر 5339009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha