۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲

به نفع جمهوریخواهان؛

دموکرات ها رقابت فرمانداری «ویرجینیا» را واگذار کردند

دموکرات ها رقابت فرمانداری «ویرجینیا» را واگذار کردند

پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات فرمانداری ویرجینیا، حکایت از راه پر فراز و نشیبی دارد که دموکرات ها برای حفظ جایگاه خود در کنگره و حتی کاخ سفید پیش رو دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، بیش از ۹۵ درصد آرای انتخابات فرمانداری ایالت «ویرجینیا» شمرده شده و پیش بینی ها حاکی از پیروزی «گلن یانگکین» نامزد جمهوریخواه است.

این پیروزی از دو جهت حائز اهمیت است: اول آنکه از ۲۰۰۹ به این سو، این نخستین بار است که درهای فرمانداری ویرجینیا به روی یک جمهوریخواه گشوده می شود. دوم آنکه همین یک سال پیش بود که جو بایدن دموکرات با اختلافی ۱۶ رقمی نسبت به دونالد ترامپ جمهوریخواه، آرای ریاست جمهوری این ایالت را از آن خود کرد.

با این حساب، نتایج انتخابات فرمانداری ویرجینیا به عنوان یک ایالت تعیین کننده در سرنوشت انتخابات های عمومی، حکایت از دشواری راه دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ کنگره و ۲۰۲۴ ریاست جمهوری دارد.

حتی پیشتر هم این گمانه زنی وجود داشت که دونالد ترامپ برای جبران ناکامی خود در سال ۲۰۲۰، به سَمت تغییر نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره خیز بردارد و نتایج امروز انتخابات فرمانداری ویرجینیا، مهر تائیدی بر این فرضیه است.

این درحالی است که خوشبینی زیادی برای تسلط جمهوریخواهان بر کرسی های مناطق ۲، ۷ و ۱۰ ویرجینیا در انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان وجود دارد که به تنهایی، برای اینکه دموکرات ها اکثریت خود را در مجلس نمایندگان فدرال از دست بدهند؛ کافی است.

کد خبر 5342751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha